Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. oktober 2014

Mer fra Facebook

daniel facebook

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hallå Daniel,
    long see.
    Jeg har ikke visst det, at du og Stefan, het Berger, til etternavn.
    Så jeg har ikke klart å finne dere, på Facebook, tidligere.
    (Er det Berger, som i Berger gård, eller?
    Er det deres slekt, som solgte Berger gård til Jebsen liksom.
    I sin tid?
    Jeg har lurt litt på om dere var noe tatere, eller noe.
    Men da er dere vel ikke det da).
    Er Stefan på Facebook og, eller?
    Du får hilse, ihvertrfall.
    Jeg vet ikke, om dere er sure på meg, siden at jeg slåss mot dere begge to samtidig, i 1981 en gang, (var det vel).
    (Scott kom forbi, og redda meg, må jeg si.
    Jeg var kanskje sterkere, enn hver og en, av dere.
    Men begge to, på en gang, ble litt mye.
    Og jeg mobiliserte krefter, igjen og igjen.
    Men til slutt, så var jeg rimelig sliten.
    Og dere var jo to mot en, så).
    Jeg skulle den dagen, på ferie, til Geilo, (en påskeferie, i 1981 eller 1982, vel).
    Og møtte deg og Stefan, ved telefonkiosken, i Olleveien.
    Jeg var litt rastløs, for jeg var vant til å bo alene, i Hellinga og Leirfaret.
    Og var egentlig forbanna, på min far, Haldis og muligens også Christell.
    Så å plutselig bo sammen med dem, (og vennene deres, inkludert Kraft-brødrene, (fra Furuset), og ei Hennes-venninne av Haldis, med datter), det ble litt mye.
    Så jeg var veldig rastløs.
    Og da jeg så deg og Stefan, så begynte jeg å slåss/lekeslåss, mot dere, for å liksom få ut litt spenning, (av kroppen), før Geilo-turen, da.
    Men det gikk nesten galt.
    Hvis ikke Scott hadde kommet forbi, så hadde jeg nok dødd, av å være utslitt, eller noe i den duren.
    Hvem vet.
    Jeg møtte Christian Grønli en gang, i Oslo, rundt årtusenskiftet.
    Han hadde da bodd i Mexico, Spania, Norge, og så Spania igjen.
    Men var på ferie, i Norge.
    (Noe sånt).
    Vi var på et par utesteder, som het Studenten og So What.
    Christian gikk i Adidas-joggedress-jakke, vel.
    Og han hadde vel bodd på Grunerløkka, før han flytta ned til Spania igjen.
    Så han var vel like kjent, i Oslo, som meg, egentlig.
    Du, Stefan, Jørn og Kjetil Carlin, var vel liksom gjengen til Christian Grønli, (eller hva)?
    Og så døde mora til Christian, (nemlig Tove Grønli).
    Og så ble dere nesten min gjeng(?)
    Eller, dere hang ihvertfall mye, hos meg, i Leirfaret.
    For jeg hadde en 'fotball-løkke-hage' og brusmaskin, osv.
    Men så kom faren min opp til huset, og kjefta på oss, (fordi vi spilte fotball), den dagen, som faren hans Øivind døde.
    Og etter det, så slutta dere, å dukke opp, i leligheten 'min', husker jeg.
    Jeg husker ikke om det var før eller etter slåsskampen.
    Men men.
    Min søster Pia, har faktisk oppkalt en sønn, etter deg.
    Hun fikk en sønn, (ved navn Daniel), med Keyton, fra Somalia og Oslo, i 1995.
    (Uten at jeg vet, hvorfor hu kalte sønnen Daniel.
    Hu har sagt til meg, at hu ikke liker jøder.
    Og Daniel, er jo et jødisk navn.
    Så hva hu driver med, det veit ikke jeg.
    Men det er mulig, at hu veit det selv).
    Du og Stefan, var jo på døra mi, et par ganger, (etter 'fotball-tida'), med syklene deres.
    En gang, så fortalte dere meg, at min onkel Håkon, (som da var i 30-åra vel), gikk ned Havnehagen, (på vei til en fest), med armen rundt Hege Stenberg, som var et par år eldre, enn meg, vel.
    Jeg vet ikke hvorfor dere sa fra, om dette, til meg.
    Hva ville dere, at jeg skulle gjøre, da?
    Det forstod jeg aldri helt.
    Men jeg ble litt nedfor, siden at onkelen min, liksom var 'pedo' da, (eller hva man skal kalle det).
    En annen gang, (noen måneder seinere vel).
    Så var du og Stefan, på døra mi igjen.
    Og sa det, at Ditlev, (og Gerry).
    Gikk rundt, (etter Christell, Pia og Gry Stenberg).
    Med tannpasta-tube.
    For Ditlev ville kline, (sa dere, at han hadde sagt).
    Igjen, hva ville dere, at jeg skulle gjøre, da?
    Jeg gikk ut etter disse, (på Ulvik-stien).
    Jeg begynte å kline med Gry Stenberg, (som jeg hadde gjort, ihvertfall en gang før, vel).
    Sånn at Ditlev, (som var fra Sand), liksom ikke skulle rappe henne.
    Og så gikk vel Pia og Christell og alle de andre hjem, hver til sitt, etter det, vel.
    Noe sånt.
    Men hvorfor advarte dere meg, om disse episodene?
    Var dere sure, på grunn av slåsskampen, og stod dere bak disse 'fante-strekene', (fra min onkel Håkon og fra Ditlev Castellan).
    Bare lurte.
    Artig å se det gamle bildet, av deg og Stefan, som du har på Facebook-sida di.
    Sånn så dere ut, på den tida, som jeg flytta til Berger, fra mora mi, i Larvik, husker jeg.
    Jeg husker det, at min fetter Tommy, lika med den gjengen deres.
    Og han så liksom nesten 'hemma' ut, (og som at han ble kua), syntes jeg.
    (Da han leika, like utafor leiligheten min, i Leirfaret 4B.
    Like etter at jeg flytta dit, (for min far bytta leilighet), våren/sommeren 1981).
    Så jeg sa det, at de som tulla med Tommy, de fikk med meg å gjøre.
    (Noe sånt).
    Siden at Tommy, var fetteren min, liksom.
    Jeg vet ikke, om det var så særlig populært.
    Men jeg likte ikke å se Tommy, som en som så kua ut, og som var som en drittunge, (i gjengen deres), liksom.
    Så jeg prøvde liksom, å hjelpe fetteren min litt, da.
    (Hvis det gir noe mening).
    Jeg har leita, på Nasjonalbiblioteket, i Oslo, (i gamle Svelvik-aviser, på mikrofilm), etter resultatet, som jeg fikk, da jeg var med, i Onsdagsløpet, en gang, i 1980, med mere.
    Og det var da jeg leste i disse avisene, (hos Nasjonalbiblioteket), at jeg la merke til det, at Stefan og Daniel Berger, var med, i Onsdagsløpet, (eller om det var i klubbmesterskap, i slalom), på Berger.
    Så tenkte det, at jeg kunne jo kanskje prøve, å sende, en Facebook-melding.
    Bor du og Stefan, på Bergeråsen enda?
    Vet du/dere, hvor Carl (Fredrik Fallan), er begravet?
    Fikk du med deg, at Nina Monsen døde?
    Thomas Stangeland er visst død og, (hvis du veit hvem det er).
    Ole Tonny er jo død.
    Men da er det vel ikke fler.
    Artig å se Facebook-siden din, ihvertfall, (selv om jeg holder med Everton, og har bodd like ved Goodison Park, i et par år, fram til i høst).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter