Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 20. desember 2013

Jeg sendte en e-post til SV





Gmail - Deres brev, (som er vedlagt), fra 27. november







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









Deres brev, (som er vedlagt), fra 27. november









Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Fri, Dec 20, 2013 at 4:55 PM




To:
post@sv.no


Cc:
Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>






Hei,

dere skriver at jeg har bedt om medlemskap.

Det er bare tøys og fanteri og fadderullan.

Det er noen som tuller med meg, siden jeg har en litt kjent
(nød)-blogg, (johncons-blogg), og siden at jeg har vært nevnt på TV,
(Tweet 4 Tweet med Jenny Skavlan og Thomas Seltzer).

Jeg har også vært aktiv i Unge Høyre.

Så de som prøver å tvangsinnmelde meg i SV, de driter seg ut.

Jeg ble dratt med av Magne Winnem, på møter i Høyres Hus, i
Stortingsgata, sommeren 1991.

Og Jan Tore Sanner, (var det vel), ble så imponert over mine
økonomi-kunnskaper, fra handel og kontor.

Så han ba meg, (og Winnem), om å hjelpe han og nestlederen med å
finpusse valgkamp-programmet, (for skolevalgene, det året).

Jeg visste vel litt om hva som fikk SV-folka til å skrike og bue, i
skolevalg-duellene.

(Etter å ha gått på videregående selv, blant annet.

I klasse med AUF-folk, osv.

Og søstera mi Pia er sosialist, tror jeg.

Vår onkel Martin sa at hu kunne bli den nye Kristin Halvorsen, en gang).

Så jeg gjorde nok Unge Høyre-programmet litt mer populistisk.

(Etter å ha gått i markedsføringsdelen av klassen, på økonomilinja).

Men jeg ble bare dratt med dit, av Winnem.

Jeg hadde egentlig nok med å prøve å etablere meg, og ha råd til klær
og mat, på den tida.

Jeg hadde ikke tid og energi til å hjelpe Unge Høyre så mye, kanskje.

Det ble også feil at jeg ble dratt med dit, av Winnem, syntes jeg.

Og jeg syntes også at jeg fikk for mye ansvar, for tidlig.

Av Sanner, da.

Som også ville at jeg skulle finne på en 'quick-fix', for å fikse alle
de 'tullete' norske lovene.

 Noe jeg så på som ganske umulig, må jeg innrømme.

Så jeg var bare på et eller to møter, hos Unge Høyre.

Winnem maste om at jeg måtte bli med på fler møter.

Men jeg ville ikke det, husker jeg.

Jeg fikk heller ikke noe medlems-giro, i posten.

Og Unge Høyre/Sanner vil ikke sende attest/kursbevis, (dette var i
forbindelse med et kurs i konservativ politikk, som Cathrine Huitfeldt
også var på, husker jeg, blant annet).

Jeg hadde også en vanskelig oppvekst, som kanskje gjorde at det ville
ødelagt for Høyre, hvis jeg ble politiker.

For jeg bodde aleine fra jeg var ni år, på grunn av at min far flytta
fra meg, (og til ei dame ved navn Haldis Humblen).

Da jeg var 18, så flytta min lillesøster Pia inn hos meg, (i min fars
leilighet).

Hu hadde ei venninne, som het Cecilie Hyde, som også flytta delvis inn.

Og hu var frikete, og digga alternativ musikk.

Og jeg var litt lei av 80-talls Stock, Aitken Waterman-musikk.

Siden jeg hadde bodd aleine, i mange år, og hørt veldig mye på
nærradio og den slags hyper-kommersiell musikk, da.

Så jeg fikk litt sansen for alternativ musikk, etter å ha vært litt i
kretsen rund Cecilie Hyde og hennes bekjente, da, (på slutten av
80-tallet).

Så i Oslo, (hvor jeg studerte og jobba som butikkleder), så hendte det
at jeg dro innom utestedet So What.

Jeg var ikke i noen klikk der.

Men det var gratis inngang og ganske billig øl.

Så det var et av mine stamsteder i Oslo, (sammen med blant annet
Studenten, hvor jeg pleide å gå ut sammen med min lillebror Axel).

(Jeg gikk også en del på Head On.

Hvis de slapp meg inn).

En gang, på So What, så satt det ei ganske fager og åttråverdig
blondinne, utafor So What, da jeg skulle hjem, en natt til søndag,
rundt år 2000, vel.

Og jeg fikk mobil-nummeret hennes.

Og hu ble med på en date, på Blue Munk, (som var et sted min søster
Pia dro meg med på, første gang jeg var der).

Jeg lurer på om hu blondinna kan ha vært deres tidligere minister Inga
Lill Torkilsen?

Jeg mener å huske at hu sa hu jobba i Fjelllinjen.

Noe sånt.

Kanskje hu kan hjelpe meg med noen rettighetssaker nå eventuelt?

Hu har ikke svar på e-poster jeg har sendt tidligere, (mens hu var minister).

Og Høyre svarer ikke, (eller vil ihvertfall ikke sende attest, for jeg
har også drevet med web-design for de, såvidt, igjen initsiert av
Winnem, i 1997, vel).

For jeg har overhørt at jeg er forfulgt, av noe 'mafian', og får ikke
mine rettigheter av politiet, og har flykta til England.

Hvis ikke så kan kanskje Høyre få sendt de dokumentene jeg etterspørr.

Jeg mener det er en ting at organisasjonsarbeid ikke er betalt.

Men er det for mye forlangt å få en attest, lurer jeg.

Det kunne de vel kanskje tatt seg bryet med å skrive.

Det tar vel ikke så lang tid.

Og det ville også vært mest rydding, mener jeg.

For det tar seg bra ut på CV-en at man har drevet med
organisasjonsarbeid/politikk.

Men da bør man vel helst ha dokumentasjon på dette.

Hvis en arbeidsgiver spør om det, i et jobb-intervju, for eksempel.

Men dette forstår visst ikke Høyre/Unge Høyre da, virker det som.

Men jeg har altså ikke søkt om medlemskap hos dere.

Selv om jeg muligens har vært på date med hu blondina deres.

Men det var ikke noe i forbindelse med politikk.

Dette var fordi at vi begge likte den samme musikken, og var litt sånn
'keene' på hverandre vel, som det vel heter.

(Hu var jo ei pen og ganske sexy blondine, vil jeg si).

Mvh.

Erik Ribsskog




sv brev.jpg
77K






PS.

Her er vedlegget:

sv brev

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter