Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 14. februar 2014

Jeg sendte enda en e-post til Riksarkivet





Gmail - Oppdatering/Fwd: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Oppdatering/Fwd: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Fri, Feb 14, 2014 at 3:23 PM




To:
riksarkivet arkivverket <riksarkivet@arkivverket.no>


Cc:
Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>, she@topdanmark.dk, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune" <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>






Hei,



jeg så på min fars e-post igjen.



Og han skriver 'føre slekten tilbake til'.



(Og ikke 'etterkommere av').



Så det er mulig at det menes, at Iver Huitfeldt var onkelen, til

fadderen, til storesøstera til tippoldefaren, liksom.



Hva vet jeg.



Hu Ingeborg Olsen, (som var mora til min farfar Øivind), hu hadde jo svensk far.



Så det er mulig at hu var litt 'svensk', eller noe, og litt vag/med

vilje uklar, kanskje.



Jeg har ikke så mye greie på hva forskjellen er mellom for eksempel

norsk og svensk kultur.



Men det er mulig at det var sånn.



Ellers så hadde jo hu Oline Hansdatter, (som var bestemora til

Ingeborg Olsen), åtte oldeforeldre.



Så det er vel vanskelig å si noe helt sikkert, når det er så langt

tilbake i tid.



Det er vanskelig å si helt sikkert, hva som var ment.



Det kan jo ha vært at en av de andre oldeforeldrene, var en 'lausunge'

av Iver Huitfeldt, for eksempel, (for alt hva jeg vet).



Så det er bra at noen, (Riksarkivet), svarer om dette.



For det er ikke sånn, at alle andre, som jeg skriver til, svarer om dette.



Igjen takk for svar!



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2014-02-14 13:48 GMT+00:00

Subject: Re: Opplysninger om moren til Sophia Amalia, f. 1731 i Hurum

To: Seksjon for eldre arkiver og spesialsamlinger <riksarkivet@arkivverket.no>

Cc: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad

<vpv.kontakt@mil.no>, she@topdanmark.dk, Politikk Høyre

<politikk@hoyre.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune"

<Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no,

post@filtvetfyr.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>,

"postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>





Hei,



takk for svar.



Du skriver at det absolutt ikke finnes noen grunn til å tro, at Anne

Margrethe Huitfeldt, var mor, til min tippx4-oldefar Hans Pedersen.



Men min far, (Arne Mogan Olsen), har jo skrevet til meg, (i 2010), at

hans bestemor en gang sa det, at hun var etter Iver Huitfeldt.



Sier dere at min far eller hans bestemor har løyet da?



Det ville vel vært rart?



Dessuten, dette blir vel som synsing, at dere skal uttale dere om noe

slikt, uten dokumentasjon.



Nei, dette får meg til å lure, om dere er kjøpt og betalt, av Huitfeldt.



Jeg vil selvfølgelig ha dokumentasjon fra Riksarkivet og ikke noe synsing.



Dette er en skandale.



Vennlige er dere heller ikke.



(Dere skriver bare 'med hilsen' og ikke 'med vennlig hilsen').



For noe skit som nordmenns skattepenger går til.



Jeg vil gjerne eskalere dette til en sjefer hos dere.



Erik Ribsskog



PS.



Her er mer om dette:



slekt

________________________________

Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com> Sun, Oct 10, 2010 at 5:28 PM

To: erikribsskog@gmail.com

det var noe jeg kom på. min bestemor, moren til øyvind fortalte meg en

gang at hennes bestemor kunne føre slekten tilbake til Iver Hvitfeldt

som var fra hurum. slaget i køge bukt i 1710. sjekk dette.



PS 2.



Dessuten, så har jeg drevet en del slektsforskning nå.



Og at moren ikke er oppført, det er det første gangen, som jeg har sett.



Jeg sender igjen med min 'hoved-slektsforskning', så kan man se, at

jeg har funnet, alle mine tipptippoldeforeldre, (uten å støte på dette

'fenomenet' tidligere):





2014-02-14 12:14 GMT+00:00 Seksjon for eldre arkiver og

spesialsamlinger <riksarkivet@arkivverket.no>:

> Til Erik Ribsskog

> Fra Riksarkivet

> 14.02.2014

> Vår ref.: 2014/3835

>

>

> Vedlagt følger svar på henvendelsen din.

>

>

> Med hilsen

> Ellen Elster Martol

> ______________________________________________________________________

> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.

> For mer informasjon se

> http://www.messagelabs.com/email

> ______________________________________________________________________




slektsforskning 10. februar paint.JPG
211K

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter