Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. januar 2015

Mer fra Norge

I går, (søndag), kveld, så så jeg litt på nettsidene, til UIO.

Jeg var jo der, (på deres Knutepunkt-avdeling), i november.

Og fikk beskjed om det, (av en ung gutt der, må man vel kalle han), at den 16. januar, så måtte jeg sitte foran PC-en, og melde meg opp til ex-phil-eksamen, osv.

(Noe sånt).

Men da jeg så på nettsidene, til UIO, på søndag.

Så fikk jeg litt bakoversveis, (må jeg innrømme).

For da var det en frist, som ikke UIO hadde opplyst meg om.

Og den gikk ut på fredag, (i forrige uke), eller noe i den duren.

Og det er hvis man skal ta realfag, (som data/informatikk er).

Og det må jeg nesten.

For i 'gamle dager', (på den tida, som jeg tok ex-phil, første gang), på begynnelsen av 90-tallet.

Da var ex-phil-faget, (som da ble kalt 'forberedende' vel), på 10 vekttall.

Og det var 20 vekttall, i et studieår.

Så å ta forberedende, et semester, da var man heltidsstudent.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Men i 'våre dager', så har noen, (Norge), surra, (vil jeg si).

Ex-phil-faget, er nå 10 _studiepoeng_.

Og det er 60 studiepoeng, i et studieår.

Så ex-phil, har, (siden 1991, da jeg meldte meg opp til ex-phil-eksamen, for første gang), blitt redusert, (når det gjelder studiepoeng), til en tredel, av det det var, for 20-30 år siden.

(Hvis jeg har forstått det riktig).

Men pensumet er det samme, (som i 1991), hvis jeg har forstått det riktig.

Så for å bli heltidsstudent, i år.

Så må jeg også ta et par andre fag.

Og jeg har jo studert informasjonsbehandling, (ved NHI), IT, (ved HiO IU), og Computing, (ved University of Sunderland), tidligere.

Så da er jo litt naturlig, for meg, å ta noen informatikk-fag, (ved UIO), siden jeg også må ha fler fag, (enn ex-phil), for å bli heltidsstudent.

Men UIO har visst ikke fått med seg det, at jeg i tillegg til generell studiekompetanse.

Også har realfag-kompetanse.

(Jeg behøvde for eksempel ikke å ta noen forkurs, for å begynne å studere, ved NHI, høsten 1989.

Siden at jeg hadde gått datalinja, på handel og kontor.

Og hadde matte valgfag, det tredje året der.

Og heller ikke ved HiO IU, så måtte jeg ha noen forkurs.

Og jeg ble godtatt, som tredjeårsstudent, ved University of Sunderland, Faculty of Applied Sciences, på en Bachelor Computing-linje, høsten 2004.

Så jeg har realfag-kompetanse i massevis, mener jeg.

Men dette har visst ikke UIO fått med seg da).

Så det er ikke sikkert, at jeg får lov til, å studere realfag, (ved siden av ex-phil), dette semesteret.

Jeg må tilbake dit i morgen, og snakke mer med de.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

aktiv studierett realfag

http://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/

PS 2.

Da jeg var på UIO, (Knutepunktet), i går, (mandag).

Så prata jeg med ei brunette, i 20-åra.

Hu sa det, at for å få realfag-kompetansen registrert.

Så måtte jeg laste opp dokumentasjon, på Søknadsweb.

Og Søknadsweb var stengt, sa hu.

Så 'Søknadsweb', 'Studentweb' og 'Knutepunktet'.

Det blir veldig 'degenerert', til slutt, synes jeg.

Dette med Søknadsweb, Studentweb og Knutepunktet.

Det hadde man ikke, på den tida, som jeg ble immatrikulert, ved UIO, våren 1991.

Og hva har blitt borte, på veien?

Jo, jeg leverte jo mitt vitnemål, fra datalinja handel og kontor, (til UIO), i 1991.

(For å bli immatrikulert der).

Og det har visst blitt borte, på veien.

For fra det vitnemålet, så burde det være mulig å se, (mener jeg), at jeg har aktiv studierett realfag.

(Noe sånt).

Så her er det noe 'surrings', vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter