Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. mai 2014

Denne eiendommen, (gårdnummer 24, bruksnummer 22, i Hurum), eier jeg en del av. Huset ligger oppå et lite fjell, (derav navnet Bergstø), og har veldig fin utsikt til Drammensfjorden/Strømm-landet

bruksnummer

PS.

Denne eiendommen eier jeg også en del av:

eier også en del av

PS 2.

Denne eiendommen eier jeg også en del av:

også en del av 3

PS 3.

Jeg eier visst også en del av en strandlinje:

litt av strandlinje hm

PS 4.

Strandlinjen er visst en sandstrand, (kan det se ut som), og et slags badehus, (eller rorbu), følger visst også med, (kan man ihvertfall se, på tegningen ovenfor, i PS 2):

sandstrand badehus

PS 5.

Det her er fra min strand, (som jeg eier noen prosent av), tror jeg:

ser ut sånn

PS 6.

Hytta er det noen andre som eier, men brygga er del av sameiet 'mitt', tror jeg:

hytta andre eier

PS 7.

Som jeg har skrevet om, i memoarene mine.

Så var det en gang, som bestemor Ågot, (og faren min), ville at jeg skulle kjøre Ågot over fjorden, (i båten til Haldis), da jeg var cirka seksten år gammel, vel.

Og da må det vel ha vært, på den bygga der, at Ågot gikk ut av båten, (tror jeg).

(Selv om dette er mange år siden nå.

Så jeg husker ikke dette så utrolig godt, for å si det sånn).

Og Ågot klagde seinere på at jeg hadde vært så morsk.

(Ågot ville ikke at jeg skulle hente henne, men tok istedet bussen om Svelvik med Svelvik-ferja).

Men jeg hadde nettopp lært å kjøre båt.

Og jeg tenkte vel at jeg måtte kjøre forsiktig, (og ansvarlig), siden at min ganske gamle bestemor, satt på.

Så jeg var ikke morsk, men jeg var bare konsentrert, da.

(For å si det sånn).

Men prøv å forklare noe sånt til ei litt nervøs bestemor, når du er tenåring selv.

Og hva Ågot skulle, på besøk hos mine grandonkler, (hennes svogere), Idar Sandersen, Gunnar Bergstø og Otto Bergstø, (etter at bestefar Øivind var død).

Nei, det veit jeg ikke.

Men det var kanskje en av 'gamlingene', (enten Ågot eller en av brødrene til Øivind), som ville ha seg et 'nummer', da.

Hva vet jeg.

Hm.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter