Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 50: Enda mer fra the Forge

Det var også sånn, (husker jeg), at Iwo en gang sa, (til en gruppe studenter, av begge kjønn vel), i lounge-en.

At han satt når han tisset, (husker jeg).

Og da måtte jeg nesten le, (husker jeg).

For det ble som noe jente-aktig for meg da, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg mener også at jeg overhørte det.

At Dörte snakka med noen andre student-damer, i lounge-en, en gang jeg var på do.

Om lyden som kom, når jeg tisset, betydde at jeg hadde stor eller liten tiss.

(Noe sånt).

Så Dörte satt altså og lyttet og analyserte sånne ting, i lounge-en, 'hele tida', da.

Iwo viste meg jo det en gang, at Dörte hadde hans madrass, på gulvet, på sitt rom.

Så Dörte hadde ikke plass til å sitte, på rommet sitt, da.

Så hu satt liksom alltid i lounge-en, da.

(Unntatt når hu var på forelesninger og sånt, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Dörte en gang spurte meg, om jeg skulle ha litt kaffe.

(En gang jeg var i lounge-en, vel).

Og jeg hadde vel svart ja, da.

(Siden Dörte ganske ofte kunne mase om sånt, vel).

Og så sa plutselig Dörte det.

(Etter en stund).

At jeg liksom ikke fikk lov til å drikke kaffe mer, da.

(Noe sånt).

På grunn av et eller annet som jeg ikke forstod, da.

Så Dörte kunne noen ganger oppføre seg litt merkelig, da.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Federica anbefalte meg forresten det.

(En av de første dagene der, vel).

At jeg ikke burde drikke vannet, (fra springen), der.

Jeg prøvde å spørre hvorfor man ikke burde drikke det.

Men da fikk jeg ikke noe klart svar, (husker jeg).

Men jeg tror at til og med Federica brukte vann fra springen, når hu skulle koke vann, til kaffe, osv.

(Hvis jeg ikke tar helt feil, da).

Og Federica sa også det til meg.

(En av de første dagene der, vel).

At hvis jeg trengte kaffe, (eller noe sånt).

Så kunne jeg bare ta fra hennes skap, da.

(Noe sånt).

Og det var kanskje fordi at hu hadde fått låne den 'støpsel-converteren', av meg.

(Den første dagen hu var der, vel).

Sånn at hu fikk ladet opp mobilen sin, og ringt hjem, da.

(For å si fra om at flyturen gikk greit, (eller noe sånt), vel).

Så det var vel hyggelig sagt liksom, av Federica.

Men det var ikke sånn at jeg da begynte å spise av hennes mat, liksom.

For dette var nok bare noe hu sa for å være høflig, (eller noe lignende).

(Sånn som jeg forstod det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en gang, som jeg kom hjem fra Sunderland sentrum, og hadde gjort masse innkjøp, (av nye klær muligens, og jeg kjøpte også en liten 'ghetto-blaster', (eller hva man skal kalle det), som kunne spille mp3-cd-er, til leiligheten, (ble det til ihvertfall), den første tiden, i Sunderland).

Så gikk jeg først inn på kjøkkenet/lounge-en, (som vanlig), da.

(Siden jeg også hadde kjøpt mat, da.

Som jeg skulle legge inn i kjøleskapet liksom, da).

Og da, så gikk Federica, (som var i det lounge/kjøkken-rommet, da jeg dukket opp der), og gjemte seg, (må man vel si), inne på badet, (som var et rom som liksom var forbudt for guttene da, som jeg vel har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og da skjønte jeg ikke hva det gikk av Federica, (husker jeg).

(Og det skjønner jeg vel fortsatt ikke.

For å være ærlig.

For hu lukket ikke badedøra etter seg, (eller noe sånt).

Hu bare stod inne på badet, da.

Og det virka nesten som at hu gikk og gjemte seg der, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Grunnen til at jeg kjøpte en liten CD-spiller, (som også kunne spille mp3-cd-er da), til lounge-en, liksom.

(Siden jeg jo hadde ganske mye penger, i Sunderland, i begynnelsen.

For jeg hadde jo jobba på Rimi Langhus, hele sommeren).

Istedet for å kjøpe en TV.

(Som Brusk seinere kjøpte, til nabo-leiligheten.

Da han fikk studielånet sitt, i november/desember, vel).

Det var fordi at det hang sånne skriv, på veggen, (var det vel), i lounge-en.

Om at man måtte ha britisk TV-lisens, for å ha TV der, da.

Og jeg hadde vært en del i England, (på språkreiser og ferier), tidligere.

Men jeg hadde aldri hatt engelsk TV-lisens liksom, da.

Så det ble for mye stress, (med TV), liksom.

For det var liksom som at universitetet nesten klikka, bare de hørte ordet 'TV', da.

(Noe sånt).

Siden de hadde hengt opp sånne 'TV-lisens-skriv' der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var vel for å prate om musikk, (tror jeg).

At jeg kjøpte den CD-spilleren, da.

For å liksom spille musikk-samlingen min, (som jeg hadde med meg, til Sunderland), for mine 'flat-mates', da.

Og også for å høre på deres musikk, da.

(For vi satt ganske mye i lounge-en, i tida før vi fikk kjøpt oss wifi-kort, og ordnet med internett-konto, på universitetets trådløse nettverk, da).

Og den CD-spilleren, (som jeg kjøpte på Dixons vel),  den vel også billigere enn en TV, (hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter