Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 31. mars 2014

Paa biblioteket

Jeg er paa biblioteket.

Har gaatt tom for stroem hjemme.

Har lite mat, (kun noen pakker spagetti), og er litt groeggy, (maa man vel si).

Jeg fikk ikke arbeidsledighetstrygd fra 31. januar til 21. februar.

Og saa fikk jeg ikke trygd fra 6. mars.

Saa de har stoppet trygden to ganger paa noen faa uker.

Og de skylder meg cirka 200 pund, for den perioden som var fra 31. januar til 21. februar.

Og enda mer for tiden etter 6. mars.

Saa jeg har bare hatt cirka hundre pund aa leve paa den siste tiden, (til mat og regninger, siden januar, vel).

Saa jeg har spist alt for lite mat, de siste dagene, siden jeg ikke har mer penger.

Og jeg kan ikke gjoere annet enn a lese boeker fra biblioteket hjemme.

(Naar det er lyst).

Jeg laante fire boeker her fra biblioteket, paa loerdag.

Den ene var om de britiske folkene.

For jydene, anglerne og sakserne dukket opp, i Storbritannia.

Saa var det visst pictere her.

Picterne var noen kjemper, fra Skandinavia, (stod det i den ene boken, som jeg laante).

Kanskje det er slektningene til Jostein Flo?

(Altsaa sogninger.

Eller neanderthaler?).

En ganske artig bok som jeg ikke husker den noeyaktige tittelen paa naa.

Jeg fikk laane telefonen i resepsjonen hos LHT, (min 'housing association').

Og ringte the Jobcentre som var litt uklare, og raadet meg til aa soeke om en ny 'claim', noe jeg har gjort naa for en halvtime siden cirka.

Det er vanskelig aa finne bibliotek PC-er som man kan blogge fra.

Internet Explorer-versjonene som er paa de fleste bibliotek PC-ene lar en ikke blogge, (fra Blogger).

(Saann som det virker for meg, ihvertfall).

Men fra noen faa PC-er, (som har Firefox installert), saa gaar det an a blogge, etter at man foerst faar mange feilmeldinger, (og maa registrere untak), i bibliotekets sitt firewall-program.

(Noe saant).

Og det er ogsaa begrenset hvor lang tid man kan bruke PC-ene paa biblioteket hver dag.

Saa det er ikke saa lett aa faa blogget naa, (for aa si det saann).

(Selv om jeg klarte aa fine en PC som kan 'faa inn' Blogger naa).

Saa vi faar se hvordan det gaar med blogging i fremtiden.

Vi faar se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Merseyside-politiet vil at jeg skal hente min gamle PC, (som de konfiskerte for et par maaneder siden vel), paa St. Anne Street, politistasjon, (i sentrum).

Men den PC-en var det ofte feil med.

Saa jeg tror ikke at jeg toerr a selge den videre.

Den er treigere enn den PC-en jeg har naa og, (som jeg betalte 50 pund for).

Saa hva skal jeg med den gamle 'haugen med skrot', tenker jeg.

Merseyside-politiet kalte meg ogsaa 'Miss Erik Ribsskog', (i et brev), forrige gang, jeg var der, for aa hente noe.

(Nemlig i 2007, da jeg ble bedt om aa hente noen dokumenter, fra en arbeidssak, som jeg hadde levert politiet, for aa sjekke, om det var noe kriminelle nettverk involvert, i trakasseringen av meg, paa jobb, osv.).

Og hvor mye er denne Acer PC-en verdt?

Jeg kjoepte den brukt, (i en butikk), for 100 pund.

Men den er vel ikke verdt saa mye.

Men jeg hadde ikke mer enn 100 pund aa kjoepe PC for, (i 2012).

Jeg er sliten etter aa ha gaatt langt, til de naermeste jobcentre-ene, som jeg ikke er 'bannet' fra.

Og saa skal jeg liksom trave rundt med en gammel skrothaug av en PC, og proeve aa selge den, til forskjellige halv-lugubre butikker.

Det tror jeg bare blir aa slite seg ut enda mer.

Uten at jeg har noen garanti, for at jeg faar solgt, den gamle skrothaugen.

Og hvis jeg faar solgt den, saa faar jeg vel ikke mye penger.

Og jeg har ikke den originale Windows CD-en, som fulgte med PC-en.

(For den fikk ikke jeg, da jeg kjoepte PC-en for litt over et aar siden).

Og jeg har ikke drevet og solgt saanne gamle 'skrot PC-er', i England, foer.

Saa aa gaa helt inn til sentrum, for aa baere den gamle 'skrot PC-en' rundt.

I et haap om aa faa solgt den.

Jeg vet ikke hvor lurt det er.

Og aa dra til den politistasjonen, (hvor de tidligere har kalt meg 'Miss Erik Ribsskog'), bare for aa hente en gammel 'skrothaug' av en PC, for at den skal staa og stoeve ned.

Jeg vet ikke hvor fristende det er, liksom.

Saa jeg tror det skal mye til, for at jeg ombestemmer meg, og henter den PC-en, likevel.

(For aa si det saann).

Vi faar se.

PS 2.

Merseyside-politiet vil at jeg skal ringe og si fra, fem dager foer jeg eventuelt henter den nevnte PC-en.

Men jeg behoevde ikke aa ringe, da jeg henta, Arvato-sak-papirene, (i 2007).

(Saann som jeg husker det, ihvertfall).

Saa det var rart, (maa man vel si), at de har forrandra paa det her.

Men men.

PS 3.

Den foerste PC-en som politiet stjal, mens jeg har bodd i Keith Court.

(Den de stjal like foer jul, i 2012, var det vel.

En PC, som jeg kjoepte i 2011, vel.

I en butikk, i en sidegate, til Dale Street.

Og som det aldri var noen problemer med, saann som husker husker det).

Den har jeg aldri faatt tilbake, forresten.

Bare noe jeg tenkte paa.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter