Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. oktober 2015

Jeg sendte en e-post til Flatanger kommune

Erik Ribsskog
Veisak til Høstlandet på min morfar Johannes Ribsskog sin gård, på 60-tallet
Erik Ribsskog     Wed, Oct 28, 2015 at 1:13 AM
To: postmottak@flatanger.kommune.no
Hei,

jeg har slektsforskning, som hobby, og i den forbindelse, så har jeg
søkt litt, på min morfar, (Johannes Ribsskog), sitt navn, hos
Nasjonalbiblioteket.

Og det viste seg, at min morfar, (fra Romerike, sønn av Johan
Ribsskog, fra Flatanger), hadde en navnbror og fetter, oppe i
Flatanger, (hvor Ribsskog-slekten er fra, (jeg heter Ribsskog etter
min mor Karen, som bytta navn på meg, fra Olsen, da jeg var 5-6 år
gammel, og vi bodde, i Larvik, etter at mora mi, skilte seg, fra faren
min)).

Det refereres, i den vedlagte artikkelen, fra Trønder-Avisa, til et
skriv, som min morfars fetter, Johannes Ribsskog, ville ha lest opp, i
kommunestyre-møtet, (se vedlegg).

(Dette var et møte, hvor min morfars fetter, ville ha erstatning, for
vei, til Høstlandet, hvor deres mormor blir det vel Martha Maria
Klemetsdatter Høstland, også var fra, før hu ble gift, med min
tippoldefar Johannes Olsen Ribsskog).

Er det mulig, å få tilsendt, det aktuelle skrivet, lurte jeg.

(Siden jeg driver med slektsforskning, osv.).

Jeg har selv, blitt frastjålet alle mine eiendeler, mens jeg bodde i
England, (fra 2004 til 2014), og hadde masse fine antikviteter, som
jeg hadde fått av min danske mormor, (som var etter adelige osv.), og
HV-ting, i en bod, hos City Self-Storage.

(Dette ble visst nasjonalisert, av Heimevernet).

Så jeg skjønner hvordan det var, for min morfars fetter, å få
'kommunalisert', et stykke, av sin eiendom.

Så derfor undret jeg, om jeg kunne få tatt en kikk, på morfars fetters
skriv, som er nevnt, i vedlegget, (fra en artikkel i Trønder-Avisa, i
1968).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var i kontakt, med ei Høstland-frøken, da jeg bodde, i England,
(på Facebook).

Og hu skreiv det, at Høstlandet og Ribsskogen, lå ved siden av
hverandre, 'oppi der'.

Så det var vel ikke så mye jord, som måtte gis, kan jeg tenke meg.

Men hu Høstland-frøkna, skulle spørre mor si, om noe om
slektsforskinga, (som jeg lurte på).

Men etter det, så hørte jeg ikke noe mer.

Så det kan være strid, mellom Høstlandet og Ribsskog enda, på grunn av dette.

Så derfor hadde det vært artig, å fått sett, nevnte skriv.

Gården brant jo ned, (på 80-tallet vel), og så falt det neste huset,
til de Ribsskog-folka, som hadde gården, nesten i elva, (mens jeg
bodde i England, husker jeg, for ei Margrethe Augestad, viste meg det,
på VG-nett, at noen Ribsskog-folk hadde et hus, som stod ute i løse
lufta, liksom).

Så det hadde vært artig, å fått tatt en kikk, på nevnte skriv.

På forhånd takk for hjelp!

        om skriv tilhørende johannes sin fetter.jpg
333K 


PS.

Her er vedlegget:

om skriv tilhørende johannes sin fetter

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter