Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. desember 2013

Denne damen hadde rollen kunde. Og som kunde, så har man vel en plikt nærmest, å klage, hvis man ikke er fornøyd. (I det minste, så har man ihvertfall en rett til å klage, vil jeg si). Så hun var her en god borger, må man vel nesten si. Enhver medarbeider skal kunne ta imot en klage, lærte jeg, i Rimi. Og så er det denne medarbeideren sin jobb, å sende denne klagen videre, til sin overordnede. Noe sånt

rolle som kunde

http://www.side3.no/article3721191.ece

PS.

Og hvis den klagen blir sendt oppover og oppover, i organisasjonen, (altså flyselskapet).

Så havner den tilslutt hos direktørene.

Som da kan ha den klagen med seg, på styremøter osv., og bruke den som grunn for å velge en løsning fremfor en annen, kanskje.

(For å gi et eksempel.

Dette er en type organisasjon, som kalles 'linje-organisasjon'.

Og dette er et eget fag/felt, som heter organisasjon.

Som man lærer om på handel og kontor/handelsskole/handelsgymnas og enkelte høyskoler, osv.

Og dette faget, (organisasjon), det kan man helt sikkert kjøpe bøker om, hos bokhandlerne).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dessuten, så gikk jo jeg, på samarbeidsavtalen, mellom Vestfold og Buskerud, det siste året, på videregående.

Og da, så var det sånn, at jeg lærte det.

At hvis en NSB-buss, var forsinket, så ville den neste bussen vente.

(Hvis jeg tok bussen om Sande, for eksempel.

Så kunne NSB-bussen fra Berger til Holmestrand være forsinket.

Men da ville NSB-bussen fra Holmestrand til Drammen, vente i Sande.

(Ihvertfall hvis det bare var snakk om noen få minutter, å vente.

Siden disse bussene ikke gikk så ofte, da.

Og man måtte vel muligens si fra til sjåføren.

Sånn at han kunne ringe til sin kollega, på den bussen som man skulle videre med.

Noe sånt)).

Og derfor, så sa jeg en gang fra, (en julaften, på begynnelsen/midten av 90-tallet).

Da jeg tok toget, fra Oslo til Sande.

(For jeg skulle til bestemor Ågot, på Sand, og feire jul.

Så jeg skulle videre med NSB-buss, fra Sande til Sand/Berger, da).

For jeg regnet da med, at hvis jeg sa fra til NSB-konduktøren på Vestfoldbanen.

Om at jeg skulle videre, med NSB-bussen, til Berger.

Så ville NSB-bussen, (som var den siste Berger/Svelvik-bussen, på julaften), vente noen få minutter på meg.

Siden at NSB-bussene, (i Sande/Drammensområdet), pleide å vente på forsinkede NSB-busser, (på slutten av 80-tallet, ihvertfall).

Så hvis NSB hadde vært bra organisert.

Så kunne jo NSB-bussen, ha venta, på NSB-toget.

Men så ikke.

Men det kunne jo ha vært noe lignende, i USA.

At fly-personalet kunne ha fått det neste flyet, til å vente, noen få minutter, liksom.

(Jeg har jo sett britiske TV-programmer, om livet på flyplasser, osv.

Og der venta de lenge på noen folk som dreiv og surra veldig lenge, i tax-free-en, osv.

Så noen ganger, så er flyselskaper fleksible, virker det som.

Så det måtte da være en god ide, å forklare, om det her, til de ansatte, på flyet, skulle man vel kanskje tro).

Hvem vet.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og han som satt noen seter bak.

Og som begynte å tulle, med hu kona.

Han forstod nok ikke det, at hu dama gjorde sin borger/samfunnsplikt, nærmest.

Og at hu dama hadde rollen kunde her.

Så han må vel sies å være en forvirret nerd, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter