Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til Arbeidstilsynet

Erik Ribsskog

Henvendelse [INC ID# 150772], angående "VS: Klage på sammenslåing av ICA og COOP/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kursbevis/Fwd: Klage på personalavdelingen.", er nå besvart

Erik Ribsskog Thu, Oct 9, 2014 at 3:47 AM
To: Svartjenesten
Cc: LO Postkasse Organisasjon , Akademikerforbundet , morten2906@osloskolen.no, "Knut A.G. Hauge" , post@konkurransetilsynet.no, ica@ica.se, info@coop.no, LO Postkasse LO
Hei,
jeg kontaktet Arbeidstilsynet, angående min arbeidssak mot ICA, for noen år siden, (mens jeg bodde, i England).

Og da informerte dere om, at ICA hadde plikt, til å skrive en arbeidsbekreftelse.
(For de ville ikke sende noe attest.

Og jeg har fortsatt ikke fått kursbevis og kopi av brev fra Rimi-Hagen, (i forbindelse med at jeg vant en driftskonkurranse, som het Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001).

Og da skulle man vel tro det, at Coop også har plikt, til å skrive en arbeidsbekreftelse.
(Jeg jobba hos Coop, (altså OBS Triaden), fra 1990 til 1992.

Og jobba i veldig mange roller, (for jeg prøvde å stille opp, liksom).
- Kaserer.
- Avløser.
- Kassaleder-vikar.
- Ferskvareavdeling-medarbeider.
- Opplæring i kassa.
- Reserve på gulvet.
- Flaskebord-ansvarlig.
- Sikkerhetsrådgiver for ny sommerspesialvare-avdeling, (håndplukket av Lars Erik Koritov, som var leder, for Spesialvareavdelingen).
- Vakt-ansvarlig for sommer-spesialvare-avdelingen.
- Vakt-ansvarlig for ferskvare-avdelingen.
(Det er sikkert noen roller, som jeg har glemt, også).
Men jeg har aldri fått en ordentlig attest, fra Coop.

Enda så mye jeg stilte opp, (må jeg si), da jeg jobba for de.

Og jeg ble fryst ut der, på slutten.

Det var derfor jeg begynte å jobbe, i ICA.

Og det er derfor, at jeg har arbeidssak, mot dem.

Mvh.

Erik Ribsskog



2014-10-08 10:04 GMT+02:00 Svartjenesten <Svartjenesten@arbeidstilsynet.no>:
(For english text, scroll down)
Takk for din henvendelse til Arbeidstilsynet
Vi forstår at du ønsker veiledning angående: 
  • VS: Klage på sammenslåing av ICA og COOP/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kursbevis/Fwd: Klage på personalavdelingen.
Lovligheten av den eventuelle sammenslåingen mellom COOP og ICA Norge er det Konkurransetilsynet som tar stilling til, ikke Arbeidstilsynet.

Eventuelle privatrettslige krav mellom deg og COOP og ICA Norge må eventuelt bringes inn for domstolene for en avgjørelse. I den forbindelse anbefales det at du tar kontakt med juridisk hjelp, for eksempel en advokat.

Vær oppmerksom på at vårt svar i denne e-post kun er veiledende. Forespørsler som krever saksbehandling etter forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og må rettes skriftlig til Arbeidstilsynet i din region.
Med vennlig hilsen

Arbeidstilsynet, Svartjenesten

Tlf:   815 48 222
Internett: www.arbeidstilsynet.no

Postadresse:
Postboks 4720 Sluppen
7468 Trondheim

Thank you for your enquiry to the Norwegian Labour Inspection Authority.
I comprehend your enquiry to concern
  • VS: Klage på sammenslåing av ICA og COOP/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kursbevis/Fwd: Klage på personalavdelingen.
Lovligheten av den eventuelle sammenslåingen mellom COOP og ICA Norge er det Konkurransetilsynet som tar stilling til, ikke Arbeidstilsynet.

Eventuelle privatrettslige krav mellom deg og COOP og ICA Norge må eventuelt bringes inn for domstolene for en avgjørelse. I den forbindelse anbefales det at du tar kontakt med juridisk hjelp, for eksempel en advokat.

Notice that our answer in this e-mail is exclusively instructive. According to The Public Administration Act procedural matters can not be answered by email or phone. If you have a procedural matter you should send a written enquiry to your local office
Best regards


Arbeidstilsynet, Svartjenesten

Tlf:   815 48 222
Internet: www.arbeidstilsynet.no
Postaddress:
Postboks 4720 Sluppen
7468 Trondheim

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter