Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. september 2015

Mer fra Oslo og Bærum

I dag morges, så gikk jeg innom husvertens kontor.

For jeg trengte, å fylle opp, 'vaskekjeller-kortet', med penger.

(Og jeg tok også med søpla, for å 'multi-taske' litt).

Og da sa husverten, (med morsk stemme), at om vi skulle glemme vår diskusjon, (som han kalte det).

Og da måtte jeg si at det var greit.

Det er ikke så lett, når det ikke er vaskemaskin, i leiligheten.

Reine klær må man nesten ha, liksom.

Jeg gikk så ut, og forbi en del Ferrari og Porche-biler.

(Og det har også stått en McLaren der, har jeg sett.

Og jeg har også sett to andre superbiler der, (må man vel kalle det).

Selv om jeg ikke kunne se, hvilket merke, som de var.

Men det kan kanskje ha vært Lamborghini-er, eller noe sånt noe.

Hvem vet.

Jeg lurer forresten på, om det var her, (hos bilforretningen), at Espen Karlsson, (fra Rimi Langhus), jobbet.

I arbeidsuka, i 2004, (eller noe sånt).

Espen Karlsson sin tvillingbror Mats, sa ihvertfall noe sånt til meg, (at Espen Karlsson jobbet i 'Ferrari-butikken'), en gang, som jeg satt i kassa litt, (og avviklet pauser, eller noe lignende), på Rimi Langhus.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 5).

Hvem vet.

Men dette er ikke en Ferrari-butikk, som den i London, (ikke så langt fra Hyde Park Corner vel), vil jeg si.

Dette er en bilbutikk, som selger Ferrarier, blant annet, (og som jeg ikke vet navnet på, må jeg innrømme, for jeg har ikke sett noe skilt, med navnet, på butikken, ennå).

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Så tok jeg bussen inn, til Oslo.

For jeg skulle shoppe litt, (tenkte jeg).

For det er noe eget ved det, å komme seg ut litt, og.

Og ikke sitte, inne på rommet sitt, hele dagen, (for å si det sånn).

Og da jeg var på Oslo S, (etter å ha gått av bussen, på Galleri Oslo).

Så kikka jeg litt, i den nye avtale-boka mi.

(For å se, hva det var, som jeg trengte, igjen.

For det hadde jeg skrevet opp, (i går, eller noe), da).

Og da så jeg plutselig det, at på en butikk, som het Dressmann XL.

Så hadde de hundre kroner, i avslag, på bukser.

Og jeg var på utkikk etter en ny, billig bukse.

Så jeg prøvde et par ola-bukser der, som vanligvis kostet 299.

(Så den var nå på tilbud, til 199.

Før jeg dro til England, (i 2004), så brukte jeg bukser, med størrelse 30, i livet, (hvis jeg husker det riktig).

Men nå bruker jeg størrelse 38, i livet.

Og jeg bruker størrelse XXL, i t-skjorter, osv.

Så det er kanskje smartere, av meg, å handle, på Dressmann XL.

I forhold til, å handle, på H&M og Cubus, osv).

Men en belte-hemp, (eller hva det heter), på den buksa, var ødelagt.

Og den buksa, var også litt for lang, i beina, (den var størrelse 34, i lengde).

Så jeg fant en annen bukse.

Og så skulle jeg betale.

Og da spurte kassereren, om jeg ikke skulle kjøpe, en ti-pakning, med sokker, i samme slengen.

Men jeg kjøpte fler sokker, i går.

Så det trengte jeg absolutt ikke.

Så det ble jo som noe mas, (fra den kassereren), må jeg si.

Jeg var jo en del, ute på byen, sammen med min yngre halvbror Axel, rundt årtusenskiftet.

Og han hadde et uttrykk, om Dressmann, og det var: 'Dressmann-pakkis'.

Så jeg har ikke handla noe, på Dressmann, siden at Axel sa det.

Men akkurat hva Axel mente, (med det uttrykket), det veit jeg ikke.

Men det er ikke så lett for meg, å finne klær, i andre butikker, (enn Dressmann), siden at jeg bruker ganske store størrelse.

Så nå, (etter at jeg har flyttet tilbake, fra England), må jeg nok handle litt, på Dressmann.

Det blir dumt, å bare gå, med kun H&M-klær, synes jeg.

Og jeg synes ikke at Cubus, var det helt store, (de hadde dårlig kundeservice, (blant annet), må man vel si), liksom.

Og jeg har ikke råd til, å handle Levis-bukser, (på Carlings osv., heter det vel), som jeg pleide, da jeg jobba, som Rimi-leder.

Så nå, (i år), har jeg begynt, å handle litt, i Dressmann-butikker, da.

Men jeg fikk nesten litt vondt i hodet, av den kassereren, som ekspederte meg, på Dressmann XL, (på Oslo S), i dag.

(Siden at han maste, om jeg trengte sokker, osv.

Det er jeg ikke vant med, fra H&M, (eller andre klesbutikker), at de maser sånn, i kassa).

Men det er kanskje sånn det er, å handle, hos Dressmann.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Så gikk jeg, til McDonalds, i Nedre Slottsgate, (er det vel, det er den McDonalds-restauranten, som ligger, i en sidegate, til gågate-delen av Karl Johan, (altså den delen av Karl Johan, som ligger, mellom Stortinget og Oslo S.).

Og der, så var det kaos, i køen.

Tre tenåringsjenter, (var det vel), bare stod og hang, midt foran kassene.

Så hvor køen gikk, var umulig å si, (vil jeg si).

For om de jentene stod i kø, var ikke klart, da.

Og den svenske kassereren, spurte meg, noe på svensk.

Og da hørte jeg ikke hva han sa, med en gang.

'Er det bra då', (eller noe sånt), sa han vel.

Og det jeg ikke vant med, at de sier, på McDonalds.

Så da sa jeg bare, at: 'Det var det hele, takk!'.

Og gikk ut, med McDouble-burgeren.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så dro jeg etterhvert, til Kiwi i Sannergata, (var det vel).

Men der hadde de slutta, med 'Jon Bekkevoll-tilbud', må man vel si.

Eller, de hadde store poser Holiday-potetgull, (fra Maarud), til halv pris.

Men det var på grunn av dårlig dato.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg var også innom Steen og Strøm, mens jeg var, i sentrum.

Og på deres Marks & Spencer-butikk, (i kjelleren).

Så jobbet det to svenske damer, som dreiv og prata sammen, (uten å bry seg om kundene, virka det som).

Og det syntes jeg, at var litt rart.

Dette er vel Marks and Spencers sin første butikk, i Norge.

Og så jobber det svensker, (og ikke briter, eller nordmenn), der.

Men sånn er det kanskje nå.

At de tenker, at både England og Sverige, er i EU.

Og at det er samme land.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter å ha vært på Kiwi, så dro jeg, til Ikea.

For jeg tenkte, at jeg kan vel dra, innom Ikea, en gang per måned, (eller noe), nå som jeg har fått ny leilighet.

Og kjøpe litt av gangen, (til leiligheten), kanskje.

(Siden at jeg ikke har _så_ mye penger, liksom.

Selv om jeg har fått Nav-pengene, for september, denne uka).

Og på Ikea, så har det et slags gatekjøkken.

Og der, så koster pølse og brus, (med påfyll), kun tolv kroner.

Men da jeg kjøpte det, i går, så fikk jeg ikke med glass, til brusen.

Og det er ikke første gang, at de tuller med meg der.

(To fargede damer, prata rart, (om meg virka det som), en av de forrige gangene, som jeg var, i den snack-baren.

Så om denne tullinga er noe fremmedkulturelt?

Hvem vet).

Det stod også ei 'Marianne Høksås-dame', ved selvbetjenings-kassene der.

Det var liksom som at hu stod og poserte, da.

(Og viste fram puppa, osv.).

Og hu sa at hu hadde 'magic fingers', da kortautomaten, (i selvbetjeningskassa mi), ikke virka.

Og ville ikke at jeg skulle bruke magnetstripa, på kortet.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at en nordmann sneik, i køen, foran meg, på Ikea sin snack-bar, i går.

Og i forgårs, så var det en japaner, som sneik, på samme måten.

Men da stod kona hans foran meg, i køen.

Så det ble vel ikke helt, det samme.

Men likevel.

Og en annen ting, som jeg ikke likte, på Ikea, i går.

Var at det var så mange 'drittunger' der, som gikk og somla, foran meg.

For de hadde handlevogner, da.

Og foreldrene lot ungene trille vogna.

Og de ungene, (og noen av de voksne), har ikke helt styringa, inne på Ikea, virker det som.

For de er så opptatt, av Ikea-varene, at de glemmer det, at det er andre kunder, i butikken, (virker det som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og de hadde også masse briter, (eller noe sånt), som gikk i veien for kundene, (like ved inngangen), inne på Ikea, i går.

Var dette Ikea-ledere, fra England, som skulle på kurs, i Norge, lurte jeg.

Eller var det noe Ikea-family-greier?

Hvem vet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det regna så mye, da jeg gikk ut, fra Ikea.

At jeg bare tok Ikea-bussen, inn til Oslo.

Og så tok jeg Drammen-toget, til Sandvika.

En pakistaner, gikk på toget, i Lysaker.

Og jeg satt på det innerste setet, av tre seter.

Og pakistaneren, satt seg, på det ytterste setet.

Men ikke nok med det.

Han begynte også, å trykke ned, det setet, som var, imellom oss.

Og der hadde jeg beinet mitt.

(For jeg hadde jo hatt alle tre setene, for meg selv.

Og hvem hadde trodd, at han skulle begynne, å 'tulle', med det midterste setet).

Så jeg sa bare det, at jeg skulle av, på den neste stasjonen, (Sandvika).

Og så satt jeg meg heller, på et sete, ved utgangsdøra.

(Sånn at jeg slapp, å få beinet mitt klemt, av denne pakistaneren.

Som ikke hadde noe respekt, vil jeg si.

Hvis man behandler andre folk sånn, (og klemmer beina deres), så er det noe galt, med personen, mener jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

På Rema i Sandvika, så satt han kassereren i kassa, som tidligere hadde sagt til, ei kunde-dame, (som stod før meg i køen), at: 'I nøden spiser fanden fluer'.

Han spurte om jeg skulle ta ut noen penger.

Men jeg skulle ikke det.

Og jeg spurte, om hvorfor de ikke hadde en-litere, med appelsinjuice.

(De hadde bare eplejuice).

Kassereren visste ikke, og han spurte heller ikke, en leder, om når de fikk inn varen.

Han bare gjetta.

Og jeg sa da, at det var problem med appelsinhøstinga, et sted.

Men hvis en butikk, er utsolgt, for en liter-e, med appelsinjuice.

Så tuller de, mener jeg.

For det er som at en bensinstasjon, er utsolgt, for et slag bensin, mener jeg.

I Rimi, så skulle vi ha to ukers beholdning, (i gjennomsnitt), av varene.

Og hvis man glemmer å bestille appelsinjuice, hver dag, i to uker.

Så er man blind, (eller noe i den duren), mener jeg.

Her er det noe tullball, vil jeg si.

(For i Rimi, så var det også sånn, at hvis vi var tomme, for en vare.

Så fikk vi en drosje, til å kjøre og hente den varen, i en annen Rimi-butikk.

Så her er det snakk om, at Rema ikke engang prøver, vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg handla heller varm brus, (1.5 liter First Price-cola), på Kiwi Sannergata, i går.

Istedet for å handle den samme brusen kald, på Kiwi Sandvika.

Og det var fordi, at da jeg var i den butikken, i forgårs.

Så satt det to kassadamer, i kassa, og prata om kjærestene sine, osv.

Det var litt pinlig, syntes jeg.

I Rimi, så ville ikke to kassadamer sitte og prate.

Det var ikke regelen, ihvertfall.

For hvis det var rolig, i kassa, i Rimi.

Så skulle man gå på gølvet, og fylle på varer, (eller noe lignende).

(Man skulle ihvertfall ikke sitte sånn, og skravle, i kassa.

Men hvis det ble mer enn tre kunder, i køen.

Så skulle man rope, (på callinga), på ny kasse, og si for eksempel: 'Andremann til kassa').

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det gikk ikke så bra, å ta bussen, til Høvik, (fra Sandvika), etter at jeg hadde vært, på Rema.

Sjåføren hadde ikke på høytaler-systemet.

(Eller noe i den duren).

Så det var ingen stemme, som sa navnet, på holdeplassene.

Og jeg så bare, at det stod 'Glassverkveien' nederst, på en skjerm, (en del meter unna meg).

Og da trykte jeg, på stopp-knappen.

Men da, så stoppa bussen, ved Høvikodden.

Så det med skjermen betydde, at Glassverkveien, var tredje neste stopp.

(Noe sånt).

Og så måtte jeg gå, litt lenger, (for å komme meg hjem), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

I forgårs, så tok jeg også bussen, fra Sandvika til Høvik.

(Var det vel).

Og mens jeg venta, på den bussen.

Så dukka det opp en gubbe, som spurte meg, om hvor plattform 3 var, på Sandvika terminal.

Og det visste jeg ikke.

For det er veldig uoversiktelig merka der.

Plattform-nummerne, er liksom i en sirkel, da.

Men hvilken vei, går sirkelen, (til Sandvika terminal), igjen.

Nei, det huska jeg ikke.

Så bedre skilting, (for eksempel med dedikerte skilt, for plattform-nummer), hadde kanskje vært en ide, på Sandvika terminal.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Da jeg kom hjem, så vaska jeg klær, i vaskekjelleren.

Og det regna, så jeg gikk i de tidligere hotell-gangene, når jeg skulle hente vasketøyet.

Og da stod det en ung mann, som banka på et vindu, med en nøkkel, vel.

Han ville bli sluppet inn, (rundt midnatt).

Men jeg visste ikke hvem det var, så jeg åpna ikke døra.

Og personen stod også å røyka der, vel.

Og det lakk vann, ned i gangen, fra etasjen over.

Det er vaktmester her.

Men han jobber bare vanlig kontortid.

(Sa han, den dagen, som jeg skrev under kontrakten, husker jeg).

På visningen, så ble jeg vist vaktmesteren sitt rom.

(Av en eller annen grunn).

Men jeg husker ikke hvilket rom det var.

Så jeg kontaktet ikke vaktmesteren, om lekkasjen eller han som ville inn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter