Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. juni 2014

Pia er tøysete

Søstera mi Pia, er tøysete.

Hu sa i 2004, (hos bestemor Ingeborg), at hu ikke likte jøder.

(Noe bestemor Ingeborg var enig i, husker jeg).

Men hu ga sønnnen sin, (Daniel), som hu fødte, i 1995, et jødisk navn.

Så dette henger ikke på greip, (må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og første juledag, (var det vel), i 1994.

Så var både Pia og jeg, i middagsselskap, hos faren min og Haldis, i Drammen.

Og da ble Pia spurt om, hvorfor hu bare likte negre.

(Av faren min og Haldis, vel).

Og da svarte Pia, at det bare var snakk om en neger.

Men da var det sånn, at jeg liksom måtte begynne å hoste fælt, (husker jeg).

For jeg husker nemlig ihvertfall fem negre, som Pia var i lag med liksom, fra før denne julen.

Og det var Negib fra Etiopia.

(Som jeg tror at var Pia sin første neger).

Og så var det Keyton fra Somalia, og to av hans kamerater, som alle tre overnattet, en gang, på Ungbo.

(Og da Axel, Glenn Hesler og jeg, skulle spille fotball.

En gang sommeren 1994, vel.

Så lå det to negre i stua, på Ungbo.

(Så vi kunne ikke sette på lyset, i stua).

Og en tredje neger, (nemlig Keyton), lå sammen med Pia, inne på rommet hennes).

Så det blir fire negre, (som Pia har vært sammen med liksom), mener jeg.

(For det lukta litt rart i stua, så man må vel kanskje regne med disse to kameratene til Keyton og.

Pia nevnte en annen gang forresten, at Keyton hadde to kamerater, som var grisete, og bare spiste med henda.

Noe sånt).

Og den femte negeren, som jeg husker at Pia var sammen med.

Det var en som hu dro med hjem til Ungbo, fra utestedet Baronen, (en natt til søndag, (var det vel), i 1994 en gang, må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter