Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. januar 2014

Jeg ligner kanskje litt på Tut Ank Amon. Jeg har lest på nettet, at jeg er etter ihvertfall en farao, (når jeg har drevet med slektsforskning). Så jeg er muligens etter Tuth Ank Amon også. Mora mi hinta vel litt om noe lignende. Og min yngre søster Pia har også hintet om noe lignende. Hu 'babla' om at hu ikke likte butikk-folka utafor pyramidene, da hu kom hjem, fra en ferie til Egypt, rundt årtusenskiftet

etter farao

PS.

Min farfar Øivind, (eller om det var onkel Håkon), hinta også noe om Egypt, (i 'Ågot-huset').

(Like etter at jeg flytta, til faren min, i 1979).

De fortalte meg det, at pyramiden var den formen, som var mest solid, for å motstå, angrep ovenfra.

(Noe sånt).

Og i Ågot-huset så hang det også bilde av en farao, (og noen hieroglyfer), på veggen.

(Noe sånt.

Et bilde som min fetter Ove muligens har nå.

Noe sånt).

Så det er en del som peker mot Egypt her.

Til bursdaggave, på min 35 års-dag.

Så fikk jeg en bok om elvene i Egypt, i gave, av bestemor Ingeborg.

(Den dagen som jeg senere ble forsøkt myrdet, på Løvås gård).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2,

Da vi bodde, i Ågot-huset, våren/sommeren 1989.

Så spurte Pia meg om noe hu hadde om på skolen.

(Det var første klasse allmenn, på Sande videregående, som hu gikk på).

Hu spurte meg om hva noen egyptiske løve-statuer het.

(Noe sånt).

Og hu sa også det, at 'graut' var den eneste norske ordet.

(Noe hu visstnok hadde lært om på skolen.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg fikk også Sfinx-konfekt, til jul, en julaften, som jeg feiret, i huset til Ågot.

(En gang på begynnelsen av 90-tallet, vel.

Etter at jeg hadde flytta, til Oslo).

Og da fikk jeg kjeft, av tante Tone, fordi at jeg hadde begynt å spise, av den konfekten, i huset til Ågot, (på julekvelden).

For det var noe som jeg skulle spise, på hybelen min i Oslo, sa hu.

Noe sånt.

(Hvis ikke dette var en gang, på slutten av 80-tallet.

Mens jeg fortsatt bodde, (aleine), på Bergeråsen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Pia og Christell.

De syntes også at en sang, med et dame-band, om Kairo, var morsom.

(En sang på engelsk).

Dette var på midten av 80-tallet, vel.

(Vi så på et musikk-TV-program, i leiligheten 'min', (i Leirfaret), på Bergeråsen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det første året, som jeg bodde, i Oslo.

(Det vil si studieåret 1989/90).

Så dro Magne Winnem meg med, til utestedet Tutankhamon, (i Rosenkrantzgate, vel).

Og da jeg spurte han, om hvorfor han absolutt ville dra meg med, på et utested, med et så fremmed navn.

Så sa han bare at det var noen viktige/spesielle greier, (eller noe lignende).

Men Winnem ville ikke forklare hva dette egentlig var om, da.

Han ville bare si 'A', men ikke 'B'.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter