Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. oktober 2013

Min Bok 6 - Kapittel 18: Stadium of Light

Den første helgen, som jeg bodde, i Sunderland.

Så dro jeg for å se på at Sunderland spilte, på Stadium of Light, (husker jeg).

Jeg spurte dama i billett-salget om hvor borte-supporterne satt, (og sånn), da.

For jeg ville ikke sitte sammen med en gjeng med holigans, liksom.

Og jeg var ganske tidlig ute der, (husker jeg).

Og en vakt viste meg cirka hvor jeg skulle sitte, da.

Men jeg var kanskje litt fyllesyk, fra dagen før.

For da kampstart begynte å nærme seg, så satt jeg plutselig midt i en gjeng, som pleide å sitte på akkurat de plassene, som jeg satt på en av, (virka det som).

Men det var mange ledige plasser, på raden foran, da.

Så jeg bare satt meg, på en av de plassene, istedet.

(Istedet for å sitte midt oppi en gjeng som hadde faste plasser, liksom).

Og i begynnelsen av andre omgang, (eller om det var i pausen), så dukka det opp ei blondinne og ei brunette der, da.

(Begge i begynnelsen av 20-åra, vel).

Som mente at jeg satt på feil plass, da.

(Etter å ha spurt om å få se billetten min, (eller noe sånt), var det vel).

Før de satt seg ned, ved siden av meg, da.

Og jeg fikk håret til hu blonde, i ansiktet, 'hele tida', (under den andre omgangen), husker jeg.

For det blåste en del der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Kampen var forresten mot Preston North End.

(En av grunnlegger-klubbene, av the Football League.

Og vel den første klubben, som vant den øverste serien, i England.

I 1888/89 stod det, på Wikipedia).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Denne kampen var ikke i den øverste serien i England, (som jo heter Premiere League).

Men den var i den nest øverste serien, (som vel heter the Championship).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Sunderland vant kampen 3-1 forresten, (mener jeg å huske).

Og jeg syntes at jeg måtte reise meg opp, (som de to damene ved siden av meg), når Sunderland scorte.

(Siden jeg jo nå bodde, i Sunderland.

Og jeg hadde også mer eller mindre hatt Sunderland som en nummer to-klubb, i England.

Etter at den tidligere Everton-spilleren Peter Reid var manager der, (med til dels gode resultater vel), rundt årtusenskiftet, (var det vel)).

Men da lurte de to damene, (som satt til høyre for meg), på hvorfor jeg liksom jublet, når Sunderland scorte, da.

(Mener jeg at jeg overhørte, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Thomas Myhre pleide å være keeper, for Sunderland, i årene før jeg flyttet dit, vel.

Men jeg tror ikke at han fikk spille, det studieåret, som jeg studerte, ved University of Sunderland.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Men siden jeg holdt med Everton.

(Og hadde sett en del Everton-kamper, i årene før det her, siden jeg hadde parabol-antenne, osv).

Så la jeg merke til det, at den tidligere Everton-spilleren John Oster spilte, for et av lagene, (husker jeg).

(Uten at jeg husker nøyaktig hvilket av de lagene, som han spilte på, nå.

Men det er vel mulig å finne ut, skulle man vel tro).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter kampen, så mener jeg at jeg la merke til det.

At hu dama, (med det lyse håret), som satt seg ned, ved siden av meg, i pausen, (var det vel).

Hu hadde caps på seg, mens hu gikk, tilbake mot Sunderland sentrum, da.

Så hvis det var den samme dama.

Hvorfor hadde hu ikke hatt capsen sin på seg, mens hu satt, (ved siden av meg), inne på Stadium of Light, liksom?

Hva vet jeg.

Men det kan man vel kanskje lure på.

For da hadde jeg vel sluppet å fått håret hennes i ansiktet, (når det blåste), liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Jeg sjekket litt av fotball-faktaene, som jeg skrev om ovenfor, på nettet.

Og både Thomas Myhre og John Oster var ubenyttede reserver, for Sunderland, i denne kampen, da.

(Men jeg husker kanskje John Oster, fra at han varmet opp, (mot slutten av kampen).

Det er mulig.

Noe sånt).

Det var Mart Poom, (fra Estland), som stod i mål, (for Sunderland).

Myhre fikk mange kamper for Sunderland, denne sesongen, (så jeg, på nettet).

Men det tror jeg at må ha vært for det meste, mot slutten av sesongen.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Jeg flytta til London, i begynnelsen av februar, (var det vel), i 2005.

(Som jeg skal skrive mer om, i Min Bok 7, tenkte jeg).

Så jeg bodde ikke i Sunderland, i hele dette studieåret, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter