Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 6: Enda mer fra de første dagene i Sunderland

Jeg dro vel til Sunderland på en onsdag, (tror jeg at det var), i midten av september, i 2004.

Og de andre, (som jeg delte student-leilighet med), de dukket opp der, iløpet av de neste dagene, da.

Og studiene begynte ikke før den neste uka, da.

(Med 'Freshers Week'.

Som var en uke, som mye gikk ut på, å fylle ut skjema.

For å få medlemskort hos studentforeningen.

Og en god del andre praktiske ting, da).

Så jeg fikk en ganske rolig start der, da.

Og vi, (i student-leiligheten), vi festa en del, den første helgen der da, (husker jeg).

(Vi røyka jo marijuanaen til Iwo, blant annet.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og jeg husker det, at jeg dro, for å kjøpe mer drikkevarer.

(Siden Iwo spanderte marijuana.

Så syntes jeg vel kanskje jeg det, at jeg måtte spandere litt alkohol, da.

Noe sånt).

Og da, så gikk jeg i en 'Off Licence', (en 'alkohol-butikk'), som jeg vel hadde sett, i den samme gata, hvor jeg hadde kjøpt engelsk konfekt osv., (som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel), husker jeg.

Og da kjøpte jeg noen øl-bokser.

Og også et par flasker vin.

Og da kjøpte jeg chianti-vin, (husker jeg).

Og det mener at var fordi, at hu Federica, (som var fra Roma), hadde spurt meg, om jeg kunne kjøpe det vin-slaget, da.

(Når jeg nevnte det, at jeg skulle gå, til the Off Licence.

For da spurte jeg vel om jeg skulle kjøpe noe vin, eller noe, tror jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Fra den første helgen der, (må det vel ha vært).

Så husker jeg også det.

At jeg spurte Iwo.

(Dagen etter en fest).

Om han og Dörte liksom hadde blitt sammen, da.

For da hadde det nok skjedd et eller annet, på den festen, kvelden før.

Som fikk meg til å lure på det, om disse to hadde blitt et par, da.

Men Iwo ville ikke svare noe, (husker jeg).

Men disse to, (Iwo og Dörte), de begynte ganske raskt, (etter dette), å bruke Dörte sitt rom, som et felles soverom, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hun rødhåra tyske, som bodde i samme studentleilighet, som meg.

Hu forklarte, (en av de første dagene der).

At det bodde en ved navn Brusk, i naboleiligheten.

Og Brusk, han hadde studert ved HiO IU, forrige studieår.

(Akkurat som meg).

Forklarte hu tyske science-dama, da.

Og hu må vel også ha presentert meg, for Brusk, (som var en høy syrier), en av de neste dagene, (tror jeg).

Ihvertfall så var det sånn, (husker jeg).

At jeg en gang sa til Brusk.

(Da jeg var på besøk hos han, i naboleiligheten).

At Dörte og Iwo, var sammen.

Og da rettet Brusk på meg, (av en eller annen grunn), og sa det, at Dörte og Iwo hadde et 'seksuelt forhold', (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter