Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 5: Mer fra de første dagene i Sunderland

Den neste som flytta inn, etter Iwo og meg.

Det lurer jeg på om kan ha vært Federica Mauro, fra Italia.

Hu flytta inn på rommet ved siden av meg, (husker jeg).

Og jeg møtte henne mens jeg var på vei inn på rommet mitt, (var det vel), og mens hu var på vei inn på rommet sitt, da.

(Noe sånt).

Og hu spurte meg, om jeg kunne forklare henne hvordan gang-telefonen, som hang i gangen, (mellom dørene til rommene våre), virket.

For hu skulle ringe foreldrene sine, (og si fra om at hu hadde kommet fram, til universitet da), sa hun.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde ikke funnet ut, hvordan den gang-telefonen virket.

(Jeg fant seinere ut at man måtte kjøpe et kort, som het 'Dog and Bone', i noen slags spesielle utsalg, ved universitetet.

For å ringe, til andre nummer, enn universitets intern-nummer, da).

Men jeg hadde kjøpt en eller to sånne 'converter'-e.

(Jeg husker at jeg var innom en el-butikk i Pallion, en av de første dagene, som jeg bodde, i Sunderland.

Og der kjøpte jeg en slags 'bokse-aktig' skjøteledning, husker jeg.

(For det var den eneste typen skjøteledning, som de hadde, i den butikken, da.

Virka det som, for meg, ihvertfall).

Og det var muligens i den samme butikken, som jeg også kjøpte, den converteren, da.

Noe sånt).

Som gjorde at man kunne bruke europeiske støpsel, i England, da.

Så jeg lot hu Federica, få låne en sånn converter, da.

(Som jeg ikke husker, om jeg fikk tilbake).

Sånn at hu kunne lade mobilen sin.

Og så ringe, til foreldra sine, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

De andre som flyttet inn i leiligheten.

Det var Dörte Gensow.

Hu hadde en slags lysfarget, (var det vel), afro-frisyre.

Og hu var fra det tidligere Øst-Tyskland, (mener jeg at hu fortalte seinere).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også enda ei tysk dame, som flytta inn der, (husker jeg).

Dette var ei med ganske langt, nesten ustelt hår, (som muligens var rødt), vel.

Og hu gikk på det samme fakultetet, som meg, husker jeg.

(Nemlig 'Faculty of Science', da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også ei tyrkisk dame, som flytta inn der.

Hu bodde i Tyskland, (husker jeg).

Og hu het Nelufer, (hvis jeg ikke husker helt feil).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Den siste som flytta inn det var Rosario González Oria.

Hun har jeg som Facebook-venn, (nå i september 2013, som jeg skriver dette).

Så hu var det ikke så vanskelig å finne etternavnet til.

Rosario er fra Spania, og har brunt hår, på bildet sitt, på Facebook nå.

Men jeg mener å huske at hu hadde nesten blondt hår, på den tida som vi studerte sammen, i Sunderland.

(Så hu så nesten mer nordisk enn spansk ut, (på den tida), da.

Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når det gjelder hva de andre studerte.

Så har jeg nevnt at Iwo studerte politikk, (var det vel).

Og at hu tyske med rødt hår, studerte ved 'Faculty of Science'.

Dörte studerte media, (mener jeg å huske).

Federica studerte muligens psykologi.

(Noe sånt).

Og Rosario studerte vel muligens engelsk, (tror jeg).

Men hva Nelufer studerte, det husker jeg ikke helt.

Men det kan vel kanskje ha vært språk.

Hm.

Hvem vet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter