Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. oktober 2014

Det her tror jeg må ha vært, at faren min, solgte et av rekkehusene, i leilighets-prosjektet sitt, i Sandsveien. (Det var vel totalt snakk om fire rekkehus-boliger, som dette prosjektet bestod av, hvis jeg ikke tar helt feil). Det endte vel med, (hvis jeg husker det riktig), at Svelvik-banken, tok over hele prosjektet, (til faren min), før alt var bygget ferdig, (eller ihvertfall før alt var solgt). Noe sånt

WP_20141022_059

PS.

Jeg lurer på om han Andre Tangerud, må ha vært han 'klageren', som jeg har skrevet om, i Min Bok 2.

Det som skjedde, var det, at jeg dro med min halvbror Axel, på sommerferiebesøk, til bestemor Ågot, sommeren 1991.

(Jeg leide på den tida, et rom, (på Furuset, i Oslo), av Axel sin far, (Arne Thomassen), og Axel sin stemor, (Mette Holter)).

Jeg prøvde egentlig, å kutte ut faren min.

(Siden han lot meg bo aleine, under oppveksten).

Det var farmora mi, som jeg liksom skulle besøke, da.

Men det endte med, at faren min dro meg med, bort til Sandsveien, (hvor han bygde, på noen boliger).

Jeg husker at jeg dreiv, og hjalp faren min, med å spikre parkett, på veggene, (og muligens også gulvet, det husker jeg ikke helt nå, men det var parkett, (av lyst tre, antagelig furu vel), på både vegger og gulv, og muligens også i taket, i stua), i en av disse boligene.

Og en gang, (jeg tror det må ha vært denne sommeren, altså sommeren 1991).

Så dro faren min meg med, opp til noen folk, som allerede hadde flytta inn der, (antagelig herr og fru Tangerud).

Og jeg husker det, at faren min hadde dratt meg med inn, på badet, til herr og fru Tangerud.

Og herr Tangerud, klagde på, (til faren min), om at badegulvet, hellet feil vei.

(Sånn at vannet, ikke rant ned i sluket.

Noe sånt).

Så badegulvet måtte støpes, på nytt, da.

(Ble disse to enige om.

Noe sånt).

Da vi satt i bilen til faren min, (etter at vi hadde gått ut, av huset, til Tangerud).

Så sa faren min det, at han ikke orka, å ha sånne naboer, (som Tangerud).

Så faren min ville ikke beholde en rekkehus-leilighet selv.

Men faren min, han bodde jo uansett, hos Haldis.

Så hva han mente med pratinga si.

Det vet jeg ikke.

Den pratinga, ga ingen mening, (for meg), for å si det sånn.

Men jeg sa ingenting.

For jeg prøvde egentlig å kutte ut faren min, på den her tida.

Men jeg ble liksom 'kapret', og dratt med, for å gjøre noe husbygging-jobbing, da.

(Av en eller annen grunn).

Noe det var vanskelig, for meg, å si 'nei' til.

Siden jeg jo var på besøk, hos min farmor.

Og der gikk jo min far inn, når han ville.

Så det var ikke noe sted, som jeg liksom kunne gjemme meg, (for min far), som når jeg var, inne i Oslo.

Så da ble det litt dumt, da.

(Og Axel er jo født, i 1978.

Så han var jo bare 12-13 år, på den her tida.

Så å starte noe konflikt, (med faren min), som involverte roping/skriking, (eller noe lignende).

Det kunne jeg nesten ikke gjøre, det heller.

For å si det sånn).

Men ting er ikke så enkle alltid, (må man vel si).

(For jeg trengte vel kanskje litt.

Å kommer meg bort, fra Oslo, (og storbyens stress, eller hva man skal kalle det), også.

Og ut på landet litt, (for å prøve å slappe av litt), liksom.

Noe sånt).

Men etter dette, (etter dette feriebesøket), så ble det vel sånn sånn, at jeg ikke dro på noen fler lange ferie-opphold, til bestemor Ågot.

(Hvis jeg husker det riktig).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om han, som vel var denne 'baderomsgulv-klageren', (fra Min Bok 2), nemlig Andre Tangerud:

tangerud paint

http://www.moss-avis.no/nyheter/norges-storste-lager-blir-enda-storre-1.8469508

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter