Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. januar 2015

Mer fra Slependen

Seint igår.

Så skulle jeg ta ut tøyet mitt, av vaskemaskinen.

Og da hadde det plutselig blitt jordslag, på håndkleet mitt.

Jeg så at han i leilighet 110, (er det vel), tusla rundt.

(Han hørte at det var noen på kjøkkenet.

Og stakk huet inn der.

Uten å si noe.

Mens jeg varma vann, i vannkokeren.

Eller blanda saft og vann, (i en flaske), var det vel).

Selv om det var midt på natta, (for å si det sånn).

Det er ikke mulig, å vite nøyaktig, når vaskemaskinen er ferdig.

For klokka på vaskemaskinen, går litt feil.

Det står, for eksempel, at vasken er ferdig, om to timer.

Men så tar det bare halvannen time, (eller noe i den duren), hvis jeg ikke tar helt feil.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er ikke første gang, at noen har tulla med vasken min, isåfall, (for å si det sånn).

Jeg har jo skrevet om på bloggen tidligere.

At det var noen som heiv inn et stort badehåndkle, sammen med tøyet mitt, for cirka et par uker siden, (var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og nå i dag, så har jeg prøvd å vaske det håndkleet mitt, på 90 grader.

Noe jeg gjør en gang iblant.

For jeg vasker sengetøyet mitt, på 90 grader.

Og da vasker jeg samtidig det håndkleet, (som jeg ellers vasker på 40 grader, sammen med det andre tøyet mitt), da.

Selv om da jeg bodde på Ellingsrudåsen og i Waldemar Thranes gate, for eksempel.

Så vasket jeg alltid håndklær og undertøy, på 90 grader.

Men da jeg bodde i Keith Court, så hadde jeg bare en hybel-vaskemaskin.

Og da jeg bodde, i Azalea Lodge, så vasket jeg for hånd.

Så jeg har pleid å gjøre det litt forskjellig, når det gjelder vask av tøy, (etter at jeg flytta fra Norge, i 2004), da.

For å si det sånn.

Og her har det passa bra, å vaske en maskin hver kveld.

For jeg hadde ikke med så mye tøy, fra England, (på flyet).

Og det er vanskelig å finne billige vanlige underbukser, (som jeg begynte å bruke igjen, mens jeg bodde, på Azalea Lodge, siden at de var enklere, å vaske, for hånd).

H&M selger for eksempel tre-pakninger med bokser-shorts, til 99 kroner.

Men vanlige underbukser, har de ikke det samme tilbudet på.

(Av en og annen grunn).

Så jeg driver fortsatt og orienterer meg litt, i Norge, (etter ti år i England), da.

For jeg har blitt litt større og, så å handle t-skjorter for eksempel, på Hennes og Mauritz.

Det er mulig, at de t-skjortene, da blir litt i minste lager, (selv de største t-skjortene, som de har der).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og i dag, så har jeg altså prøvd å vaske det 'jordslag-håndkleet', igjen.

På 90 grader.

For å se, om det jordslag-greiene, går bort.

Men da jeg skulle ta ut håndkleet, (av vaskemaskinen), nå.

Så stod det to polakker, inne på vaskerommet.

Og disse polakkene, virker som å være 'sosiale tilfeller', som ignorerer det, at jeg har stått og sett, bort mot vaskemaskinen.

Nei, sånt forstår man visst ikke i Polen, virker det som.

Og det har stått en svær varmtvannsbereder, (eller noe i den duren), i gangen, her på brakka, de siste dagene.

Så det er mulig, at disse polakkene, (eller hva de er), skal gjøre noe arbeid, med den varmtvannsberederen.

(Hva vet jeg).

Men ingen informasjon, har blitt gitt, til meg, (som brev i posten for eksempel), om dette arbeidet.

Jeg har tidligere klaget, til Leieboerforeningen, om ting, vedrørerende dette leie-forholdet.

Men de har ikke engang svart.

Så det er et svik, (må jeg si).

Og også fra de som leser bloggen.

(Altså Ola Nordmann).

De sviker også, (må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og nøkkel til postkassa.

Det burde jeg ha fått, da jeg flytta inn, (har jeg tenkt, i det siste).

Men de har et sånt spesielt 'russisk' system her.

Før nøkkelen til postkassa, henger i en snor, inne på kjøkkenet.

Så man må nesten gå med sko på seg inne, for å hente posten.

For man må jo hente den post-nøkkelen, (som henger på kjøkkenet).

Samtidig, så betaler de ei vaske-kone, for å vaske her, hver fredag, (virker det som).

Så det hadde kanskje vært bedre, (og mindre komplisert), om alle hadde fått hver sin postkasse-nøkkel, da de flytta inn.

Alle på denne brakka, har samme postkasse.

(Som da jeg bodde, på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen), fra 1991 til 1996).

Og jeg kan nesten ikke henge opp min egen postkasse, (har jeg tenkt).

For jeg har jo det rare 'Kontaktmannarom'-skiltet, på døra.

Og hvis jeg i tillegg også får egen postkasse.

Så vil nok antagelig alle de nye, som flytter inn, på brakka, tro det, at jeg jobber her.

(Noe sånt).

Og så begynne, å mase, om alt mulig, hele tida, (litt som han 'Mase-negeren' gjorde), da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter