Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. desember 2014

Jula 1995, (var det vel), så jobba jeg, som assisterende butikksjef, på Rimi Lambertseter. Og jeg jobba vel julaften, (hvis jeg skulle tippe). For da toget jeg tok, til Sande, (på julaften), ble forsinket, så gikk det ikke noen flere busser, til Sand, (og bestemor Ågot), den dagen. Og da måtte jeg spørre han Christoffer Jebsen, (som hadde bestilt drosje, (til Berger), overhørte jeg, på Sande togstasjon), om jeg kunne få sitte på, i 'hans' drosje, og spleise på regninga. Han hadde da jobba, med å selge juletrær, inne i Oslo, (husker jeg, at han fortalte, til drosjesjåføren). Noe sånt

WP_20141204_292 paint

PS.

Som jeg har funnet om, (her om dagen), i nettarkivet, til Nasjonalbiblioteket.

Så var bussene, i Nordre Vestfold, (på den tida), drevet av NSB.

Og siden at jeg hadde vært utvekslingselev, i Drammen, på slutten av 80-tallet.

Så hadde jeg fått med meg det, at NSB-bussene, pleide å vente litt, på andre NSB-busser, hvis de var forsinka.

(Hvis jeg dro til Drammen, om Sande, (noe som hendte, siden bussene bare gikk annenhver time cirka, hver vei, fra Berger).

Så måtte jeg bytte buss, i Sande, (var det vel).

Og da 'ringte' buss-sjåførene, til bussen som skulle til Drammen.

Og ba den vente, (i Sande), hvis bussen, som skulle videre, til Holmestrand, (via Sande), var litt forsinket.

Men da jeg ba konduktøren, (på Vestfoldbanen vel), om å 'ringe' NSB-bussen, (som gikk fra Sande til Sand).

Siden at toget, (til Sande), var forsinka.

Så begynte han konduktøren bare å 'kødde', (og ble svett i pannen), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så NSB-togene, visste ikke hva kundeservice var, (vil jeg si).

Mens NSB-bussene, (i Nordre Vestfold), var gode på dette, (vil jeg si).

Litt rart da, at NSB-konduktøren, var så dårlig, på kundeservice.

Siden at dette jo var samme firma, (NSB), som drev både bussene og togene.

Men men).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

WP_20141022_127 paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter