Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. februar 2014

Jeg sendte en ny e-post til Tollvesenet





Gmail - Tollbetjent Leschly m.fl.








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Tollbetjent Leschly m.fl.











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Tue, Feb 11, 2014 at 12:43 PM




To:
"Simensen, Knut Engum" <Knut.Engum.Simensen@toll.no>


Bcc:
she@topdanmark.dk, svelvik.menighet@svelvik.kirken.no, Frank Tangen <frank.tangen@kirken-hurum.no>, hakabli@online.no, post@filtvetfyr.no, Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune" <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, info@carecapital.com, Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>






Hei,



takk for svar!



Jeg tror ikke at Mats Olsen jobbet som toller.



Men han Abraham Bøckmann Leschly, er nok riktig toller, som var

fadder, i min tipptippoldefar sin dåp.



Så det var bra informasjon, det er helt sikkert!



Mange takk for hjelp med dette.



Jeg får se om jeg kontakter Riksarkivet også.



Jeg får søke litt på nettet, om hva slags informasjon, som de

eventuelt kan finne.



Igjen takk for hjelp!



Mvh.



Erik Ribsskog





2014-02-11 10:59 GMT+00:00 Simensen, Knut Engum <Knut.Engum.Simensen@toll.no>:

> Har nå mottatt mail`en din om Leschly m.fl. Etter en del undersøkelser har

> jeg funnet noe som kanskje kan være relevant.

>

> Har funnet to stk. Mads Olsen (begge med d i fornavnet).

>

> Den ene var toller i Larvik i 1846 og var født i 1791.

>

>

>

> Den andre var toller i Holmsbu (Buskerud fylke) i 1823. Var født i 1772.

>

>

>

> Sander Magnus Madsen finner jeg ingen ting om.

>

>

>

> Når det gjelder navnet Leschly finner jeg 5 stk. med dette etternavnet.

> Ingen skriver navnet med e til slutt.

>

> Tre av dem høres ikke ut til å ha holdt til i det distriktet vi snakker om.

> Dermed står jeg igjen med 2 stk., som kan være aktuelle.

>

>

>

> Den ene heter Abraham Bøckmann Leschly, f. 2. des. 1787 i Larvik. Tidl.

> løytnant i hæren. Tollbetjent i Filtvedt ca. 1800. Ble senere

> overtollbetjent

>

> samme sted. Forflyttet til Porsgrunn 11. mai 1826 og døde 26. nov. 1844 i

> embetet.

>

>

>

> Den andre er Hans Knagenhjelm Leschly, f. 17. des.1750 i Fredrikstad. Var i

> tjeneste hos sin far i 20 år som skriver og fullmektig. Ble senere

>

> Vraker, veier og tollskriver også overkontrollør i Fredrikstad. Ble så

> tollkasserer i HOLMESTRAND 1. mai 1793.  Var også postmester der.

>

> Avskjed fra Tollvesenet 17.juni 1811 og døde 16.feb. 1833, samme sted.

>

>

>

> Når det gjelder øvrige personalia og annen historikk er nok Riksarkivet det

> rette stedet.

>

> Håper noe av dette kan være til hjelp.

>

>

>

> MVH

>

>

>

> Knut Engum Simensen

>

> tollmuseet

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter