Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. september 2014

Jeg sendte en e-post til faren min

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: arv

Erik Ribsskog Tue, Sep 9, 2014 at 1:43 PM
To: Arne Mogan Olsen
Cc: Pia Ribsskog , "HRET (postmottak)" , "drammen.tingrett" , "mail.bxl"
Hei,

jeg har ikke fått noe svar, fra hverken deg eller Pia.

Så jeg lurte på, hvordan det blei, på torsdag.

Om det blir noe 'pizza-spisings'?

Eller har dere slutta å spise pizza og drikke halvlitere?

Går det bare i vegetar-mat, for tida?

Hm.

Jeg ble forresten kjent med ei pizza-dame, fra Drammen, rundt årtusenskiftet.

Det var ei som het Malena Gjetrang, vel.

Hu jobba på Lizzis, i Drammen.

Jeg møtte hu på byen, i Oslo.

Jeg hadde en Rimi leder-kollega, som het David Hjort.

Han egla seg litt innpå meg.

Og mens han bodde, i Rimi sine leiligheter, på Billingstad.

(Der du eide del av møbel-butikk, bak Ikea, på 80-tallet).

Så ville han låne min leilighet, for å arrangere fest.

Siden jeg bodde i sentrum, og han hadde invitert meg, på fest, på
Grunerløkka, året før, eller noe.

Og dette var like etter at mora mi døde, og jeg hadde kanskje han
David Hjort litt for nærme.

(Det var litt vanskelig å få tak i medarbeidere, i Rimi, på slutten av
90-tallet, blant annet).

Så da David Hjort, dro med masse folk, hjem til meg, en lørdagskveld.

Så ble jeg kjent med hu unge Drammens-dama, Malena Gjetrang, da.

(Ei ung 'brunette-snelle').

Og det ble til at hu overnatta, osv.

Du har kanskje spist på Lizzis, og veit hvem dette er?

Jeg har ikke klart å finne ut, hva hu driver med, i 'våre dager'.

Har også spist pizza, på Peppes i Stortingsgata, sammen med en
Løvenskiold, som var i samme tropp som meg, i militæret, (han var 12/7
en-er).

(På dimmefest).

Så selv Løvenskiold, (og snobber), kan spise på Peppes, tror jeg.

(Hvis det er det, som dere er redde for).

Jeg kan kanskje også klare det, på onsdag kveld.

Men jeg har regna på, når jeg er på hotellet, osv.

Så da kan jeg bli litt forsinka.

På fredag veit jeg ikke hvor jeg bor enda.

For jeg har bare bestilt hostell, for to netter.

(Har litt dårlig råd her, for å si det sånn.

Har blitt snytt for masse penger, fra engelsk arbeidsformidling, i år.

Så har hatt dårlig råd, siden ifjor jul, vil jeg si.

Og blir også terrorisert, av britisk politi.

Så jeg trenger litt miljø-forrandring, har jeg funnet ut.

Siden jeg ikke kan ha et vanlig liv, i England, siden at politiet
bryter seg inn, i leiligheten min, 'hele tida'.

Og dundrer på døra mi, hele tida.

Så jeg sitter bare og lurer på, om politiet kommer og skal bryte seg
inn igjen, hele tida.

Så det blir litt stressende.

Og så kidnapper de meg, (må jeg si), og tar på meg håndjern, og jeg må
være på glattcelle, i flere timer/dager, i en kaldt rom, med lite mat
og drikke.

Og dette er en tulle-sak, (Al Quaida? eller mafia), som de finner meg
skyldig, enda det bare er oppspinn.

Så jeg drar tilbake til Norge, litt på lykke og fromme.

På flukt fra terror, må jeg vel si.

Men nå har jeg bodd her, i ti år.

Og så lenge hadde jeg ikke tenkt å bo, i UK.

Så det er vel på tide, å dra tilbake til Norge.

Jeg har ikke vært i Norge, siden 2005.

(Da jeg ble forsøkt myrdet, på onkel Martin sin samboer Grete sin gård
i Kvelde, virka det som, for meg, da jeg stakk, til England).

Så jeg gruer meg litt, og lurer på hvor prisene er nå, osv.

Jeg får vel bakoversveis, tenker jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-07 16:26 GMT+01:00
Subject: Re: arv
To: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>
Cc: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>, "HRET (postmottak)"
<post@hoyesterett.no>, "drammen.tingrett"
<drammen.tingrett@domstol.no>, "mail.bxl" <mail.bxl@efta.int>


Hei,

ja, kanskje du, Pia og jeg, kan møtes, en dag, i Oslo, til uka.

Jeg reiser til Oslo, på onsdag ettermiddag/kveld.

Så kanskje vi kunne dratt på Peppes, på torsdag kveld.

(Den ved Solli Plass, hvor vi møtte onkel Runar, en gang, da han
studerte i Oslo, på 70-tallet, og bodde på Kolbotn, vel).

Pia liker visst bedre den Peppes-avdelingen, som er, på Aker Brygge.

(Hu dro med Axel og meg dit en gang).

Jeg har vært på Peppes, i Stortingsgata.

På dimmefest, (med Geværkompaniet), og med Sande videregående, (på
klassetur), og som butikksjef, i Rimi.

Og også på den Peppes, som er nederst i Karl Johan, som butikksjef, på
Rimi Kalbakken.

Da hadde vi også ledermøte, på Egons, i Karl Johan.

(Det var en Kjetil Prestegarden, fra Rimi Kalbakken, som ville spise der).

Så du og Pia får finne ut av det, om det er et av de spisestedene der,
som dere kan enes om, å møtes på.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-09-07 16:20 GMT+01:00 Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>:
> ja det det var den gang det og det var det jeg
> ønsker å prate med deg om.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter