Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 20. september 2015

Min Bok 7 - Kapittel 23: Paris

Da jeg kjøpte tog-billetten, fra Berlin til Paris.

Så spurte de meg, om jeg ønsket sovevogn.

Men det ønsket jeg ikke, (husker jeg, at jeg svarte).

(For det virka litt svett da, syntes jeg.

Og jeg var vel ganske utsovet, kanskje.

Noe sånt).

Så jeg endte opp, i en sånn gammeldags tog-kupe da, (må man vel kalle det), husker jeg.

(En sånn togkupe, som er kjent, fra vitsetegninger, osv.).

Og jeg delte vel kupeen, med to andre, (en mann og en dame vel), hvis jeg husker det riktig.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På grensen, mellom Tyskland og Frankrike.

(Var det vel kanskje).

Så husker jeg, at en eller annen, ble tatt, (på gangen, var det vel), av en toller, (eller noe sånt), for å ikke ha, gyldig pass, (eller noe i den duren), da.

Og da tenkte jeg med meg selv, (husker jeg).

At: 'Jeg håper, at de ikke sjekker passet mitt også', (eller noe sånt), husker jeg.

For amerikanerne, hadde jo skrevet noe greier, bakerst i passet mitt, (mens jeg var, i Detroit), da.

(Men det hadde de ikke sett, i passkontrollen, i Paris.

Da jeg tok fly, tilbake igjen, til Europa.

For de så bare på de første sidene, (i passet), mener jeg å huske.

Så jeg vet ikke hva de, (i pass-kontrollen, på Charles de Gaulle-flyplassen), ville ha gjort, hvis de hadde sett, de skriveriene, som de amerikanske flyplass-myndighetene, hadde skrevet, i passet mitt.

Men jeg fikk sitte i fred, (på toget), husker jeg.

Og passet mitt, ble ikke kontrollert, (sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I Paris, så husker jeg, at jeg gikk av toget, på en togstasjon, som het Gare du Nord.

(Noe sånt).

Og jeg husker det, at jeg gikk ut, av togstasjonen.

Og så gikk jeg, litt nedover, en gate.

(Og det var vel omtrent der, som jeg hadde bodd, da jeg var i Paris, med STS Språkreiser, i en helg, (var det vel), sommeren 1985.

Noe sånt.

For jeg husket etterhvert igjen, en markedshall, (for ferske matvarer vel), fra 1985.

For der, så hadde jeg gått rundt, og 'plaget' Paris-beboerne, og spurt de, om de visste, hvor de solgte 'fireworks.

(I 1985).

Men nesten ingen, (av Paris-beboerne), skjønte hva fireworks, (altså fyrverkeri), var.

(Husker jeg).

Siden at franskmenn, ikke er like gode, i engelsk, som nord-europeere er, da.

Franskmenn liker vel, å verne om sin egen kultur, og sitt eget språk, (ettersom jeg har skjønt det).

Så å snakke engelsk, i Paris.

Det er blir vel omtrent, som å gå rundt, og snakke svensk, i Finland, tror jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og like ved den mathallen, så lå det et hotell, som het noe med 'Champagne', (husker jeg).

Og jeg fikk leid et rom, i to-tre dager, på det hotellet da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på det hotell-rommet, så så jeg også, en Everton-kamp, (mener jeg å huske).

Dette må vel ha vært, en lørdag, (eller noe sånt), i begynnelsen av mars, (tror jeg).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg lurer på, om jeg dro, til Løvås gård, i Kvelde, (gården til onkel Martin og dem), i påsken, (i 2005).

Og påsken var visst, i slutten av mars-måned.

Så jeg var vel i Paris, i 3-4 uker da, (i 2005).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da jeg dro, fra the Forge, (i Sunderland), og til London.

Det må vel ha vært, i slutten av januar, i 2005.

Og så gikk altså to måneder cirka, fra jeg dro, fra the Forge, og til jeg havnet, på Løvås gård, i Kvelde.

(Og den tiden, som jeg bodde, på Løvås gård, (det var fra påsken 2005 til juli 2005), tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i Min Bok 8).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter