Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. september 2015

Min Bok 7 - Kapittel 13: Frankfurt

Etter å ha vært, i Amsterdam, i ti dager, (eller noe sånt).

Så bestemte jeg meg for, å heller dra, til Tyskland, (husker jeg).

Det var fordi, at det ikke var så mange jobber, for norsk-talende, i Nederland.

Og fordi, at jeg syntes det, at det ble nesten litt 'hett' liksom, i Amsterdam.

(Jeg mener, at jeg hørte det, mens jeg pakket, at noen briter sa: 'Let's pick him up at the airport', eller noe sånt).

Så jeg dro heller til jernbanestasjonen, (husker jeg).

Og kjøpte så en billett, til Hamburg, (var det vel).

Og så gikk jeg av det toget, (mener jeg å huske).

I Duisburg, (var det vel), hvor jeg spiste, på en McDonalds-restaurant, (eller om det var en Burger King-restaurant), på togstasjonen, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og så tok jeg, et annet tog, til Frankfurt, (mener jeg å huske).

Og der, så booket jeg hotellrom, på jernbanestasjonen, (husker jeg).

Av en kar, (på en turistinformasjon vel), som hadde veldig tysk aksent, når han snakket engelsk.

(Han sa ikke 'think', men han sa istedet 'zink', da.

For å prøve å forklare.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette hotell-rommet, (som jeg fikk, i Frankfurt), kosta bare, cirka 20-30 euro, (mener jeg å huske), per døgn.

(For jeg prøvde fortsatt, å være økonomisk, (siden at jeg er økonom osv., fra handel og kontor da, for å si det sånn), sånn at studielånet mitt, skulle vare, lengst mulig).

Så det var mulig, å bo, nokså billig, i Frankfurt, (selv om det ikke var do på rommet vel), mener jeg å huske.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I Frankfurt, så var det en internett-kafe, (drevet av noen innvandrere vel), på jernbanestasjonen, (husker jeg).

Og jeg husker også det, at jeg gikk litt, 'borti der', liksom.

Og så gikk jeg vel på en buss, (mener jeg å huske).

Og da fant jeg et slags kjøpesenter, et stykke 'borti der', liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og noe, som jeg likte, å kjøpe, på den matbutikken, som jeg 'fant', i Frankfurt.

(Det var vel muligens en Lidl-butikk, (eller noe sånt)).

Det var Ritter Sport marsipan-sjokolader, (de med det røde papiret), husker jeg.

For de kosta vel bare 5-6 kroner, (i norske penger), og var veldig gode, (husker jeg).

(Min mor, pleide å noen ganger kjøpe Ritter Sport-sjokolader, da jeg bodde, hos henne, i Larvik, på 70-tallet, husker jeg.

Selv om hun vel aldri, kjøpte denne typen Ritter Sport, (nemlig den med marsipan), såvidt jeg husker.

Muligens fordi, at denne Ritter Sport-smaken, ikke fantes, i Norge, (på den tida)).

Og da jeg bodde, på det hotellet, i Amsterdam.

Så pleide jeg vel forresten, å kjøpe Doritos, og spise de, på hotellrommet.

(Som kveldsmat/snack, liksom.

For som middag, så kjøpte jeg jo burgere, på McDonalds og Burger King).

For jeg fant aldri noen 'skikkelige' matbutikker, i Amsterdam, (må jeg si).

Bare 'storkiosk-aktige' butikker, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at på selve hovedjernbanestasjonen, i Frankfurt.

Så hadde de en matbutikk, husker jeg.

Og jeg husker det, at den matbutikken, solgte ferdiglaget mat, rimelig billig, (fra en ferskvaredisk der).

(Det var ei middelaldrende tysk dame, (med en slags hvit kokke-uniform på seg vel), som stod, i den ferskvaredisken, husker jeg).

Og mens jeg stod der, og så litt, på varene, i disken, så dukket det opp, en tysker der, som kjøpte en matrett, til cirka en euro, (altså i underkant av ti norske kroner), husker jeg.

Og da prøvde jeg også, en sånn matrett, (husker jeg).

Og det var kokt/grillet, (og nylaget/varm), hamburgerrygg, (eller noe i den duren), vil jeg vel tippe på.

Og det var ordentlig mat, og mye mat, for pengene, (vil jeg si).

Så i Tyskland, så har de god mat ofte, (må jeg nesten si).

Og også billig mat.

(Og øl var også billig der, må jeg si).

Så Tyskland er et bra land, når det gjelder mat, (må jeg nesten si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg syntes det, (mens jeg var i Frankfurt), at jeg trengte en ferie, (og litt sol).

For jeg var litt anspent vel, og hadde ikke vært i Syden, på mange år.

Så jeg ringte vel, et reisebyrå, (i Frankfurt), som også lå, litt 'borti der', liksom.

(Jeg lurer på om jeg kjøpte, en ny mobil, i Duisburg, (mens jeg ventet, på toget, til Frankfurt).

Jeg kjøpte ihvertfall en litt 'nerdete' mobil, (eller hva man skal kalle det), på kontinentet, en gang, (i 2005), husker jeg.

Og det var vel en mobil, som var billigere, enn de billigste Nokia-mobilene, (mener jeg å huske).

Men jeg husker ikke lenger, hvilket merke, som denne mobilen var.

(Men det var muligens, et litt ukjent tysk merke, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu dama, hos reisebyrået, hu anbefalte meg, en ferie, til Malta, (husker jeg).

Men da jeg dukka opp, på reisebyrået, for å betale, for den billetten.

Så mente hu tyske reisebyrå-dama, at jeg heller burde reise, til Kanariøyene, (eller om det var til Mallorca), husker jeg.

Så jeg bestilte heller den reisen, (som hu reisebyrå-dama anbefalte), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når jeg gikk litt 'borti der', i Frankfurt.

(Og også, når jeg tok den bussen, 'borti der', liksom).

Så var det sånn, at man noen ganger kunne se, Frankfurt skyline, (husker jeg).

Og det var noen få skyskrapere da, (husker jeg).

En klynge skyskrapere, (må man vel si, at det var).

Og blant disse ganske få skyskraperne.

Så var det to skyskrapere vel, som var litt rart, (eller morsomt), formet, (mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida etter, at jeg flyttet, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle skrive mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Jeg lurer på, om det kan ha vært, de her skyskraperne, som jeg husker, fra da jeg bodde, (noen dager), i Frankfurt, i 2005:

frankfurt skyskrapere

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tallest_buildings_in_Frankfurt#/media/File:Deutsche-bank-ffm001.jpg

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter