Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. oktober 2013

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 9. desember 2009
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei du Linda,
    jeg er han du kjente som Erik Olsen i klassen din på Berger, Svelvik og Sande.
    Jeg tror jeg så deg og ei venninne fra Svelvik, på Maliks i Oslo, i Karl Johan, etter at jeg flytta til Oslo.
    Men det ble litt sjokk å se noen fra Berger, for jeg var aldri på Berger, så jeg fikk ikke sagt hei.
    Men men.
    Jeg prøver egentlig å finne Ronald i klassen, men jeg fant ikke han, for jeg jobbe sammen med brødrene hans på CC i Drammen.
    Og jeg har arbeidssaker mot alle firmaene jeg jobba i, i Oslo, så jeg trenger referanse fra hu sjefs-dama, som bodde i Havnehagen 4 vel, og som var sjef på CC, men jeg husker ikke navnet hennes, så jeg prøver å få tak i Arnt eller Eirik.
    Eller helst ikke Arnt, for han ble sur på meg, fordi jeg ikke ville jobbe der en lørdag, etter at jeg hadde slutta der og flytta til Oslo, og bare var innom for å si hei.
    Faren min var jo sammen med Haldis, og hu hadde ei datter, Christell, som kom opp til meg, der jeg bodde aleine i Leirfaret, og spurte om det var sant, det året vi gikk i niende, at du hadde barbert din personlige behåring til form av et hjerte.
    Jeg sa bare at jeg ikke visste det.
    Hu Christell kom noen gang opp og spurte om sånne ting, også om Ditlev forresten.
    Så jeg veit ikke hva det var om.
    Men men.
    Jeg prøver jo å finne ut hvorfor jeg måtte bo aleine, og jeg har overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', så jeg prøver å finne ut om familien min.
    Jeg er jo barnebarn av Øivind Olsen og Ågot Mogan Olsen, som hadde snekkerverkstedet borte på Sand, hvor du pleide å hente sagflis til kaninen din, med faren din, som var første trener på fotballlaget vel.
    (Du får hilse, hvis du husker det).
    Men men.
    Jeg har funnet ut mye om familien til mormor mi, i Danmark, og til Ågot.
    Men, faren min sa at du var tre eller firemenningen min.
    Men er du i familien til Ågot eller Øivind?
    Håper du har tid til å svare, og sorry igjen for at jeg ikke fikk sagt hei da jeg så deg og hu fra Svelvik i Oslo, hvis jeg så riktig da, på Maliks der.
    Jeg pleide å kjøpe en burger og en halvliter på Maliks, i skoleåret 89/90, for der jeg bodde på Abildsø, så tålte ikke hu Berit Jorås vel, dama som eide huset jeg leide en hybelleilighet i.
    Hu tålte ikke matlukt, så jeg spiste burger minst en gang hver dag, så studielånet mitt forsvant fort i Oslo, som man kanksje kan skjønne.
    Men men.
    Håper du kan svare!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 28. april
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Linda Moen,
    nå har jeg drivi med slektsforskning her.
    Har du de samme tippoldeforeldrene osm jeg har?
    Nemlig Randi Kittilsdatter, (fra Nesbygda), og skomarker Olof Olsson, fra Sverige og Svelvik?
    Farfaren min, (Øivind Olsen), jobba nemlig for en Andresen, på Berger.
    For Øvind sin mor, (Ingeborg Olsen f. Olsson), hadde en søster, som var gift, med han Andresen, vel.
    Min grandonkel, i Holmsbu, (Øivind sin bror), sa også det, på telefonen, for to-tre år siden, (og faren min, Arne Mogan Olsen, har også nevnt dette, i en e-post).
    At Ingeborg Olsen f. Olsson sin bestemor, (fra Hurum), var direkte etter Iver Huitfeldt.
    Det må vel ha vært mormoren til Ingeborg Olsen f. Olsson.
    Altså din tipptippoldemor.
    (Hvis søstera til Ingeborg Olsen f. Olsson, var din oldemor.
    For jeg så at du skrev på den nye Berger Facebook-gruppen.
    At Ingrid Moen f. Andresen, var din bestemor.
    Så dette var kanskje niesen til Ingeborg Olsen f. Olsson, tenkte jeg.
    Siden søstera hennes var gift med Andresen, på Berger, tenkte jeg.
    I 'det store huset på løkka', som Idar Sandersen kalte det).
    Sender med noe slektsforskning jeg har drivi med, så skjønner du kanskje mer.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Linda Moen,
    sorry hvis jeg skriver mye.
    Jeg så tillfeldigvis på Dis gravminner, for Berger kirke.
    Og så at faren din også het 'Brunmark'.
    Jeg kjente igjen navnet, for jeg har drevet litt med slektsforskning.
    Og veit det, at min farfar Øivind Olsen, han hadde en morfar, som var skomaker, fra Sverige, og som het Olof Olsson, og også 'Brumark', (trodde jeg, etter å ha drevet slektsforskning, ved å kikke, i kirkeboka for Strømm, må det vel ha vært, for et par-tre år siden).
    Jeg regner nå med at jeg har lest feil, og at det stod 'Brunmark', i kirkeboka, for han svenske skomakeren.
    For han er jo din tippoldefar også, (ettersom jeg har forstått).
    Faren min, sa til meg det, på 80-tallet, at vi var firemenninger, (eller ne sånt).
    Og han svenske skomakeren, han hadde jo (ihvertfall) to døtre.
    Og hu ene het Ingeborg Olsen, (og er min oldemor).
    Men søstera hennes, er vel din oldemor, (tror jeg).
    Og de fra Canada, som skriver, på Berger-sidene på Facebook, de er vel også i den slekta.
    Farfaren min bodde i det hotellet, som de skriver om.
    Siden han var nevø, av oldemora di, (som var gift med han heste-Alex, vel).
    Så farfaren min jobba for tippoldefaren din, (tror jeg, at det må ha vært, nemlig faren til Alec, (har min grandonkel Idar Sandersen fortalt meg, på telefonen, for noen år siden)).
    Så begynte farfaren min å jobbe, for Jebsen.
    Så fikk han eget snekkerverksted, på Sand.
    (Dit faren din kjørte deg, og du henta sagflis til kaninen din, husker jeg.
    Jeg stod inne i huset til Ågot, og så på, for jeg syntes at du var litt skrålete, (for å si det mildt), fra skolen.
    Vi gikk jo i samme klasse).
    Vet du mer om denne Brunmark-slekten og denne svenske skomakeren, lurte jeg.
    Heter du også Brunmark, (som din far)?
    Var det Svelviksposten som tulla, med puben din, på Berger?
    Så at de annonserte med feil artister på feil dag, (eller noe sånt).
    Beklager hvis det blir mye mas, på Facebook.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter