Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. mars 2014

Bestefar Johannes, han hadde en sånn gulvklokke, i røyke/TV-stua si, i Nevlunghavn, på 70-tallet, (mener jeg å huske). Og fra da jeg bodde hos faren min, på begynnelsen av 80-tallet, så husker jeg det, at jeg kalte flere 'litt treige' jenter, i klassen, for 'gulvklokker', (eller om det var 'veggklokker'), fordi at de bare stod helt stille, (ute på grusbanen, til Berger skole), i hele gym-timen. Noe sånt

røyke tv stue

PS.

Bestefar Øivind, (og bestemor Ågot), hadde også en sånn klokke.

Men den hang bare rett på veggen, (og hadde for eksempel ikke noe 'skap', som loddene hang i), da.

(Stue-klokka til bestefar Øivind, (og bestemor Ågot), var vel faktisk akkurat lik 'urverket', (med romertall, osv.), som er i den gulvklokka, på det største bildet, ovenfor.

Hvis jeg husker riktig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sånn her så stue-klokka til bestemor Ågot og bestefar Øivind ut.

Den klokka, ringte høyt, hver halvtime.

Så det var noen ganger vanskelig, å få sove, i det huset, (mener jeg å huske).

Det var kanskje fordi at klokka hang rett på vegggen, (og ikke for eksempel, var montert, inn i et skap), at den bråkte så mye, (tenker jeg nå).

Hvem vet.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

klokke ågot øivind

https://www.google.co.uk/search?q=veggklokker&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=3H8WU6nuFYyshQfK9ICwDg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=605#q=gulvklokke&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=38WlXVyCH4U4nM%253A%3B3YFVzlPMMMnqSM%3Bhttps%253A%252F%252Fepla.no%252Fmedia%252Fu%252Fshops%252F10266%252Fproducts%252F629180%252Fe735fdc7-0a78-421f-9840-3e03399827fc_org_medium.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fepla.no%252Fsamler%252Fprodukter%252F629180%252F%3B574%3B430

PS 4.

Enda mer om dette:

mer om bråk

https://epla.no/samler/produkter/629180/

PS 5.

Og enda mer om dette:

tempus

http://no.wikipedia.org/wiki/Tempus_fugit

PS 6.

Og enda enda mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter