Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. desember 2014

Jeg sendte en e-post til kateket Morten Kravik

Erik Ribsskog

Til: Kateket Morten Kravik

Erik Ribsskog Sun, Dec 7, 2014 at 2:46 AM
To: ostlandet@israelsmisjonen.no
Hei,

var det du som var min kateket, og hadde konfirmasjonsundervisning,
for meg, (og mine klassekamerater), på Berger skole, (og også en gang,
hjemme hos familien Skjelsbek, på Bergeråsen), skoleåret 1984/85?

Jeg husker deg, for jeg syntes det, at du ble så sur/arg, en gang, da
jeg fortalte det, at jeg også kunne gå på plikt-kirkebesøk, (som var
del av konfirmasjonsundervisningen), i Larvik.

For mine foreldre var skilt.

Og jeg dro en del helger, (sammen med min søster Pia), ned til min
mor, som på den her tida bodde, på Tagtvedt.

Men da jeg bodde, i Larvik, så bodde mora mi i Jegersborggate.

Og mora mi, var ikke helt med på det her, at jeg skulle gå i kirken,
på søndagsmorgenene, når jeg besøkte henne, i Larvik.

Og jeg prøvde å spørre noen Tagtvedt-gutter, (var det vel), om hvor kirken var.

Men de klarte ikke helt å forklare.

Så dette gikk ikke helt etter planen, (må jeg innrømme).

Mora mi vekte meg ikke.

Ellers kunne jeg ha gått ned til metodistene, som jeg visste hvor
holdt til, i Larvik.

Siden at mora mi ikke var kjent i Larvik, da vi flytta dit.

Så vi gikk rundt i Larvik sentrum, julaften 1978, og fant bare
metodistkirken, som var stengt.

Og etter det, så gikk søstera mi Pia og jeg, en del på søndagsskole, i
denne metodistkirken.

Og vi ble også leikekamerater, (litt ihvertfall), med to prestebarn,
som var i en frikirke, eller noe, på den andre sida av Nansetgata, fra
Jegersborggate 16, (hvor vi bodde).

Min far Arne Mogan Olsen og hans samboer Haldis Humblen, kjøpte også
Gulskogen gamle bedehus, i 1987, (var det vel).

Og der bodde jeg litt, det året jeg var utvekslingselev i Drammen, (1988/89).

For jeg jobba deltid, på CC Storkjøp, og sov da, i 'preste-boligen',
en del netter til lørdag, når jeg skulle jobbe lørdagsvakter, på CC
Storkjøp.

Og søstera mi Pia visste også hvor 'klokker-rommet' var der, så jeg
sov der minst en natt og, (husker jeg).

Og jeg tulla litt, med et kassettbånd, som Haldis sin nest eldste sønn
Jan Snoghøj hadde, i en kassettspiller, på 'preste-rommet', (med
selv-sugesjons-leksjoner, heter det vel).

('Jan er snill', osv.

Hadde han spilt inn.

Også hørte han på kassetten, (inne på presterommet), før han sovnet).

Og jeg fikk også 'S', i karakterboka, minst to ganger, mens jeg gikk,
på Svelvik ungdomsskole.

Så jeg er vel nesten å regne for biskop nå, (siden jeg har bodd i
'preste-stua' og fått S i kristendom, og det som er).

For å skøye litt.

Hadde du min søster Pia Ribsskog og min stesøster Christell Humblen
også, til konfirmasjonsundervisning?

De ble konfirmert ihvertfall, (våren 1987), mener jeg å huske.

De hadde fest, på Snippen, på Sand.

Og i en av sangene, (til ære for Christell), så ble det sunget, at hu
hadde 'sex-appeal', (husker jeg).

Men hu var jo konfirmert, så.

Så det var kanskje greit.

Men jeg ble ikke bedt i bryllupet hennes, (med en svenske), av en
eller annen grunn.

Det var rart, må man vel si.

Jeg har også meldt meg ut av statskirken.

Overhørte i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', på jobb, i Oslo.

Og har etter dette prøvd å få mine rettigheter, fra Kripos, og mange andre.

Uten suksess.

Så jeg meldte meg ut av statskirken, i tilfelle rottefelle, (som de
sier), at det var de, som tullet.

Hvem vet.

Hadde vært artig, å fått bekreftet, at det var riktig kateket-person,
ihvertfall.

Fant navnet ditt, i en gammel utgave av Svelvik Nytt, (hos Nasjonalbiblioteket).

Og fant e-post-adressen din, på dette nettstedet:

http://www.israelsmisjonen.no/om-oss/kontakt-oss/ansatte-krets/artikkel/article/354

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter