Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 22. august 2014

Jeg fikk en e-post, fra Statsarkivet i Kongsberg

Erik Ribsskog

Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger

statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no Fri, Aug 22, 2014 at 11:30 AM

To: "eribsskog@gmail.com"

Til: Erik RibsskogFra: Statsarkivet i KongsbergVår sak: 14/17726Dato: 22.8.2014
Vi viser til din henvendelse.
Det kan være at du kan finne informasjon om bygården du etterspør i lokallitteratur om Drammen. Mye lokallitteratur ligger tilgjengelig på nett på Nasjonalbibliotekets sider, http://www.nb.no/. Her finner du blant annet Drammen byleksikon: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2010091308041

Det kan også være at du kan finne opplysninger i tinglysningsmateriale. Tinglysningsmateriale angår først og fremst tomteforhold. Tinglysningsmateriale (panteregistre og pantebøker) frem til 1950 ligger tilgjengelig på nett i Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read
Foran i en del av panteregistrene for Drammen byfogd er det adresselister med sidehenvisninger til registrene. Når du har funnet en referanse til et tinglysningsdokument i registeret må du gå inn i pantebøkene for å finne selve tinglysningsdokumentet.
Vi har funnet frem Tordenskiolds gt. 36 i det ene panteregisteret, se permanent bildelenke nedenfor:
Kildeinformasjon: Protokollnummer: VI 6a, Sted: Drammen by, Strømsø tinglag, Oppbevaringssted: SAKO
Merknader: Gater Sm-Sv. Til og med Svelvikvn 53.
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080128350833.jpg
Vennlig hilsenSerina Johansson e.f.rådgiver

______________________________________________________________________
Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
For mer informasjon se
http://www.messagelabs.com/email
______________________________________________________________________

PS.

Her er mer om dette, (fra linken ovenfor, i et panteregister):

URN NBN no-a1450-tl20080128350833

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080128350833.jpg

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter