Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 30. august 2013

Mer fra Posegodt

En gang i året, cirka.

Så spør noen om kvantumsrabatt, fra Posegodt.

Men Posegodt er en detaljist, for forbrukere, liksom.

(Sånn som jeg har tenkt det, ihvertfall).

Men jeg husker at det finnes et alternativ.

Man kan kontakte Fox's Confectionary.

Og få adressen til en grossist, som sender hele paller, med Glacier Mints, til Norge og andre land i Europa, (var det vel).

Så da får man kvantumsrabatt, (for å si det sånn).

Jeg har fri frakt, fra før.

(Og har også slått av en krone, i goodwill, siden Posegodt fra starten av var en Glacier Mints-butikk).

Så jeg har liksom gått ganske langt fra før, mener jeg.

Det er jo ikke veldedighet, som jeg driver med, heller.

(For å si det sånn).

Jeg prøver liksom å frigjøre meg fra arbeidsledighetstrygden.

Og klare å forsørge meg selv.

Så derfor driver jeg Posegodt.

Det er for å tjene penger, (må jeg innrømme), sånn at jeg etterhvert forhåpentligvis kan klare meg selv.

Og ikke for moro skyld, liksom.

(Dessverre.

Eller hva man skal si).

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og da jeg jobbet som leder, i Rimi.

(Fra 1994 til 2004).

Så hendte det ganske ofte.

(En gang i uka, kanskje.

Eller noe lignende).

At andre Rimi-butikker kontaktet oss.

For å kjøpe ditt eller datt, som de var utsolgt for, da.

Og da fikk ikke de kvantumsrabatt.

De måtte betale vanlig kunde-pris.

(Som forbrukerne måtte betale).

Vi fylte ut et sånt internt overføringsskjema.

Og der skrev vi på prisene som kundene måtte betale.

En gang, da jeg kjøpte mel, for Rimi Bjørndal, hos butikksjef Cille, på Rimi Karlsrud.

(Siden butikksjef Kristian Kvehaugen klagde på at vi bare hadde en kilos-pakker med mel.

Etter at jeg hadde bestilt.

Og ikke to-kilos.

Noe min butikksjef, på den forrige butikken jeg jobbet, (Elisabeth Falkenberg på Rimi Lambertseter), ikke var så nøye på.

Hvetemel var hvetemel liksom, mente hu da).

Og da måtte jeg betale stk-pris, for 4 x 2 kilos pakker, med hvetemel.

(På internt overførings-skjema).

Enda kundene da ville fått den pakka billigere, i kassa.

Siden den pakka da ville blitt scannet, som en stor-pakning.

(Og ikke som fire løse to-kilos-pakker).

Så hos Rimi, så fikk stor-kunder, (altså andre Rimi-butikker), ikke kvantumsrabatt.

De fikk heller det motsatte, må jeg vel nesten si.

De fikk ikke kvantumsrabatt, selv om vanlige forbrukere fikk det.

Så stor-kunder fikk pris-påslag i Rimi, (må man vel nesten si).

(Ihvertfall hvis det var snakk om andre Rimi-butikker som handla av butikksjef Cille, på Rimi Karlsrud, rundt 1996 eller 1997, var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter