Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. mai 2014

Det er selvfølgelig Knausgård som er originalen. Jeg hadde blitt kasta ut, i Leather Lane, og hadde fått et rom, (i bofelleskap), hos University of Sunderland. Der hadde jeg ikke internett, men jeg hadde lasta ned noen lydbøker, av blant Knausgård, (noen måneder tidligere), og jeg hørte på en av hans Min Kamp-bøker, om kvelden, (siden jeg ikke hadde TV eller internett). Etter noen dager, så ble jeg kasta ut fra University of Sunderland også, (av politiet osv., av uklare grunner), og så måtte jeg bo på et hostell, og der satt jeg også på rommet mitt, om kveldene, (for det hostellet var for prøve-løslatte folk osv.), og begynte å skrive mine memoarer, (Min Bok), som var inspirert av Min Kamp, (og også litt av Åpen Post, hvor de hadde en sketsj som het 'Boka mi', blant annet). Så sånn var det

kommentar tull

http://disqus.com/embed/comments/?base=default&disqus_version=085e566f&f=aftenposten&t_i=7569944&t_u=http%3A%2F%2Fwww.aftenposten.no%2Fmeninger%2Fkronikker%2FHvor-er-dikterne-7569944.html&t_d=Hvor%20er%20dikterne%3F%20-%20Aftenposten&t_t=Hvor%20er%20dikterne%3F%20-%20Aftenposten&s_o=default
 
PS.

Men Min Bok-bøkene er kronologiske.

(Jeg begynner å skrive, fra det første stedet, som jeg husker, at jeg bodde).

Men det er ikke Min Kamp-bøkene.

Så det er ikke sånn at jeg kopierer Knausgård, egentlig.

Jeg er bare litt inspirert av hans kjente Min Kamp-bøker, (for å si det sånn).

(Bøker som det stod mye om, i norske nettaviser osv., for noen år siden).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn, at min søsters venninne Monika Lyngstad.

Hu sa til søstera mi, (Pia), på 90-tallet, en gang, (i deres delte leilighet, i Christies gate), at hu burde begynne å skrive en bok, om alle hennes 'rare' slektninger.

Og dette sa Lyngstad, mens jeg var på besøk der.

Så tanken på å skrive memoarer, har ikke vært så langt unna, (for meg), siden Lyngstad pratet om dette.

Hvis ikke det hadde vært for at Lyngstad liksom satte meg litt på tanken, på å skrive memoarer, på 90-tallet.

Så hadde jeg nok kanskje ikke skrevet så mye, om min egen oppvekst osv., på johncons-blogg og i Min Bok-bøkene.

(Det er mulig).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter