Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. juni 2014

Det her var vel de, som bodde tvers over riksveien, for bestemor Ågot. (Jeg skøyt en gang en nyttårsrakett, fra ved Jordet til Lersbryggen og over riksveien, og mot døra til de her. En rakett jeg hadde kjøpt, av Frode Kølner vel, i Larvik, på den tida vi var cirka midt i tenårene, vel. Min fetter Ove var der, da jeg skøyt raketten)

rakett på

http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=4011707

PS.

Hu her hadde også en sønn.

Som jobba på biblioteket i Drammen, (ifølge bestemor Ågot).

Han hadde langt, mørkt hår.

Og muligens bart.

Og var høy, (og liksom stiv i formen).

Geir Arne kalte han for 'Vandreren', tror jeg.

(Siden han ikke hadde lappen, vel.

Men gikk noen hundre meter langs riksveien.

Etter å ha gått av bussen, (fra Drammen)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Da vi hadde Operasjon Dagsverk.

Mens jeg gikk russe-året, i Drammen.

Så syntes jeg at det virka for flaut, å stå på torget i Drammen, og selge vafler.

(Eller hva de andre i klassen skulle).

Så jeg valgte et valg, som var sånn, at man kunne samle inn penger, for barna i Afrika.

Og da tenkte jeg det, at jeg kunne jo besøke bestemor Ågot.

(For jeg pleide nesten å besøke henne daglig.

På den tida, som jeg gikk på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.

Men russeåret, så jobba jeg flere vakter i uka, på CC Storkjøp.

Så det gikk vel noen ganger flere uker, mellom hver gang, som jeg besøkte bestemor Ågot).

Og så samle inn penger, på vei hjem.

(På Operasjon Dagsverk-dagen).

For jeg var litt stolt, over å ha kommet inn, som utvekslingselev, i Drammen.

(For da måtte man ha veldig bra karakterer).

Så jeg tenkte, at jeg kunne gå litt rundt på Sand, og prøve å samle inn penger.

(Istedet for å bare betale penger, til Operasjon Dagsverk, fra egen lomme.

Noe vel mange gjorde).

Og da gikk jeg på døra, til hu Signora Nerdrum, (tror jeg at det må ha vært), som første innsamlings-besøk, vel.

Og hu var hvit/blek som et spøkelse, (vil jeg si).

(Dette var skoleåret 1988/89).

Og jeg var også innom min tidligere klasseforstander Tore Allum, (fra Berger skole), i Sandsveien, denne Operasjon Dagsverk-dagen.

Og han ba meg inn, i stua si, i Sandsveien, (husker jeg).

Det var bare Tore Allum, som var hjemme.

I et ganske lite hus, (må man vel si).

Så om han var ungkar.

Det veit jeg ikke.

Men det kunne kanskje virke litt sånn, for meg.

(Selv om jeg ikke tørr å si dette hundre prosent sikkert).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er huset til Nerdrum, (hvis jeg ikke tar helt feil):

hus nerdrum

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter