Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 1. februar 2014

Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 4, så var det sånn, at Glenn Hesler, en gang klagde på søstera mi, og meg, angående hvordan vi uttalte fornavnet hans, (på den tida, som vi tre, bodde i samme Ungbo-kollektiv, på Ellingsrudåsen). Men så viser det seg, (når jeg sjekker på internett nå), at det navnet, (Glenn), ikke er norsk. Men men

glenn hm

http://www.behindthename.com/name/glenn

PS.

Grunnen til at jeg kanskje ikke tenkte så mye over, hvordan man uttalte fornavnet, til Glenn Hesler.

Det kan kanskje ha vært det, at etternavnet hans jo er tysk.

(Det er en fornorsking, av det tyske etternavnet Hessler.

Fortalte Glenn Hesler meg en gang.

Mens vi så på fotball, på TV, (var det vel).

(Dette var vel antagelig under fotball-VM, i USA, i 1994, (hvis jeg skulle tippe).

Det var ihvertfall sånn, at det var en tysk spiller, med i dette mesterskapet, som het Hessler.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Glenn Hesler burde kanskje ha uttalt fornavnet sitt på engelsk, da.

(Hvis han skulle pirke på søstera mi og meg, mener jeg.

For vi hadde jo begge bodd hele våre liv, i Norge).

Men han uttalte det på norsk.

Men Pia og jeg, vi uttalte 'Gl'-lyden, i 'Glenn', som i ordet 'glass' cirka, vel.

(Noe sånt).

Men Glenn Hesler mente at 'Gl'-lyden, i navnet hans, skulle uttales mer som ordet 'glede', kanskje.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det kunne kanskje virke som, at Glenn Hesler gjorde narr.

Når han begynte å 'bable' om hvordan Pia og jeg, uttalte fornavnet hans.

(Noe sånt).

Men Pia og jeg, vi hadde en mor, i Larvik.

Som pirka på oss, hvis vi uttalte ord som 'kjøtt', (for eksempel), feil, (under oppveksten, på 70-tallet, altså cirka 20 år tidligere), da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og jeg pleide alltid å få bra karakter, i norsk, på skolen.

Og på da jeg gikk i første klasse, (på Østre Halsen skole), så fikk jeg skryt, for norsk-kunnskapene mine, (så jeg nå, når jeg fikk noen dokumenter, fra den skolen, i posten).

Men det er mulig at folk uttaler 'Gl'-lyden annerledes, i Vestfold, enn på Romerike, da.

(Siden Glenn Hesler er fra Skjetten, mener jeg.

Selv om min morfar, (nemlig Johannes Ribsskog), også var fra Romerike, da.

Nemlig fra Leirsund).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter