Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 27. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 58: Mer fra Sunderland

Federica sin engelsk, den var kanskje ikke så mye å skryte av.

En gang, så møtte jeg Federica, da jeg gikk fra St. Peter's Campus, etter at jeg var ferdig, med dagens forelesninger.

(Noe sånt).

Og da jeg så Federica, så sa jeg noe sånt som, at: 'Hi Federica, how are you doing?'.

Og da klikka nesten Federica, (husker jeg).

Også sa hu at hu bare skulle bort på St. Peter's, (eller noe sånt).

Så hu må ha trodd at jeg spurte henne om hvor hun skulle, da.

(Noe sånt).

Mens jeg egentlig bare spurte henne om hvordan det gikk med henne.

(For å være høflig, liksom).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Rosario, hu ba meg en gang inn på rommet sitt, (husker jeg).

Det var vel i forbindelse med at jeg hadde bestilt en Windows service pack 2-CD, for henne, på nettet, (tror jeg).

(For hu trengte hjelp med det, da.

Noe sånt).

Og hu hadde et stort spansk flagg, hengende på veggen, (husker jeg).

Og det var også sånn, at jeg en gang lasta ned en film, (fra nettet), for Rosario.

Og det var en film som het 'Before Sunset', (eller noe sånt), vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da Pia og dem var på besøk hos meg, i juleferien, så viste jeg dem, (eller ihvertfall Siv), vaskerommet, (og forklarte hvordan det virka), husker jeg.

Og jeg vaska også klærna mine, den dagen, da.

(Noe sånt).

Og plutselig så kom Siv på døra mi, (en dag jeg for en gangs skyld hadde PC-en min for meg selv, denne juleferien).

Men en søppelsekk, med det nyvaskede tøyet mitt i, (som også hadde vært i tørketrommelen), husker jeg.

Men hvorfor Siv gjorde dette.

(Når jeg egentlig hadde tenkt å hente dette tøyet selv).

Det veit jeg ikke.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de første ukene, som jeg bodde, i Sunderland.

Så dro Brusk meg med, tre-fire dager på rad, vel.

Til et gatekjøkken, som lå, liksom i hovedgata, i Pallion, da.

(Noe sånt).

Men hvorfor Brusk dro med meg dit, det veit jeg ikke.

Det var litt anspent da, i forbindelse med Federica, (husker jeg).

Etter at jeg hadde tatt rundt henne, ved spisebordet, i the lounge, (husker jeg).

(En dag vi skulle ha leilighets-møte.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så jeg lurte på om dette hadde noe med Federica å gjøre, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En seinere gang, så dro Brusk meg igjen med, til hovedgata, i Pallion, (en kveld), husker jeg.

Og da dukket det plutselig opp to ungjenter, foran oss, i gata.

(Mens vi gikk, fra the Forge, og i retning av den hovedgata, da).

Og disse to jentene, (som var i 10-12 års-alderen, kanskje).

De hadde på seg Sunderland-fotballdrakter da, (husker jeg).

Og de stilte seg begge rett foran oss.

Ei jente stilte seg foran Brusk.

Og ei jente stilte seg foran meg.

Mens de begge holdt armene sine ut til siden, da.

Så det var jo som at de nektet oss, å gå, gjennom den gata da, (husker jeg).

Men jeg hadde jo spilt litt fotball, i mine yngre dager, (eller hva man skal kalle det).

Så jeg liksom bare vridde meg, forbi hu jenta, (som hadde stilt seg foran meg da), husker jeg.

Mens Brusk bare ble stående, til hu andre jenta etterhvert flytta seg, da.

(Noe sånt).

Og så gikk Brusk og jeg videre til det gatekjøkkenet, da.

(Noe sånt).

Men hva de her ungjentene egentlig dreiv med.

Det veit jeg.

Men det her virka ganske teatralsk, (eller noe lignende), må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter