Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. juli 2014

Jeg sendte en e-post til Jarlsberg travbane

Erik Ribsskog

VM for travkusker, på 80-tallet

Erik Ribsskog Sat, Jul 12, 2014 at 1:24 PM
To: firmapost.jarlsberg@rikstoto.no
Hei,

min stefar Arne Thormod Thomassen, han dro meg med, for å liksom være
stallgutt, for en hest, under VM for travkusker, på Jarlsberg
travbane, på begynnelsen av 80-tallet.

Jeg var på helgebesøk hos mora mi i Larvik, og hesten holdt til på en
ganske stor stall, i Verningen.

(Hvor min stefar også hadde hester.

En av dem het Nibs Star, husker jeg).

Hesten som var med i VM for travkusker, (som Ulf Thoresen vant, mener
jeg å huske), het noe med 'Hanover', (mener jeg å huske).

Jeg bare tenkte såvidt her om dagen, om jeg var oppført i programmet,
som stallgutt.

(Hvis de står oppført, i programmet).

Jeg var ikke med til Jarlsberg, den helgen.

Jeg var bare med til stallen på Verningen.

Men jeg mener å huske, at jeg leste i Aftenposten, (hos min fars
foreldre, i Svelvik), at den Hanover-hesten, (eller hva den het), kom
på andre plass, i det løpet, som den var med i, i VM for travkusker.

Bare lurte på om dere hadde oversikt over dette.

Det er ikke noe som haster, eller noe sånt.

Det var bare noe jeg tenkte på her.

Jeg var noen ganger med min stefar, til Jarlsberg travbane, (når jeg
var på helgebesøk, hos mora mi, i Larvik).

Og jeg husker at jeg fikk lov til å gå, der hvor eierne og hestene
var, på travbanen.

(Før stefaren min fikk seg travhester.

Så var jeg flaskepanter ofte, på travbanene på Østlandet, når jeg var
med stefaren min.

For min stefars kamerat/kollega sin sønn, nemlig en Morten, fra
Byskogen, i Larvik.

Han lærte meg opp, til å leite etter tomflasker, en gang mora mi hadde
sendt meg med stefaren min, til travbanen, da.

Så jeg husker at dere hadde en egen, bortgjemt kiosk, for
pante-gutter, hvor det jobba noen stalljenter, vel).

Og en gang, så gikk jeg inn i et tårn/bygg der.

Og der var det noen bondekoner, som serverte en veldig god laupskaus,
(som jeg kjøpte en tallerken av), husker jeg.

Og noen travkusker satt og planla hvordan dem skulle samarbeide vel, i
et travløp.

Noe sånt.

Og var det hestekjøtt i den lapskausen, har jeg lurt på seinere.

Hvem vet.

Bare noe jeg tenkte på.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nå sier de at det heter Jarlsberg oppe i Sande.

(Nordre Jarlsberg brygge).

Men det var det ikke snakk om, på 80-tallet.

Da var liksom Jarlsberg en travbane, ved Tønsberg.

Skal dere skifte navn til Søndre Jarlsberg travbane.

Eller Midtre Jarlsberg travbane, lurte jeg.

Beklager at det blir mange rare spørsmål!

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter