Hei,
få dere en e-post-adresse for generelle henvendelser da.
Hva gjorde du med klagen min, som jeg sendte fra England, for mange år siden, da?
Erik Ribsskog
2015-03-18 15:17 GMT+01:00 <ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no>: > Hei, dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. > (Har byttet stilling for et par år siden) > > Men foreslår at du ringer kundeservice i Nordea Danmark. De har tlf. nr. 70 33 33 33. > > > Mvh. > Ragnhild Hjellen Lorgen > Autorisert Fiansiell Rådgiver > Nordea Bank Norge ASA > > Gjør det mulig > > Nordea Bank Norge ASA, Organisasjonsnummer : 911 044 110 MVA, Oslo > > > > > -----Original Message----- > From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com] > Sent: Wednesday, March 18, 2015 3:07 PM > To: Lorgen, Ragnhild Hjellen > Cc: she; Solvit Norway > Subject: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider. > > Hei, > > jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag. > > Men så ikke. > > Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de. > > Hva skal dette bety? > > Hvordan får man dette CPR? > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > > ---------- Forwarded message ---------- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00 > Subject: Fwd: Klage på medarbeider. > To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no > > > Hei, > > jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å sende denne e-posten på nytt. > > Håper dette er i orden! > > Med vennlig hilsen > > Erik Ribsskog > > > ---------- Forwarded message ---------- > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> > Date: Apr 28, 2008 12:38 PM > Subject: Klage på medarbeider. > To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no > > > Hei, > > jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg har bestemt meg, for å sende en klage på. > > Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve å finne ut hva som egentlig har foregått. > > Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv., i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen. > > Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays i England, til Nordea-kontoen min. > > Jeg skulle betale to regninger i Norge. > > Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet. > > Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å overføre pengene med nettbank osv. > > På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en overføring fra England, istedet for to. > > Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg skulle få beholde kontoen i Nordea. > > (Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse, i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge. > > Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for misforståelsen). > > Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake- betalingsavtale, med Aktiv Kaptial. > > Noe jeg gjorde. > > Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden, slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea, kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det andre firmaet i Norge. > > Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være å overføre pengene. > > Dette var i August i fjor. > > Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på kundeservice-avdelingen, hos dere. > > Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her. > > Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle være i orden, å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller to senere, når jeg fikk lønning. > > Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig. > > (Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev inn noe på dataen, hørtes det ut som). > > Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene. > > Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i måneden, som jeg hadde forklart. > > Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge scannet kopi, av overføringsskjemaet). > > Barclays, tar £20, i gebyr. > > Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da tok nye £30-35 i gebyr. > > Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32, noen uker senere. > > Uten at noen regninger var betalt. > > Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale regningene, på grunn av denne feilen, fra medarbeideren deres. > > Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye å gjøre med jobb osv. de siste månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta det som er med jobb osv. her først). > > Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene, med den pengeoverføringen. > > Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea, at jeg skulle få beholde den kontoen. > > Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i forbindelse med noe firma jeg har her, jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive f.eks. med e-handel osv, i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet opp og funnet ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med disse problemene. > > Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne måneden, at kontoen, har vært stengt for bruk, siden februar i fjor. > > Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha meddelt Nordea, om at en betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen for vanlig bruk. > > Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar opp, i en egen klagesak). > > Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si til meg, i august, i fjor, at kontoen, var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning. > > Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere. > > Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil. > > Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital, det synes jeg var veldig rart. > > Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene med overføringen. > > Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes. > > Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den aktuelle overføringen, fra august, i fjor. > > Håper dette er i orden! > > Med vennlig hilsen > > Erik Ribsskog > > PS. > > Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var: > ragnhild.lorgen@nordea.no. > > Men den adressen, fikk jeg feilmelding på. > > Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var: > > ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no > > Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den nye e-posten, for det er vel greit, at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som opplyser Nordeas kunder, om e-postadresser osv.
|
|