Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. september 2015

Jeg sendte en e-post til Narverud Eiendom AS

Erik Ribsskog

Problemer med husvert/Fwd: Klage/Fwd: Hevd på leilighet

Erik Ribsskog Tue, Sep 1, 2015 at 1:19 PM
To: Post Narverud Eiendom AS
Cc: juridisk , nav.baerum@nav.no, Lars Aasen , Runcorn Office , Info , LHT Customer Service
Hei,

jeg har leid, av Hakon-gruppen/Ica, i 8-9 år, fra 1996 til 2004.

Og de gikk aldri på døra mi, unntatt en gang, og da fikk jeg brev om
det, flere uker, i forveien.

Så det er skikken, mener jeg.

Jeg synes at Narverud-kontoret er nærme nok, (siden det er i samme bygg).

Det blir som noe vemmelig, når husverten kommer på døra, synes jeg.

Det er bedre å ta sånt skriftlig, (som Ica gjorde, når de skulle på
befaring), synes jeg.

Dette er ikke snakk om hacking.

Dette er noe som heter spoofing.

Jeg har sendt om dette til Datatilsynet.

Jeg kan ikke gjøre noe med dette.

Man må være politi, for å få vite, fra ISP-en, (internet service
provider), hvem som sender, fra en spesiell ip-adresse.

Det er du som må finne ut hvem som sender.

Dette er du som har trakassert meg, når du sender meg 'tulle-eposter',
for det er noe jeg ikke ønsker.

Jeg har allerede forklart til deg, at jeg har sendt om dette, til
Leieboerforeningen og Datatilsynet.

Disse virker handlingslammede.

Men jeg tenkte at jeg bare skulle be deg, om å ta det med de.

At Leieboerforeningen representerer meg, i denne saken.

Det hadde jo vært det jeg burde si.

Men Leieboerforeningen, er ikke helt der, tror jeg.

De er litt sære, virker det som.

Jeg har også søkt om kommunal bolig, fra Bærum kommune.

Kanskje det er bedre, lurer jeg nå.

Jeg er 45 år gammel, og blir litt sliten, når det blir uprofesjonelt.

Jeg mener at du ikke har lov, til å be om, å komme inn i leigligheten,
(uten at du har varslet skriflig, flere uker, i forveien).

Så jeg ble trakassert, mener jeg.

Og så kaller du meg soper.

Og trakasserer meg ved å sende uønskede e-poster, (når _du_ har blitt lurt).

Og så får _jeg_ advarsel.

Jeg håper at Leieboerforeningen, kan ta dette.

For jeg tørr ikke å si mer om, hva jeg mener, om denne saken.

Jeg får ta en tur innom Leieboerforeningen, i Oslo, hvis de ikke
svarer, innen utgangen av uka.

Det er også sånn, at jeg nå gruer meg litt, til å kjøpe 'poletter' til
vaskekjelleren, (som det het i gamle dager, jeg mener 'ladetid' til
vaskekjeller-kortet).

For jeg liker ikke å bli kalt masse seksuelt ladede ting.

For vasketid til vaskekjeller, må jeg jo kjøpe, på ditt kontor.

Så da blir det veldig dumt, med sånn usivilisert oppførsel og
mobbing/kalling av stygge ting, mener jeg.

Så dette er kvalmende, mener jeg.

Det er ikke riktig at man må finne seg i alt mulig, fordi at man er
Nav-klient, mener jeg.

Nå har jeg brukt opp vasketiden, på vaskekortet.

Så jeg må kjøpe mer tid, tid til vaskekjelleren.

Og da får jeg vel en overhøvling igjen, tenker jeg.

Nei, dette var ikke gunstig.

Det er til å bli kvalm av, mener jeg.

Og det har vært en albaner, (eller om det var pakistaner), på døra, og
spurt etter Aslan.

Det er jo ingen som lukker inngangsdøra der, virker det som.

Og to ganger har noen afrikanere, banka på vinduet mitt, fra parkeringsplassen.

(Noen som kjenner han forrige som bodde på mitt rom, virka det som).

Pluss at noen gjorde hærverk, på kikkehullet i døra mi, fra utsida av
døra, forrige helg, var det vel.

Og en fyr, gikk rundt i gangen, i bare badebukse, etter midnatt, var det vel.

Da jeg bodde på St. Hanshaugen, (og leide av Rimi), i 8-9 år, så
skjedde det færre sånne ting, enn på de få ukene, som jeg har bodd, på
Høvik.

Men vi får se om Leieboerforeningen og Datatilsynet, kan nedlate seg,
til å svare, en Nav-klient, (som jeg er for øyeblikket).

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har en grad i IT, og jeg har tatt spoofing-problemet, med politiet
i både Norge og England, (da jeg bodde der).

Så det er ikke snakk om hacking, som du skriver.

Det er noe som heter spoofing.

Og det klarer kanskje Datatilsynet å forklare.

Det er ihvertfall noe som heter ID-tyveri, som jeg blir utsatt for.

Og det er ikke lett å finne ut av.

Men Nav kjenner også til dette.

Jeg har ihvertfall forklart husvert, at jeg ikke har sendt andre
e-poster, enn den om kikkehullet.

Og da er dette en trakasseringsak, mener jeg.

(At husvert trakasserer meg, med 'tulle-eposter').

Men dette får Leieboerforeningen se på.

Så får vi se hva de sier.

PS 2.

Det var sånn, da jeg bodde i England og.

Da skulle Liverpool Housing Trust, plutselig gi meg råd, om å adoptere.

Men det var jo bare tull, jeg hadde ikke sendt til de, om å adoptere.

Så LHT, i England, kjenner også til dette problemet, (med spoofing).

Kanskje de kan forklare det for deg, (siden at dere er i samme bransje).


2015-09-01 10:03 GMT+02:00 Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>:
> Hei,
>
> Det er helt riktig at jeg kalte deg soper når jeg forlot vår diskusjon i gangen utenfor din leilighet. Dette var selvfølgelig meget uprofesjonelt og unødvendig. Vet ikke helt hvor den kom fra, men det ble sånn i "kampens hete"Jeg legger meg flat og beklager den uttalelsen.
>
> Hvorvidt dette kommer fra deg aller den/de som har hacket kontoen din vet ikke jeg Ribsskog. Men uansett bør du sørge for å fjerne problemet.
> Det er da noen alternativer.
> Alt 1: Du slutter å sende slike tåpelige mailer. Underforstått at det er du som produserer disse.
> Alt2: Du/dere sporer opp den/de som hacker.
> Alt3: Du skifter mailkonto slik at dette problemet forsvinner med det.
>
> Om ikke dokumentasjon på at dette ikke kommer fra deg foreligger så snart som mulig. Eller at du setter opp en ny konto slik at du/og vi blir kvitt denne hackeren
>
> Kan du anse dette som advarsel nr 1 vedrørende ditt leieforhold.
>
> Vi ønsker tilbakemelding på hvilke tiltak som blir gjort i denne forbindelse
>
>
> Det diskusjonen dreide seg om er div mail sendt fra din mailadresse:
> Kopierer her kronologisk vår mail korr.
>
>
> Mail 1:
> Det gikk ikke mange dagene etter at du flyttet inn hvor du etterspør når vaskehjelpen kommer .
> Jeg besvarte denne mailen hvor jeg korrigerte evt misforståelser. Vi leverer altså ikke vasketjenester hverken gratis eller på faktura.
>
> Mail 2:
> Den 30. aug. 2015 kl. 15.23 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
>
> Hei.
>
> Nå har jeg bodd såpass lenge i leiligheten at jeg har hevd på den. Så da trenger jeg ikke betale husleie lenger, siden det er jeg som eier den. Så sånn er det.
>
> Mvh Erik Ribsskog
>
> Mitt svar:
> Ribsskog
> Tror nok du ha forstått reglene noe feil her. Anbefaler deg å forhøre deg med advokat.
> Husleien betaler du som vanlig til anvist konto. Blir husleien ikke betalt ved forfall sendes saken til Lindorff for inndrivelse. Du gjøres samtidig oppmerksom på at salær vil påløpe.
>
> Fortsatt god søndag
>
>
> Mvh
> Jan Gunnar Greftegreff
>
> Mail 3:
>
> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Dato: 30. august 2015 kl. 18.24.54 CEST
> Til: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>
> Emne: Bæsjet på gulvet
> Svar til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
> Hei igjen.
>
> Nå har jeg bæsjet på gulvet.
> Kommer vaskedamen snart?
>
>
> Mvh Erik Ribsskog
>
> Denn mailen unnlot jeg å svare på og valgte selv å oppsøke leietager.
>
>
> Mvh
> Jan Gunnar Greftegreff
> _____________________________________________
>
> Hovednr: +47 22 55 51 58
> Mobil:     +47 95 73 00 00
> Mail:       post@narverud.no
>
> Kontor:   Drammensvn 507, 1363 Høvik
> Post:       PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
> www.narverud.no
> ____________________________________________________
>
> LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally privileged information. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that you have received this message in error and that reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any other person, is strictly unauthorized. If you have received this message in error, please inform the sender by reply e-mail and then immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment, tampering and virus. We do not accept liability for any such actions or the consequences thereof.
>
>
>
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 31. august 2015 14:47
> Til: Lars Aasen
> Kopi: juridisk
> Emne: Problemer med husvert/Fwd: Klage/Fwd: Hevd på leilighet
>
> Hei,
>
> nå nettopp, så banka noen på døra.
>
> Det var husverten, (som har kontor i samme bygg), og vaktmesteren.
>
> Husvert Greftegreff, sa at jeg hadde sendt masse e-poster til han.
>
> Jeg prøvde å forklare om, at jeg kun hadde sendt en e-post, og det var om at kikkehullet i døra, hadde blitt ødelagt, som følge av hærverk, forrige helg.
>
> Men noen sender tulle-eposter i mitt navn, (som Nav kjenner til).
>
> Husverten ville ikke høre, og han kalte meg 'soper'.
>
> Det synes jeg at var frekt, så jeg sender om dette, til dere.
>
> (Så kanskje dere kan se på det).
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Datatilsynet kjenner til dette, og Nav kjenner til dette, at noen sender e-poster, i mitt navn, (såkalt ID-tyveri).
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: Sun, Aug 30, 2015 at 6:04 PM
> Subject: Klage/Fwd: Hevd på leilighet
> To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
> Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
>
>
> Hei,
>
> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
>
> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>
> Vennligst rydd opp!
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>
> Date: Sun, Aug 30, 2015 at 4:21 PM
> Subject: Re: Hevd på leilighet
> To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
> Cc: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>
>
>
> Ribsskog
> Tror nok du ha forstått reglene noe feil her. Anbefaler deg å forhøre deg med advokat.
> Husleien betaler du som vanlig til anvist konto. Blir husleien ikke betalt ved forfall sendes saken til Lindorff for inndrivelse. Du gjøres samtidig oppmerksom på at salær vil påløpe.
>
> Fortsatt god søndag
>
>
> Mvh
> Jan Gunnar Greftegreff
> _____________________________________________
> Narverud Eiendom
>
> Hovednr: +47 22555158
> Mobil: +47 95730000
> Mail: jgg@narverud.no
> Home: www.narverud.no
> Kontor: Drammensvn 507, 1363 Høvik
> Post: PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
> _____________________________________________
>
> LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally privileged information. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that you have received this message in error and that reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any other person, is strictly unauthorized. If you have received this message in error, please inform the sender by reply e-mail and then immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment, tampering and virus. We do not accept liability for any such actions or the consequences thereof.
>
> Den 30. aug. 2015 kl. 15.23 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
>
> Hei.
>
> Nå har jeg bodd såpass lenge i leiligheten at jeg har hevd på den. Så da trenger jeg ikke betale husleie lenger, siden det er jeg som eier den. Så sånn er det.
>
> Mvh Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter