Hei,
jeg har hatt problemer tidligere, med at politiet, har nektet, å
etterforske mine anmeldelser.
Men jeg får prøve på nytt da, og sender kopi av denne e-posten til politiet.
Takk for svar, ihvertfall!
Mvh.
Erik Ribsskog
2015-01-27 16:08 GMT+01:00 juridisk <juridisk@datatilsynet.no>:
> Hei og takk for din e-post.
>
> Vår svartjeneste gir deg kortfattet rådgivning. Vi vil derfor ikke konkludere i saken din, men gi deg råd og veiledning
>
> Jeg ser du har sendt oss to e-poster, jeg svarer på denne først.
>
> Dersom noen har bestilt en vare eller tjeneste i ditt navn kan det
være tale om ID-tyveri. Dersom det er tilfellet anbefaler jeg deg å
kontakte politiet og anmelde forholdet, de kan etterforske og finne ut
hvem det er som har bestilt varen/tjenesten i ditt navn. Det er også
enkelte ting du selv kan gjøre mot å beskytte deg mot ID-tyveri i
fremtiden og eventuelle krav fra nettleverandøren. For det første kan du
legge inn en kredittsperre på deg selv, ved å legge inn en slik sperre
sikrer du deg mot at andre kan kjøpe varer/tjenester på kreditt i ditt
navn. Her finner du mer informasjon om kredittsperre og fremgangsmåte: http://www.datatilsynet.no/Sektor/Kreditt-finans-forsikring/Hvordan-sperre-for-kredittvurdering/
>
> Det andre du bør gjøre er å kontakte de leverandørene som mener du
har kjøpt varer eller tjenester på kreditt. Dersom du er innenfor
angrerettsfristen kan du benytte angrerettskjemaet du la ved e-posten
din. Dersom du er utenfor angrerettsfristen kan du vise til at du har
vært utsatt for et ID-tyveri og fremlegge politianmeldelsen for
leverandøren.
>
> Håper dette er til hjelp for deg. Hvis noe er uklart, eller du har
flere spørsmål, kan du kontakte oss igjen ved å svare på denne e-posten.
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Stian Moltke-Hansen Tveten
> juridisk rådgiver
> Datatilsynet
> ………………………………………………………………………………………………………………………
> Telefon: (+47) 22 39 69 46
> Postadresse: Postboks 8177 Dep., 0034 Oslo
> Besøksadresse: Tollbugata 3, Oslo
>
> Følg med på:
> www.datatilsynet.no
> www. personvernbloggen.no
> www.twitter.com/datatilsynet
> Datatilsynet – i front for retten til selvbestemmelse, integritet og verdighet
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 26. januar 2015 23:29
> Til: Postkasse
> Emne: Trakassering/Fwd: Ordrebekreftelse for bestilling av 5G bredbånd
>
> Hei,
>
> dette har ikke jeg bestilt.
>
> Det er noen som bestiller masse 'dritt' i mitt navn hele tida, (i flere år nå).
>
> Kan dere finne ut hva dette er og rydde opp i dette?
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: <leveranse@breiband.no>
> Date: 2015-01-26 21:04 GMT+01:00
> Subject: Ordrebekreftelse for bestilling av 5G bredbånd
> To: eribsskog@gmail.com
>
>
> Vi ønsker deg velkommen som kunde hos Breiband.no, og bekrefter herved å ha mottatt din bestilling av bredbånd over 5G.
>
> Din bestilling er mottatt med følgende opplysninger:
>
> Abonnement: Privat
> Fornavn: Erik
> Etternavn: Ribsskog
> Fødselsdato: 25.07.1970
> Gateadresse 1: Slependveien 80
> Gateadresse 2:
> Postnummer/sted: 1341 Slependen
> Telefon:
> Mobil: 94784101
> Epost: eribsskog@gmail.com
>
> Fakturamottager: (hvis annet enn abonnent)
> Faktura-navn:
> Faktura-adresse 1:
> Faktura-adresse 2:
> Faktura-postnummer:
> Faktura-poststed:
>
> Produkt: PSW2000
> Aksesspunkt: Ja
> IP-Adresse: Ja
> Norman sikkerhetspakke: Ja
>
> Priser:
> Trådløst internett: 299,-
> IP-Adresse: 49,-
> Norman sikkerhetspakke: 15,-
> Etableringspris: 1490,-
> Fakturagebyr: 30,-
> Aksesspunkt: 790,-
>
> Forhandlerkode:
> Kampanje:
>
> Notat:
>
>
> Gjør-det-selv pakken sendes normalt fra oss innen en uke. I enkelte perioder kan utsendelsen ta inntil to uker.
>
> Bor du i et område hvor vi ikke har bredbåndsdekning enda og utbygging pågår, vil leveringstiden ta lenger tid.
>
>
> Breiband.no kan ikke garantere at bestilt hastighet kan leveres i
alle tilfeller, dette avhenger blant annet av signalforhold og
tilgjengelig kapasitet på den senderstasjonen mottakeren din blir
knyttet mot.
> Dette avklares først når tjenesten kobles opp. Dersom bestilt
hastighet ikke oppnås, forbeholder Breiband.no seg retten til å justere
ned til en lavere hastighetsklasse, og prisen på abonnementet vil bli
nedjustert deretter.
>
> Breiband.no kan ikke garantere at du får dekning der du bor uten
videre. Dekning krever fri sikt til en av våre senderstasjoner innenfor
rekkevidde. Dersom du ikke har dekning, frafaller bestillingen.
> ønsker du hjelp til installasjon, kan du kontakte en av våre
forhandlere for tilbud om installasjon. Se oversikt over forhandlere på www.breiband.no/forhandler.
Breiband.no tar ikke ansvar for bestilt oppdrag hos en av våre
forhandlere. Du er selv ansvarlig for å avklare dekning ved bestilling
av montørhjelp, og hvis ikke annet er avtalt kan forhandler fakturere
deg for medgått tid dersom du ikke skulle få inn signaler. Det anbefales
at du kobler til mottakeren og sikter den inn mot en av senderne for å
se om du får signaler, for deretter å bestille montørhjelp dersom du
ønsker bistand med å utføre installasjonen.
>
> Hvis tilsendt bredbåndsutstyr fra Breiband.no ikke skulle bli
hentet og utstyret blir sendt i retur til oss, vil du bli fakturert for
portokostnadene.
>
> Dersom du har bestilt gjør-det-selv pakke, blir abonnementet
fakturert fra oppkoblingsdato eller 14 dager etter mottatt utstyr.
>
> Ved avsluttet abonnement bører abonnent kostnad for nedmontering og retur av radioutstyr.
>
> Vedlagt finner du angrefristskjema.
> Abonnementsvilkår: http://www.breiband.no/wp-content/uploads/2014/01/vilkaar.pdf
>
> Vil du benytte bredbåndet trådløst?
> Bredbåndet leveres standard med ett kabeluttak. I
bestillingsskjemaet kan man velge trådløst nettverk fra Breiband.no som
tilleggsprodukt.
> Hvis du ikke har bestilt dette og ønsker dette ved en senere anledning, kan dette etterbestilles.
>
> Hvis du har spørsmål om tjenesten eller leveranse anbefaler vi deg å ta en titt på våre websider, http://www.breiband.no.
Du kan også svare direkte på denne e-posten, forventet svartid er innen
en arbeidsdag. Du kan også nå oss på telefon 21554000 alle hverdager
08-16.
>
> Mvh
> Kundeservice
> Breiband.no AS
|
|