Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. oktober 2014

Jeg sendte en e-post, til Floda BOIF

Erik Ribsskog

Fotball-kamper mot Berger IL, i 1983

Erik Ribsskog Mon, Oct 27, 2014 at 9:56 PM

To: kansliet@flodaboif.se
Cc: nff@fotball.no, ole-christian.skjelsbek@sodexho-no.com, Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

jeg spilte på Berger IL sitt småguttelag, (med hovedtrener Tov-Egil
Skjelsbek), på første halvdel, av 80-tallet.

Skjelsbek kjente en av deres trenere.

(Dette var en som trente et Floda-lag, som var litt yngre, enn oss).

Dere besøkte oss, på Berger, våren 1983, (var det vel).

Og vi grillet, på et sted som het Blindsand, ved Drammensfjorden.

Og vi ble servert noe som het 'betasuppe', (som damegruppa hadde laget
vel), i klubbhuset, dagen før grillinga vel.

Og vi vant de fleste kampene vel, (siden vi var eldst).

(Jeg scorte vinnermålet, i den andre kampene, mener jeg å huske, med
en lobb, som spratt i bakken, foran deres keeper, og så over deres
keeper, og i mål.

Noe sånt).

Jeg lurte på, hva det stedet vi bodde på, het?

Var det Floda skole?

(Det fantes en vareheis der, for mat, eller noe sånt).

Dere bodde på Berger skole, (mener jeg å huske).

Og den skolen, er nå nedlagt, (i høst).

(Noe som har vært den store nyhet-saken, (eller strids-temaet), på
Berger, de siste år).

Bare lurte på om dere husket noe av dette.

Vi vant senere Vinn Sande Cup, (et par år senere).

Men det var vel det eneste vi vant, (tror jeg).

Men Berger er et lite sted.

Det er mulig at Skjelsbek har fortalt dere dette.

Jeg bodde alene, fra jeg var ni år, (på Bergeråsen), som noe slags
straff, fra min far, tror jeg.

Og Skjelsbek sin sønn, kommenterte om dette, en gang, (da faren hans,
kjørte meg hjem, fra en kamp, vel).

Men nå vil ikke Skjelsbek bekrefte dette, (for jeg har
rettferdsvederlag-sak, mot staten, i Norge, på grunn av dette).

Men men.

Bare lurte på hva det stedet vi bodde på het.

Husker at Ulf Havmo og jeg, gikk litt rundt der, og det vokste strå,
langs en slags gangvei vel, som vi gikk langs.

(Strå som vi tok mellom tenna, på gammeldags måte).

Og det var også sånn, at en av deres ledere, fortalte oss det, at vi
måtte være forsiktige, når vi kjørte ut, fra fotballbane-området
deres.

For toget kunne komme, så man måtte kun kjøre ut, en bil, av gangen.

Under den fjerde, (og siste), fotballkampen.

Så var det veldig mye vann, på banen, foran det ene målet, (husker jeg).

Så det var omtrent umulig å skyte, for man fikk 'vann-planing':

Hadde noen vært ute, med hageslangen, om kvelden?

Bare lurte?

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


WP_20141027_242.jpg
1432K

PS.

Her er vedlegget:

WP_20141027_242

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter