Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. august 2013

Min Bok 5 - Kapittel 251: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XXIV

På St. Hanshaugen så var det forresten ganske lang vei, til nærmeste McDonalds eller Burger King.

Men det lå en Maliks der, (husker jeg).

Selv om jeg slutta å gå der så mye.

For en gang jeg var der, (en søndag kveld vel), så var det en ansatt der, (en pakistaner eller noe), som var ganske uvennlig da, (mener jeg å huske).

Så etter det, så slutta jeg å kjøpe Maliks-burgere, på søndager, da.

(Selv om det hendte at jeg ble med Dag Anders Rougseth, (fra HiO IU), dit.

Hvis vi jobba med noen skoleoppgaver, hjemme hos meg.

For Rougseth var fan av Maliks, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men det var også et gatekjøkken til, på St. Hanshaugen.

Og det lå ved siden av postkontoret, (i krysset Waldemar Thranes gate/Ullevålsveien), husker jeg.

Og det gatekjøkkenet, det var også drevet av en pakistaner, da.

Og jeg husker jeg spurte han hvordan gatekjøkkenet gikk.

Og det gikk vel greit, hvis jeg husker det riktig.

(Noe sånt).

Jeg kjøpte vel burger der, en 3-4 ganger kanskje.

Iløpet av de siste årene, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida, som jeg bodde, i Ila-komplekset.

(I august, i 1989).

Så fortalte Magne Winnem det, forresten.

At utestedet Tranen, som lå rett rundt hjørnet, for Ila-komplekset.

Det var et utested, med et ikke så bra klientell, da.

Så det utestedet har jeg aldri vært på.

Og det utestedet er kanskje ikke så bra, for Ila.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Rougseth dro meg også med på en restaurant som het Schrøder en gang, (husker jeg).

Og den restauranten, den ligger i Waldemar Thranes gate, da.

Cirka ovenfor Kiwi-butikken til Tom fra 'Tom-gjengen'.

Det var forresten utafor den restauranten, at bussen min, (21-bussen), til ingeniørhøyskolen, (eller ihvertfall Frogner), gikk.

Og den restauranten, det var et såkalt brunt sted da, (må man vel si).

Og hvorfor Rougseth likte seg der, det veit jeg ikke.

Jeg ville vel heller gått på en pub, tror jeg.

Men Rougseth ville kanskje ikke det, fordi han var ferdig med ungdomstida si da, (som han pleide å si).

Så han gikk kanskje heller på litt lugubre restauranter, da.

Det er mulig.

(Og vi kjøpte vel bare en øl der, (på restaurant Schrøder), hvis jeg husker det riktig, forresten.

Men det var jo greit, med noen avbrekk, fra skole-arbeidet, også.

Det er jo sant.

Så Rougseth var kanskje litt øl-tørst, da.

Det er mulig.

Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er forresten mulig, at det Mats Karlsson sa, på Rimi Langhus, rundt 2003, (må det vel ha vært).

Om at tvillingbroren hans, (nemlig Espen Karlsson), hadde fått arbeidsuke-jobb, (eller noe lignende), på Lamborghini-butikken, i Oslo.

(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

At det muligens kan ha vært noe tull, (fra Mats Karlsson), da.

For finnes det egentlig en Lamborghini-butikk, i Oslo?

Hvem vet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter