Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. august 2014

Mer norrøn mytologi

mer norrøn mytologi

http://da.wikipedia.org/wiki/Nordisk_kosmologi

PS.

Øverst til venstre, (på tegningen der), så ser vi Åsgård og Midgard.

De to er Hurumlandet, mistenker jeg.

(For det er veldig stigning, fra der ferjeleiet, til Svelvik-ferja er, på Hurumlandet.

Så det er slags platå der da.

Som nok er Åsgård.

Og så er Midgard kanskje områdene, ved fjorden.

Åsgård er nok der, som de ville bygge hovedflyplass.

Men så ble det Gardermoen.

Siden at Gro Harlem Bruntland, var sterk motstander, av flyplass, på Hurumlandet).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Mar, det er nok Drammensfjorden og Oslofjorden.

(Også kalt Midgardsormen, vil jeg tippe på).

Og Jotunheimen, det blir da Østfold og Vestfold og Follo, osv.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Han der Surt.

Det lurer jeg på, om er noe, med Sand/Berger.

Siden han har flammesverd.

Og Sand/Berger har/har hatt Smia MC og Smia Pub.

Jeg lurer på om bestefar Øivind, prata noe om asyrerne, rundt 1979, (da jeg flytta, fra mora mi i Larvik, og til faren min).

Og da er kanskje Berger/Sand, Syria eller Assyria.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Surt er nok 'sort', som i djevelen, vil jeg tro.

Vi har også Jæløya, ikke så langt sør, for Berger.

'Jævel-øya', kanskje.

Hvem vet.

Hm.

Sodoma og Gomorra.

Det er nok Holmsbu og Rødtangen.

Og så har trollene, (jotene), kanskje bestemt seg, for å ta disse.

Hm.

Og lagd syndefloden.

(Eller om det kan ha vært goterne, eller Njord/Noah, som gjorde dette.

Det er også hint om Arken, i dette området.

Nemlig Blekingstøen, i Nesbyda, et par mil nord, for Berger.

Hm).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg lurer på om det, som bestefar Øivind 'babla' om, rundt 1979, var sumerne.

Og at landet mellom Eufrat og Tigris.

Kan ha vært Strømm.

Som lå mellom Billing.

Og at Strømm er Mesopotamia.

For jeg mener også å huske, at klasseforstander Allum, på Berger skole.

At han gjorde litt narr av meg, fordi at jeg sa at Mesoptomaia, var landet mellom Eurfrat og Tigris.

Det var liksom som at det var noe veldig spesielt, med dette stedet, da.

(Sånn som jeg tolka Allum sin reaksjon).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

(Og det var også ei fru Sommer, som handla på Rimi Lambertseter.

Som var litt spesiell, (og som det kanskje var noe tull med, muligens).

Og det finnes jo også en Helene Sommer, som er med i pop-gruppen Diva.

Som kanskje hinter om noe, i sin musikkvideo, 'the Sun always shines on TV'

Hm).

Hvem vet).

PS 4.

Her er mer om dette:

sumer hm

http://no.wikipedia.org/wiki/Sumer
PS 5.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter