Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 31. mars 2015

Mer fra Danmark

København minner litt om noen ark med glansbilder, (som jeg husker at min søster Pia og stesøster Christell samla på, på begynnelsen av 80-tallet), har jeg tenkt, de siste dagene.

Det er englestatuer, (og andre statuer), 'overalt'.

Og det er svaner, (og andre fugler), 'overalt'.

(Pluss at man har Tivoli og en del andre bygninger, som er i pastell-farger osv., da).

Så det er sånn at man nesten bli kvalm noen ganger, (må jeg nesten si).

På grunn av dette, at byen, noen ganger, minner litt om noen glansbilder, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

I natt, så våkna jeg, av at en kjempesvær neger, (som ligger ved siden av meg, i sovesalen), kjefta på meg, på engelsk.

Jeg snorka for høyt, mente han.

Det mente jeg, at det var vanskelig for meg, å gjøre noe særlig med.

(For når man sover, så sover man jo.

For å si det sånn).

Så jeg snakka, med en som jobber, på nattkafeen.

Og han mente da det, at jeg måtte prøve å legge meg, på siden.

(For da ville jeg ikke snorke.

Mente han).

Men da sa jeg det, at man snur seg jo, i søvne.

Så jeg kunne jo ikke garantere det, at jeg kun skulle ligge, på siden.

(Og da, (hvis man kun ligger, i samme sovestilling, hele natten), så kan man vel få såkalte liggesår og.

Mener jeg å ha sett om, på TV, en gang.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så den klaginga mot meg, (på nattkafeen).

Den ble som noe tullball, (mener jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

De skal også begynne med nye regler, på nattkafeen.

De skal nå, (om en ukes tid), begynne å åpne, ved midnatt.

(Istedet for klokken halv ni, som de har pleid å åpne, mens jeg har bodd der).

Og de skal også stenge klokken 7, hver dag.

(Med unntak av to dager i uken.

Hvor de da vel skal stenge, klokken 10.

Antagelig siden at det er sykepleiere innom der, på tirsdager.

Noe sånt).

Og en søndag, er ganske tøff for meg.

Jeg må ut klokken syv, om morgenen.

Og biblioteket er stengt, på søndager.

Så jeg må traske rundt, i 13-14 timer, i Københavns gater.

Og når de nå skal begynne, å åpne Nattkafeen seinere.

Så blir det 17 timer, som jeg da blir gående rundt, i Københavns gater, (på søndager).

Det blir litt vel mye, er jeg redd.

For jeg har rimelig vonde føtter, etter å ha traska rundt, i 13-14 timer, (som nå på søndag).

Men jeg kan kanskje dra innom den norske kirken, her i København, på søndags-formiddagene.

Selv om jeg da nok må se på gudstjenesten osv. der, mistenker jeg.

(Jeg som ikke er religiøs).

Hvis det ikke er noe annet, som er mulig, å finne på, (på søndager), da.

Vi får se.

Eller hvis jeg får pengene, fra Nav, som jeg venter på.

Så kan jeg jo leie meg et rom, på et pensjonat.

Og det koster cirka 5000-6000 danske kroner, i måneden.

(Har jeg sett et skriv om, på nattkafeen).

Så jeg håper at jeg får de Nav-pengene rimelig raskt, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter