Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. september 2015

Venter på penger fra Nav

Jeg fortsatt ikke fått utbetalingen, (for september), fra Nav.

Ingrid Øyen, (fra Nav), ringte meg, på den tida, som jeg flytta inn her, (på tidligere Thon Hotel Høvik), for to-tre uker siden.

Og da spurte jeg henne spesielt, om når utbetalingen, for september, ville dukke opp.

Og hun sa: 'Før september', (mener jeg å huske).

Jeg fortalte også det, at jeg var vant til, å jobbe, i Rimi, (for Hakon/Ica), og da hadde vi, en fast lønningsdag.

(Og at det var derfor jeg spurte.

Siden at jeg var vant til, å ha, en fast utbetalingsdag, (å forholde meg til).

Og også et fast utbetalingstidspunkt, (må jeg si), at jeg hadde, (å forholde meg til), da jeg jobbet, i Rimi, (noe jeg gjorde, i tolv år, fra 1992 til 2004)).

Men Hakon/Ica, var lettere å forholde seg til, enn Nav, (vil jeg si).

For sånt som lønnsutbetalinger, var det aldri noe tull med, i Hakon/Ica, vil jeg si.

Men nå har jeg ventet, på en Nav-utbetaling, i mer enn 24 timer.

Så jeg kan ikke si, at Nav er like flinke, som Hakon/Ica, til dette, med utbetalinger.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også hatt dårlig råd, de siste dagene.

For jeg har hatt ekstra mye utgifter, i det siste.

Siden at alle tingene mine, ble stjålet, fra min siste adresse, (på Slependen).

Og dette har jeg ikke fått noe erstatning for, må jeg si.

Så hva Nav driver med.

Det veit jeg ikke.

Det er fristende å si, at de har blitt gærne, (eller noe i den duren).

Notorisk upålitelige, er et uttrykk, som jeg tenker på, når jeg tenker på Nav nå.

Så at de ikke kan sende meg pengene mine.

Jeg får ikke min arv.

Jeg får ikke min pensjonsbeholdning.

Jeg får ikke pengene for min eiendom i Holmsbu.

Jeg får ikke forfatter-stipend.

Osv., osv.

Dette, (Norge), er et 'babushka-tyranni', (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Nå har jeg funnet fram, det siste Nav-vedtaket, (fra 18. august), her.

(For jeg må gå til Nav Sandvika, for å klage, virker det som.

Og da tenkte jeg, at jeg burde ta med, det vedtaket).

Og der står det, (under 'livsopphold', som er uthevet, i setningen over).

At: 'Stønaden for september sendes til søkers konto innen den 1. september'.

Og jeg har sjekket kontoen, i dag, (med nettbanken).

Og ikke et øre, har kommet inn, på den.

Så jeg får 'gakke', (som min morfar Johannes kalte det), bort til Nav, (i Sandvika).

(Hvis jeg finner veien, til Sandvika.

Siden at jeg ikke er så kjent, i Bærum.

Men jeg så litt, på Google Maps, i går.

Og det er bare cirka en kilometer, å gå, herfra og til Sandvika.

Så det ut som, der.

For mitt busskort, gikk ut, i forgårs, var det vel.

Så jeg må nesten gå dit, for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20150901_075248 paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter