Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. februar 2014

Min Bok 6 - Kapittel 76: Fler erindringer fra Sunderland VI

Det var også sånn, at noen få uker, før Pia & Co. dukka opp, i Sunderland, (må det vel ha vært).

Så hadde Brusk invitert meg inn, i nabo-leiligheten.

(Noe han gjorde, kanskje 20-30 ganger, eller noe sånt.

Noe sånt).

Og da, så var det noe jeg gikk og tenkte på, da.

Og som jeg betrodde meg til, ovenfor Brusk.

For jeg husker det, at jeg fortalte til Brusk.

At jeg lurte på hvordan det kom til å gå, når Pia og Siv dukka opp, i Sunderland.

Siden at de begge hadde unger, som var afrikanske da, (som jeg sa, til Brusk).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da, så svarte Brusk det, at han også var afrikansk, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg visste jo det, at Brusk var fra Syria.

(Det hadde han jo fortalt meg tidligere).

Men jeg var kanskje litt redd for det, at de folka som bodde, på the Forge, liksom skulle få sjokk.

Når Pia og Siv, dukka opp der, med sine fargede unger, da.

For Pia og Siv, de er jo hvite, liksom.

Mens Daniel og Dennis liksom er negre, da.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når Pia og Siv, etterhvert dukka opp, i Sunderland.

Så viste det seg jo, at Siv sin sønn Dennis, ikke var afrikansk, likevel.

Han var riktignok farget.

Men han var liksom asiat, (og ikke afrikaner), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men.men.

Grunnen til det, at jeg tenkte, på Siv sinn sønn, som afrikansk.

Det var vel kanskje fordi, at jeg huska det, at Siv en gang, var sammen med en kjempesvær neger.

På den tida, som søstera mi og Siv, bodde i Christies gate, i Oslo.

(Noe de gjorde, på den tida, som jeg var i Geværkompaniet, (hvor jeg jo var, fra juli 1992 til juni 1993).

Som jeg har skrevet om, i Min Bok 3).

Og en gang, som mora mi, var på besøk, hos Pia og Siv, (og Monika Lyngstad), i Christies gate.

Så var det sånn, at Siv, (som er en ganske liten dame), og han kjempesvære negeren, var inne på det lille kammerset, til Siv, (som lå innenfor Pia sitt rom, vel).

Mens Pia, mora mi og jeg, satt og liksom chatta, i stua der, da.

Før vi dro og så filmen 'Kafka', på kino, (var det vel).

(Noe sånt).

Og det besøket mitt, (hos Pia og dem, i Christies gate), det etterlot et sterkt inntrykk, hos meg, (husker jeg).

(Eller hvordan jeg skal forklare det).

Siden at jeg syntes det, at det nesten var noe litt usømmelig, over dette besøket, da.

(Noe sånt).

Siden at han negeren var så svær, og Siv var så liten, da.

Og siden at rommet til Siv, også var veldig lite, da.

(Det var bare såvidt plass til en dobbeltseng der, mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så noen ganger, (blant annet på den tida, som jeg studerte, i Sunderland), så pleide jeg å tenkte på Siv sin sønn Dennis, som afrikansk, da.

(Noe sånt).

Siden at jeg huska så godt det, at Siv og han kjempesvære negeren, (fra utestedet Jollys vel), var sammen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter