| 
| 
Hei,
 jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos
 Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag.
 
 Men så ikke.
 
 Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de.
 
 Hva skal dette bety?
 
 Hvordan får man dette CPR?
 
 Mvh.
 
 Erik Ribsskog
 
 
 ---------- Forwarded message ----------
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
 Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00
 Subject: Fwd: Klage på medarbeider.
 To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
 
 
 Hei,
 
 jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så
 jeg prøver å sende
 denne e-posten på nytt.
 
 Håper dette er i orden!
 
 Med vennlig hilsen
 
 Erik Ribsskog
 
 
 ---------- Forwarded message ----------
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
 Date: Apr 28, 2008 12:38 PM
 Subject: Klage på medarbeider.
 To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
 
 
 Hei,
 
 jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden
 du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg
 har bestemt meg, for å sende en klage på.
 
 Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres
 medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve
 å finne ut hva som egentlig har foregått.
 
 Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv.,
 i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen.
 
 Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays
 i England, til Nordea-kontoen min.
 
 Jeg skulle betale to regninger i Norge.
 
 Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet.
 
 Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg
 for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å
 overføre pengene med nettbank osv.
 
 På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en
 overføring fra England,
 istedet for to.
 
 Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg
 skulle få beholde
 kontoen i Nordea.
 
 (Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse,
 i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge.
 
 Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var
 minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for
 misforståelsen).
 
 Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg
 opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake-
 betalingsavtale, med Aktiv Kaptial.
 
 Noe jeg gjorde.
 
 Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden,
 slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea,
 kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det
 andre firmaet i Norge.
 
 Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å
 dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være
 å overføre
 pengene.
 
 Dette var i August i fjor.
 
 Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på
 kundeservice-avdelingen,
 hos dere.
 
 Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her.
 
 Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle
 være i orden,
 å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller
 to senere, når
 jeg fikk lønning.
 
 Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig.
 
 (Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev
 inn noe på dataen,
 hørtes det ut som).
 
 Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene.
 
 Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i
 måneden, som jeg hadde
 forklart.
 
 Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge
 scannet kopi, av overføringsskjemaet).
 
 Barclays, tar £20, i gebyr.
 
 Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake
 til Barclays, som da
 tok nye £30-35 i gebyr.
 
 Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32,
 noen uker senere.
 
 Uten at noen regninger var betalt.
 
 Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale
 regningene, på grunn av denne
 feilen, fra medarbeideren deres.
 
 Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye
 å gjøre med jobb osv. de siste
 månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta
 det som er med jobb osv. her først).
 
 Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er
 som har foregått, i forbindelse
 med problemene, med den pengeoverføringen.
 
 Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea,
 at jeg skulle få beholde den
 kontoen.
 
 Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i
 forbindelse med noe firma jeg har her,
 jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive
 f.eks. med e-handel osv,
 i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet
 opp og funnet ut av, hva det
 er som har foregått, i forbindelse med disse problemene.
 
 Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne
 måneden, at kontoen, har vært
 stengt for bruk, siden februar i fjor.
 
 Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha
 meddelt Nordea, om at en
 betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen
 for vanlig bruk.
 
 Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar
 opp, i en egen klagesak).
 
 Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si
 til meg, i august, i fjor, at kontoen,
 var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning.
 
 Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere.
 
 Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil.
 
 Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital,
 det synes jeg var veldig rart.
 
 Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som
 har foregått, i forbindelse
 med problemene med overføringen.
 
 Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes.
 
 Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den
 aktuelle overføringen,
 fra august, i fjor.
 
 Håper dette er i orden!
 
 Med vennlig hilsen
 
 Erik Ribsskog
 
 PS.
 
 Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var:
 ragnhild.lorgen@nordea.no.
 
 Men den adressen, fikk jeg feilmelding på.
 
 Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var:
 
 ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
 
 Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den
 nye e-posten, for det er vel greit,
 at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som
 opplyser Nordeas kunder,
 om e-postadresser osv.
 
 
 
| 
|  |  | scan0001.gif 126K
 |  |  |  |