Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. oktober 2014

Her er den butikken, hvor jeg jobbet som butikksjef, fra 1998 til 2000. Butikken het da Rimi 3164 Lambertseter. På 50-tallet, (deromkring), så het butikken Balstad, og var Lambertseter sitt første supermarked. Noe sånt

WP_20141008_164

PS.

Det kan virke som at Bunnpris har byttet ut fryse- og kjølediskene, (som Rimi satte inn nye av, da jeg jobbet som butikksjef der, fra 1998 til 2000):

WP_20141008_169

PS 2.

Bunnpris har også lagt på et moderne gulvbelegg, i hele butikken, (virker det som), og de har også laget en slags handicap-rampe, opp til 'platået', (som det tidligere gikk et eller to trappetrinn opp til):

WP_20141008_168

PS 3.

Bak 'speil-vinduet' der, ligger det lille kontoret, (hvor jeg pleide å drive med melke- og brød-bestillinger, osv.):

WP_20141008_170

PS 4.

Heisen, (som leder ned til lageret, som daværende Rimi-regionsjef Jon Bekkevoll, en gang kalte for 'katakombene på Lambertseter'), ser ut til å være den samme:

WP_20141008_171

PS 5.

Til høyre, for butikken, så lå det en tippe-kiosk, på den tida, som jeg begynte som butikksjef, på Rimi Lambertseter, (men han 'tippe-nissen' gikk konkurs eller døde, (eller noe i den duren), så vi på Rimi Lambertseter, begynte med tipping, i 1999 en gang, (var det vel), som jeg har skrevet om, i Min Bok 5):

WP_20141008_166

PS 6.

På begynnelsen av 90-tallet, så leide Magne Winnem, en slag Rimi-leilighet, i Nylænde 5, (i etasjen over Rimi Lambertseter), mens han jobbet, som butikksjef, på Rimi Munkelia, (som var en butikk, som lå cirka et kvarters gåtur unna, og som nå heter Kiwi Langbølgen, vel).

Jeg var på besøk hos Winnem flere ganger, mens han bodde, i dette bygget, (for vi var tidligere russe-kamerater, og vi fortsatte liksom russetida litt, etter russetida, da. Noe sånt).

Blant annet, så var jeg i Magne Winnem sin 22 års-bursdag, i januar, i 1992, (i dette bygget).

Andre som var der, var 'Rimi-hovedkontor-sjef' Knut Mørk, en Unge Høyre-leder med lys sleik, Tim Jonassen (fra russe-klassen), Andre Willassen vel (også fra russeklassen), og Magnes nåværende kone, (som han da nettopp hadde møtt), Elin fra Skarnes.

Hele bursdag-selskapet dro ned til byen, (for å ta noen halvlitere, osv.).

Og i Karl Johan, så møtte vi min søster Pia, som fikk en ung Røyken-kar, (fra hennes bofellesskap, i Gamlebyen, vel), til å gå rundt i narkorus, (eller noe i den duren), og samle inn penger, (i en slags hatt, eller noe lignende).

Pia hadde da bare bodd, i Oslo, i cirka et halvt år.

De andre i bursdagen fikk sjokk, (virka det som), for de stakk av, mens jeg prata, med Pia.

De forklarte ikke hva, som de reagerte på.

Men det var vel det, at det å tigge, ikke liksom var stuerent, da.

(Noe sånt).

Så Pia ødela ryktet mitt, i Oslo, (og i Rimi og Unge Høyre osv.), kan det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 7.

Her er mer om hvor leiligheten til Winnem, cirka lå:

WP_20141008_165 paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter