Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. juli 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 11. desember 2011
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hallå Thomas,
    jeg tror vi spilte fotball sammen, på Berger IL.
    Farmora mi Ågot, jobba jo som tjenestepike for Jebsen, (din farfar?), under krigen.
    Det var visst sånn at din farfar hadde bestilt en flaske dram fra polet i Drammen, under krigen, på rasjoneringskortet, til Ågot da.
    Også hadde Ågot blitt erta av postmannen, siden hu kjøpte sprit, (enda hu aldri drakk, og var kristen), også hadde Ågot tatt med spritflaska ned til 'n Ola, (broren hennes, tror jeg, som muligens bodde på Sand), og drikki opp flaska da.
    Kjenner du til historien, lurte jeg.
    Jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av 'mafian', og får ikke mine rettigheter fra poliitet.
    Så jeg skriver om alt mulig som har skjedd på blogg, for jeg skjønner ikke hva politiet driver med.
    Bor som flyktning i England.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 29. desember 2013
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Thomas Jebsen,
    hvorfor lar du meg ikke bli medlem av Berger-gruppa di på Facebook?
    Jeg husker da vi spilte fotball, (og var på hvert vårt lag), på grusbanen nedenfor Berger skole.
    Det var noen søledammer, på banen.
    Og når ballen lå i søledammen, så turte ikke du å prøve å ta ballen.
    For du var vel redd for å bli våt på føtene.
    (Noe sånt).
    Var det jentefotball vi spilte eller?
    Jebsen-slekten var jo fra Tyskland, så det er vel kanskje en annen kultur?
    Jeg har forresten søkt om å få meg tysk (mellom)-navn selv.
    Nemlig Løvenbalk.
    (Etter min mors forfedre, for å markere at hu var etter adelige).
    'Balk' er visst tysk, har jeg funnet ut nå.
    Så du får ha takk for fussball-spillinga.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 6. mars
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg prøver å sende igjen, (siden vi spilte sammen på Berger IL, på 80-tallet, på aldersbestemte lag).
    Jeg fant ut på nettet nå, at min mors tremenning, (Bjørn Ribsskog), har en svigerdatter, (Merete Brandvik Ribsskog), som jobber, i et slags Jebsen-firma:
    http://www.kgjs.no/Production/KGJSWebsite/kgjsweb.nsf/lookupvacancies/ASIR-7S6CET?OpenDocument
    Jeg tenkte jeg kunne skrive en Facebook-melding.
    For dette er ikke folk jeg hadde hørt om, før på begynnelsen av 2000-tallet, da min mormor, Ingeborg Ribsskog, fikk et brev, fra en Bjørn Ribsskog, om noe slektsforskning.
    Og hu spurte meg, om vi skulle svare.
    Og jeg syntes, at vi burde vel det.
    Men før den tid igjen, så sa min mormor, at det var mye stridigheter, i Ribsskog-slekten.
    (Dette sa hu etter at min morfar Johannes Ribsskog døde, på midten av 80-tallet).
    Så de som er etter min mormor og morfar burde egentlig vært kalt Ribsskog-Adeler, for min mormor og mor arvet den siste baron Adeler.
    Så disse 'vanlige' Ribsskog, de kjenner ikke jeg så mye til, da.
    Bare for å ta med om det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg har ikke fått bli medlem, på den morsomme Berger-gruppa di, på Facebook.
    Men jeg har nå blitt tilsendt noen dokumenter, fra Riksarkivet, som viser at min farfar jobbet for Jebsen, (din farfar vel).
    I tilfelle du ikke husker hvem jeg er.
    Min far er Arne Mogan Olsen, (min mor bytta navn på meg til Ribsskog, på 70-tallet, etter at foreldrene mine skilte seg), og hans foreldre av Ågot Mogan og Øivind Olsen, og begge de jobba for Jebsen, og Svelvikbanken skriver at min farfar fikk meget god attest, for sin mangeårige jobbing, hos din farfar.
    Vi spilte også fotball sammen, i flere år, (annethvert år, siden du var født året før meg), på Berger IL, (på knøttelag osv.), på 80-tallet, (i tilfelle du har glemt det).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    det står i papirene fra Riksarkivet.
    At bestefar Øivind, slutta å jobbe for Jebsen, (din farfar vel), i 1961.
    Men var det fordi at de ikke trengte snekkere lenger, i tekstilproduksjonen?
    Jeg spiste jo middag, hver dag etter skolen, hos Ågot og Øivind, fra 1979 og mens jeg gikk på Berger skole og Svelvik ungdomsskole, (og også noen ganger mens jeg gikk på videregående).
    Men de snakka mye i enkeltsetninger, (må man vel si), i stua til Ågot og Øivind.
    Og Øivind fikk hjerneslag, da jeg var 10-11 år gammel, vel.
    Så han snakka aldri noe om hvorfor han slutta, hos Jebsen.
    Men det var kanskje fordi at han ikke trengtes mer der, tenkte jeg nå.
    Har du noe greie på dette, lurte jeg.
    (Min far er litt for mye på øl-flaska, kanskje.
    Så å spørre han om noe sånt, det er kanskje ikke så vits i.
    Men men).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter