Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. september 2015

Mer fra Oslo og Bærum

Nå var jeg i vaskekjelleren.

Og en kar, som så ut, som han Leeds-supporteren, i Pondus, sa hei.

Men jeg har jo brukt myntvaskerier, i København, i et par måneder, (var det vel).

Og jeg brukte også vaskekjelleren, de første par-tre årene, som jeg bodde, i Skansen Terrasse, (hvor jeg bodde, fra 1991 til 1996).

Og i vaskekjelleren der, så sa aldri folk 'hei', (sånn som jeg husker det).

Selv ikke husmødrene der, sa hei, (hvis man møtte dem, i vaskekjelleren), mener jeg å huske.

Så at karene her, på tidligere Thon Hotel Høvik, absolutt skal si hei, i vaskekjelleren.

Jeg vet ikke helt.

Dette er jo folk, som jeg ikke kjenner og.

Så det blir litt rart, må jeg si.

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også nå fått kjøpt meg skyllemiddel, (til klesvasken).

Og det pleide jeg å bruke, alle de årene, som jeg jobba, i Rimi, (hvor jeg jobba, fra 1992 til 2004), sånn som jeg husker det.

(Og også de årene, som jeg hadde 'vanlig' vaskemaskin, (og ikke hybelvaskemaskin), i England.

Hvis jeg husker riktig).

Og i vaskeriet her, så er det noen, som har helt vaskepulver, oppi den 'båsen', hvor skyllemiddelet, skal være.

(På flere av maskinene).

Så det er nok sånn, at det er en del unge folk, (som nettopp har flytta hjemmefra), som bor her, på tidligere Thon Hotel Høvik, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg har også vært i banken, i dag.

Og det er fordi, at jeg er vant til, fra da jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), å gå til banken, og si fra, når jeg bytta adresse.

Så jeg tok buss, inn til Oslo.

Og så tok jeg t-banen, til Majorstua.

Og det fordi, at den bank-filialen, som jeg pleide å bruke, da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004).

Nemlig Kreditkassen, (seinere Nordea), sin filial, ved Stortorvet.

Den er nå nedlagt, (sånn som jeg har forstått det).

Og hos Nordea Majorstua.

Så så jeg det, at hu samme unge trønderdama, som jobba der, ifjor, (da jeg trengte en norsk bankkonto, etter at jeg hadde flytta tilbake, fra England), igjen var på jobb der.

Det var også ei annen dame der, på jobb.

Og hu var litt sur, må jeg si.

Hu sa det, at de pleide å få nye adresser, fra folkeregisteret.

(For jeg klagde vel på det, at jeg ikke kunne endre adresse, fra nettbanken.

For det kunne man vel muligens gjøre, i England, hvis jeg husker det riktig.

Noe sånt).

Og da jeg leste opp den nye adressen min.

Så måtte jeg spørre, om hu ville, at jeg skulle si postnummeret, osv.

Så jeg måtte liksom gjøre hennes jobb da, (må jeg si).

For det var vel hu, som burde ha spurt, om gateadresse og postnummer, osv.

Så dette var litt rart, må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nordea Majorstua, ligner forresten ikke noe særlig, på Kredittkassen/Nordea Stortorvet.

Nordea Majorstua, har en bank, hvor to damer _står_, når man går inn inngangen.

(På Nordea Stortorvet, så _satt_ bankfolkene alltid, mener jeg å huske.

Så denne ståinga dems, (på Nordea Majorstua), er vel noe nymoderne greier, da.

Noe sånt).

Og det er også sånn, at denne banken, (Nordea Majorstua), har en slags hemmlig 'bonus-bank'.

Hvis man er riktig heldig, (eller hva man skal kalle det).

Så får man nemlig lov til, å gå opp trappen, til den 'ordentlige' banken.

Og den ligger, i andre etasje der.

Og der sitter bankfolkene vanlig, (som i gamle dager), sånn som jeg husker det.

Så det er kanskje ikke alle som vet det, at denne banken, (Nordea Majorstua), har et slags 'aller helligste' da, (i andre etasje), nemlig en 'vanlig' bank, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg klagde også over, at bankene nå til dags, ikke så ut, som bankene, i gamle dager.

Og jeg klagde også over, at filialen, (eller om det var Nordea-hovedkontoret), ved Stortorvet, var lagt ned.

Og jeg fortalte også, om 'magic fingers-episoden', i går, (onsdag), på Ikea.

(Jeg fortalte at jeg hadde prøvd, å putte kortet, inn i kortleseren, tre ganger.

Og at det så dukka opp ei Ikea-dame, (i selvbetjeningskassene), som sa det, at hu hadde 'magic fingers', og fikk kortet mitt, til å virke, da.

Og da sa hu Nordea-dama, at de skulle sende nytt kort.

(Etter at jeg hadde sagt det, at det kortet, antagelig var litt slitt, siden at var, cirka et år gammelt).

Og hu Nordea-dama, lurte også på, om jeg hadde meldt adresse-forrandring, hos Folkeregisteret.

Og om jeg hadde fått navnet mitt, på postkassa.

(Og i England, så var det vel sånn, at jeg fikk nytt kort automatisk, i posten, fra RBS og Barclays, (mener jeg å huske).

Men sånn er det visst ikke, i Norge, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter at jeg hadde vært, på Nordea Majorstua.

Så dro jeg innom Rema Majorstua, (som ligger, rett rundt hjørnet, (må man vel si), fra Nordea-avdelingen).

Og der, så står også de ansatte, (i kassa).

Det var ikke stoler engang, i kassa, såvidt jeg kunne se.

(Men jeg tror ikke, at Rema har en 'hemmlig' butikk, i andre etasje.

Som er som en god, gammeldags butikk, hvor de har kassadamer, som sitter i kassa, og hvor det er god plass, mellom reolene, osv.).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

På Nordea Majorstua, så har det også sånne kasser, som er vendt mot hverandre.

Det er ikke som i gamle dager, (sånn som det var, på CC Storkjøp og Matland/OBS Triaden, ihvertfall), at hver kasse har sin egen passasje.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at Rema stengte en kasse, (av en eller annen uforklarlig grunn, muligens noe om at man kun kunne betale med kort), da jeg skulle betale, for varene, i handlevognen min.

(Det var en som snakka gebrokkent norsk, som skulle stenge).

Og da stengte de ikke porten, til kassa.

Så ei kundedame, gikk likevel, til den kassa, og da måtte kassadama, (som også var mørkhudet), si det, (eller om hu 'bjeffa'), at kassa var stengt.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også sånn, (på Rema), at det plutselig dukka opp ei jentunge, fra utafor kassaområdet.

Og hu gikk også, til den stengte kassa, (med en pantelapp).

Og hu fikk hjelp med en gang.

(Hu behøvde ikke å stille seg i kø).

For det tok ikke lang tid, før en ung utlending, gikk bort til henne, og ekspederte henne.

(Selv om hu ikke, hadde stilt seg, i køen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Denne Rema-butikken, har også to typer handlekurver, (la jeg merke til).

Den 'nymoderne' typen, med handlekurver, er sånn, at de har hjul.

Og så trekker man denne 'plast-dingsen', etter seg, (gjennom butikken), da.

Og den kurven, er mye lavere, enn en handlevogn.

Og en handlevogn, kjører man liksom foran seg.

(Så folk som står i veien, må liksom flytte seg litt, da).

Mens disse nymoderne kurvene, de trekker man etter seg.

Og når man skal legge varene, på kassabåndet.

Så må man vel enten bøye seg fælt, eller løfte opp kurven, (fra gulvet), da.

(Noe sånt).

Og det var noe man slapp unna, i 'gamle dager', (vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Dagens kasserere, er også ofte 'nymoderne', må man vel si.

Ikke bare, står de, i kassa.

De har også ofte hansker.

(Og butikkene, har ofte, en nymoderne mynt-teller-maskin).

Så det blir nesten sånn, at man kvier seg, for å bruke kontanter, vil jeg si.

(Selv om Nordea skal ha, cirka et par kroner, for hver gang man bruker kortet deres, i butikken.

Og det var noe, som mine engelske banker, (RBS og Barclays), ikke tok betalt for, sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Da jeg var på Carl Berner, på onsdag, (for å ta bussen, til 'Jon Bekkevoll-tilbud-Kiwien', i Sannergata), så så jeg det, (utafor den Rimi-butikken, som tidligere het Rimi Ringen vel), at Rimi hadde tilbud, på to store flasker Coca Cola, (eller to store poser potetgull, eller plukk og miks av potetgull og cola), til 40 kroner.

Og det kjøpte jeg, (siden at Rimi har fått nye eiere, så tenkte jeg det, at jeg kunne kanskje prøve, å handle litt der og), på Rimi-butikken, på Oslo S.

Og der kikka jeg litt rundt, (for der hadde de ikke noen store plakater, om det tilbudet, (såvidt jeg kunne se), så jeg måtte liksom finne potetgullet, for å se det, at det tilbudet gjaldt ennå, for de hadde noen små 'vippetasser', på noen av potetgull-lablene, men ikke noe lignende, i brus-avdelingen, som jeg kunne se), og la merke til det, at de var utsolgt, for flere slag frossenpizza.

(Og i kassa, så hadde de bare utlendinger, såvidt jeg kunne se.

Og å handle matvarer, av muslimske menn.

Jeg vet ikke, om det er det helt store.

Med tanke på all terrorismen osv., som har vært, fra den kanten, de siste årene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Jeg la også merke til det, at Rimi sin 'own brand' ostepop, kostet 17-18 kroner, per pose.

Mens på Kiwi, så koster deres ostepop, (som er i omtrent like store pakker, som på Rimi, vil jeg si), kun cirka 4 kroner.

Så hvorfor er ostepop, mer enn fire ganger så dyrt, på Rimi, (iforhold til på Kiwi).

Dette kan man kanskje lure på, (mener jeg).

Hvor mye koster det egentlig, å lage, en pose ostepop?

Og skal Kiwi slutte, med denne typen snacks?

Er det derfor, at de selger, disse posene, så billig?

Hvem vet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter