Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. november 2014

Dette er Ulvika. Bergeråsen sin egen strand, (må man vel si)

WP_20141105_459

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Ulvikstien, (som er en sti, som går til Ulvika, (via Ulviksletta), fra begynnelsen av Ulvikveien), gikk rett bak, huset til Haldis, (i Havnehagen), husker jeg.

Og jeg husker det, at etter at søstera mi Pia, flytta opp til meg, i Leirfaret 4B, (rundt juletider, i 1988, var det vel).

Så pleide hu noen ganger, å skryte der, (til venninner vel), om hvor fint det var, å bo, i 'Haldis-huset'.

For Christell og Pia, de hadde visst da pleid.

Å bare gå til Ulvika, (i trusa sikkert), om morgenen, (i sommerhalvåret da), mens de gikk på barneskolen.

(Noe sånt).

Og så bada de heller, i Ulvika, (istedet for å dusje, om morgenen).

(Noe sånt).

For det tar bare noen få minutter, å gå, fra 'Haldis-huset', til Ulvika, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg hadde bare møtt Christell, (og Haldis), noen få ganger.

Før faren min, Haldis, Christell og jeg.

Skulle reise på ferie sammen, til Jugoslavia.

(I min fars lange amerikanske varebil.

En Ford Lincoln Continental, vel).

Sommeren 1980.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og nede i Jugoslavia.

Så pleide vi fire, å dra til forskjellige hoteller osv., (i den nærmeste byen), på dagtid.

(Ihvertfall før vi fant Håkon og Runar og dem.

Som bodde på en campingplass, ved den samme byen, som vi hadde leiet en ferie-leilighet i.

Nord på Istra-halvøya, et sted, var det vel).

Og da, (når vi var, på disse forskjellige hotellene).

Så pleide Christell og jeg, å bade sammen, (i hotellene sine svømmebassenger), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Christell hadde gått på baby-svømming, (eller noe i den duren), i Svelvik, da hu var liten.

Så hu var mye flinkere enn meg, til å svømme, (husker jeg).

Men jeg kasta garderobenøkkelen min, (var det vel), rundt i bassenget.

Og dukka etter den.

(Altså, jeg dukka fra bassenget og ikke fra kanten av bassenget, da).

Og det klarte vel ikke Christell, (tror jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Sommeren 1980, (da vi var, på denne Jugoslavia-ferie).

Det var, det året, som jeg fylte ti år.

Og det året, som Christell, fylte åtte år.

Så vi var nesten jevngamle, da.

(Må man vel si).

Og når vi kom hjem, fra Jugoslavia.

(Må det vel ha vært).

Så var det sånn, at faren min, en gang ba meg.

(En gang, som jeg hang, nede hos Haldis og dem der, vel).

Om å ta med Christell, ned til Ulvika, og passe på henne der.

(Noe sånt).

Og når Christell og jeg, så etterhvert gikk ned, til Ulvika.

Så ville Christell det, at vi skulle ligge, å sole oss der.

(Noe sånt).

Og jeg var vel ikke så vant til det, til å ligge å sole meg, (tror jeg).

(Jeg skjønte vel ikke helt poenget, med det å bli brun, tror jeg.

Noe sånt).

Og mens Christell og jeg, lå der, og solte oss, (eller om vi varmet oss, etter å ha badet).

(Vi lå vel, ikke så langt unna, det huskestativet, (på bildet ovenfor), tror jeg.

Noe sånt).

Så begynte ei brunette, som var en del år, eldre enn meg.

(Og som jeg nå lurer på, om kan ha vært, storesøstera til Ole Christian Skjelsbek, (som gikk i klassen min, på Berger skole), fra Øvre, (på Bergeråsen)).

Å kjefte på meg.

På grunn av et eller annet, (som jeg nå for det meste har glemt, hva var).

(Eller, hu sa vel det, at jeg var slem mot Christell, (eller noe i den duren), tror jeg.

Noe sånt).

Men da sa ikke Christell noe, (husker jeg).

Så det ble bare til, at hu brunetta, (som lå og solte seg, i bikini vel), og jeg.

Vi lå liksom og krangla, (med hverandre), fra hver vår side, av Ulvikstien, da.

(En ubehagelig opplevelse, må jeg vel si.

Og jeg husker, at jeg på den her tida, trodde det.

At dette, antagelig måtte være, ei ung 'ferie-frøken', (som hadde fått lov til, å dra på stranda, uten foreldrene sine), fra Oslo, eller noe i den duren.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter