Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. februar 2014

Mer fra England

Idag, så handlet jeg, på Tesco Walton.

De var utsolgt både for 1,5 kilo chips, (som koster cirka 82 pence).

Og for pizzaer, (som koster cirka 60 pence).

Så jeg kjøpte en curry-boks, istedet.

(Som kveldsmat).

Det virker som at den nye colaen, som Tesco har begynt med.

Er sånn, at de har en versjon, som har 30% mindre sukker.

Og det slaget koster cirka 57 pence, for to liter.

Mens hvis man kjøper det slaget, som har vanlig mengde sukker, (med nesten lik etikett).

Så må man betale en høyere pris, (det var vel nærmere 90 pence, mener jeg å huske).

Men Tesco Walton har bare satt ut label, for det billigste slaget, (virker det som).

Så jeg ble litt lurt, da jeg handla der, på lørdagen.

Så denne butikken er dårlig, både til å bestille varer og til å sette ut labler.

(Virker det som).

Og kassererne står dessuten i kassa.

Noe som vel ikke er så vanlig, i Norge, (hvor kassererne vel pleier å sitte).

De har også noen ganger to åpne kasser, selv om det ikke er kø, i kassa.

Sånn var det ikke, i Rimi, (sånn som jeg husker det).

Der ville de ha stengt en av de åpne kassene, med en gang, hvis det ikke hadde vært noe kø lenger, i kassa.

Og så ville den kassereren, (som ble kalt 'andremann'), ha rydda noen hyller, (eller noe lignende), istedet.

Og da jeg skulle finne ketsjup, så stod det tre butikkansatte, rundt der hvor ketsjupen står.

Det tenker jeg på, som noe nesten kommunistisk.

Kunne ikke de butikkansatte heller jobbet en på hvert sted.

Så hadde det ikke blitt så vrient, å komme fram til varene, i hylla.

(For jeg måtte nesten begynne å dytte, på et bur de hadde stående der, (som de fylte papp i), osv.).

Det er nesten 'intimidating', vil jeg si, når det står tre 'butikk-slasker', i en gruppe liksom, og jobber.

Nei, spre disse 'slaskene' ut i butikken, sånn at de jobber en på hvert sted, mener jeg.

For da føler man seg ikke 'intimidated', som kunde.

Men Tesco Walton er en trang butikk.

Så det hadde kanskje blitt stressende, å hatt en butikkarbeider, i hver midtgang og.

Nei, fyll opp Tesco Walton med varer, etter stengetid.

(Eller de rydda vel hyller.

Rydd etter stengetid, da.

Sånn at sjappa er perfekt, før den åpner, neste dag.

Velfylt og med varene trukket fram.

Og så gjør det samme neste kveld.

Det hadde kanskje vært noe, for denne trange butikken.

Og hvis de hadde bestilt mye, av de varene, som de selger mye av.

(Som chipsen og pizzaen min).

Så ville det ha vært veldig bra.

Men dette skjønner de visst ikke.

(For disse varene, (spesielt chipsen), er utsolgt veldig ofte).

Det er også mulig, å gi disse varene, (som ofte blir utsolgt), mer plass i hylla/disken.

Men det skjønner de visst heller ikke).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Dessuten, så stod jeg og kikka litt, i lyspære-hylla der, (på Tesco Walton), i dag.

For britiske myndigheter, (var det vel), de sendte folk gratis sparepærer, i posten, for et par år siden cirka, (var det vel).

(Og Tesco Walton, de selger ikke lenger 'vanlige' lyspærer, virker det som, for meg.

Det er nesten bare sparepærer, (og andre spesial-lyspærer), i hylla der.

Sånn som jeg husker det).

Og da jeg flytta hit, (til Keith Court), så var det vel ihvertfall en sparepære, i 'tak-lyspæreholderne' her, (mener jeg å huske).

Men den sparepæra, (som jeg brukte i stua, hvor jeg oftest har på lyset, (siden jeg sitter og blogger, osv.)).

Den 'tok kvelden', for et par uker siden cirka.

Så nå bruker jeg mer strøm, (virker det som), siden jeg bruker en 'vanlig' lyspære, i stua nå.

Og det er komplisert, å kjøpe lyspærer nå.

For britene, de har både 'bajonett-pærer' og 'skru-pærer'.

(Og disse finnes vel også i forskjellige sokkel-størrelser, (heter det vel)).

Og det finnes også både 'vanlige' lyspærer og sparepærer.

(Og disse finnes jo også selvfølgelig, i forskjellige watt-styrker.

Og sparepærene, de finnes også i forskjellige former, på selve 'glødetråd-delen'.

Og det finnes vel også noe som heter matte og klare lyspærer.

Og fargede lyspærer.

Og noen lyspærer er liksom dempede, øverst på pæra, og har noe slags 'speil-farge', (eller hva man skal kalle det), der.

Og det finnes også dimbare og ikke dimbare lyspærer.

Og sikkert mer som jeg har glemt og).

Så det er jo som en vitenskap nesten, å kjøpe lyspærer, i England, (nå for tida).

Men likevel, så har denne butikken, en kassettspiller, som står, like ved lyspærene-avdelingen.

Og den kassettspilleren, den spiller delvis irriterende musikk, ganske høyt, (ihvertfall om kveldene).

(Jeg husker at ei middelaldrende kassadama, (var hu vel), sang sangen 'Amadeus', (av artisten Falco), ganske høyt, i den butikken, for en del uker sida.

Og da sang hu liksom 'i kor', med den kassettspilleren, da.

For å si det sånn).

Så det å finne riktig lyspære, i lyspære-hylla, på Tesco Walton.

Det er nok lettere sagt enn gjort, (vil jeg si).

(Det er nok helt sikkert).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Dette, (at Tesco Walton har tre forskjellige typer handlekurver, (med cirka samme volum), som ikke passer oppi hverandre), det synes jeg at gir butikken et slags u-lands-preg, (som jeg skrev om, på bloggen, i går):

PIC_6155

PS 3.

Flasken med rød kork på etiketten, koster nærmere 90 pence, (husker jeg, fra lørdag), men den med grå kork på etiketten, (som har 30 prosent mindre sukker, står det), den koster 57 pence, (står det på den hvite, (og feilplasserte), label-en der), og dette er to nye varer, som erstatter Sun Sip-cola, (som kosta 42 pence, for to liter), virker det som:

PIC_6156

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter