Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. september 2015

Min Bok 7 - Kapittel 9: Enda mer fra London

Mens jeg bodde, på St. Simeons hotell.

Så var det sånn, at jeg var en del ute på byen.

(Sånn som det også var, da jeg bodde der, sommeren 2003).

Jeg dro på noen utesteder i Soho, (husker jeg).

Jeg husker det, at jeg var på et ganske fullt, (og trendy), utested.

Og jeg kjøpte både vodka og cola og whiskey og cola, (husker jeg).

Og jeg kom også i snakk, med ei ung dame der, (som vel var asiatisk), mener jeg å huske.

(Selv om hu dama, ble borte for meg, etterhvert der).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg så på Everton-spilleren Arteta sin første Premiere League-kamp.

Mens jeg bodde, på dette hotellet, (husker jeg).

Jeg var på en pub, (like ved hotellet), som viste denne kampen, (husker jeg).

Og jeg husker det, at Arteta, kom inn, som innbytter.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var sånn, at Marcus Bent scorte, i den Everton-kampen, som jeg så, (på den puben), husker jeg.

Og da var det sånn, at jeg liksom feiret, ved å ta en slurk av en halvliter, og liksom heve den, mot TV-en, da.

(Bare for å liksom feire, (siden at jeg holdt, med Everton), da).

Og det var også sånn, at etter Everton-kampen, så ble det visst, en Chelsea-kamp, på den samme TV-kanalen.

Så puben, (som lå, ikke så langt unna Chelsea), hadde langsomt blitt fyllt opp, av Chelsea-supportere, (mens jeg satt og så på Everton-kampen), husker jeg.

Men jeg gadd ikke, å se på Chelsea-kampen, (husker jeg).

Så jeg gikk ut, (av puben), da Everton-kampen, var ferdig, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette var en søndag.

Og etter fotballkampen, så skulle jeg på det store Sainsburys hypermarkedet, (ikke så langt unna), som var døgnåpent.

Men det stengte, rundt klokka 17, på søndager, (fant jeg ut).

Så da, måtte jeg gå forbi den puben, en gang til, for å istedet handle, på en mindre Tesco-butikk, (som var åpent lenger).

(Noe sånt).

Og da, (mens jeg gikk forbi, den puben), så hørte jeg noe skriking, (innefra det utestedet).

Og jeg lurte på, (husker jeg), om det kunne ha vært noen Chelsea-fans, som ikke tålte det, at jeg gikk forbi puben, (eller noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (noen dager etter dette), at en ung brite, som jeg gikk forbi, begynte å ringe, (på mobil), en gang, som jeg var på Harrods, (som lå, ikke så langt unna hotellet), husker jeg.

(Og han sa noe sånt, som at: 'Nå er han på Harrods', (på engelsk), mener jeg at jeg hørte.

Noe sånt).

Så jeg lurte på, om disse Chelsea-fansene, (fra den puben), dreiv og fulgte med på meg, (eller noe i den duren), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg mener også det, at jeg hørte noen unge briter, som prata om meg, utafor døren, til hotell-rommet mitt.

(Noe sånt).

Så til slutt, så fikk jeg nok.

Så jeg tok en taxi, til en Barclays-filial.

Og så tok jeg ut masse penger, i kontanter.

Og jeg overførte vel også masse penger, (fra min Barlays-konto), til min Nordea-konto, (siden at jeg vel hadde et 'ordentlig' Visa-kort, fra Nordea, mens jeg kun hadde et sånt 'magnetstripe-kort', fra Barclays).

(Noe sånt).

Jeg hadde bedt taxi-sjåføren, om å vente, mens jeg var, i banken.

Og så tok jeg drosjen videre, til Heathrow flyplass, (husker jeg).

Og der, så sa British Airways-folka, (to unge britiske menn).

At de eneste stedene, som jeg kunne kjøpe billett til, var Amsterdam eller Paris.

Og da valgte jeg en billett, til Amsterdam, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida etter, at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Jula 2009, så dro jeg fra min leilighet, i Leather Lane, i Liverpool og til Brighton, og på veien, så dro jeg innom London, for å se igjen, de stedene, hvor jeg hadde bodd, i 2005, og her er den puben, som jeg skriver om, i kapittelet ovenfor:

stanhope arms

http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/07/jeg-har-lastet-opp-bildene-fra-london.html

PS 2.

Jeg tror det må ha vært den her kampen, som jeg så, (på denne puben), i 2005:

denne kampen hm

https://en.wikipedia.org/wiki/2004%E2%80%9305_Everton_F.C._season

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter