Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. desember 2015

Mer fra Norge

Nå i kveld, så var jeg, i Sandvika, for å handle mat.

Og i gangen, (her på tidligere Thon Hotel Høvik).

Så lukta det, rimelig stramt/harskt, (må jeg si).

Men jeg så ingen 'stinke-folk', (for å si det sånn).

Så hva det var.

Det kan man kanskje lure på.

Men lukta var rar ihvertfall, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

På Kiwi, i Sandvika sentrum, (ovenfor Sandvika Storsenter der).

Så hadde kassamannen, noen krykker stående, ved den midterste kassa, (hvor han drev med noe avisretur, eller noe sånt, vel).

Og jeg måtte spørre han, hvilken kasse det var, som ble åpen.

Men da jeg selv jobba, i butikk, (på Rimi Nylænde, for eksempel), og var 'første-mann', i kassa liksom, så pleide jeg, å si: 'Det blir ledig kasse her', (husker jeg).

(Hvis det dukka opp, en kunde, i kassa-området, mens jeg selv holdt på med, å rydde hyller, ved kassa, for eksempel).

Men på Kiwi Sandvika Kino, (heter vel den Kiwi-butikken, som jeg var på, i dag), så er de ansatte, 'stille som mus', (må man vel si), når jeg nærmer meg kassaområdet, (og de holder på, med noe 'surr', rundt kassene), da.

Så jeg må da selv, ta initiativet, og spørre om, hvilken kasse det er, som blir åpen.

(Må jeg si).

Og det er litt dårlig kundeservice, (vil jeg nok si).

(Når kassa-betjeningen, liksom ikke 'gidder' å si, hvilken kasse det er, som blir ledig.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og på Rema i Sandvika sentrum, så var det ikke noe bedre, (må jeg si).

Jeg var der, cirka ti minutter, før stengetid, (som er, klokka 23).

Og da var det masse vann, på gulvet, (må jeg si).

Og det kjørte en elektrisk 'vaskebil', rundt i butikken, (med en pakistaner oppå, var det vel).

Så man måtte passe seg, for å ikke falle, på gulvet, og brekke beina, da.

Og man måtte også passe seg, for å ikke bli påkjørt, av den elektriske vaskebilen, (som kjørte rundt der), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg kom til kassa.

Så var det han 'I nøden spiser fanden fluer', som jobba der, (husker jeg).

(Han hilste på meg, like etter at jeg gikk inn, i butikken og.

Da oppholdt han seg, i frukta, (eller noe sånt), vel).

Og 'I nøden spiser fanden fluer', banna igjen, i kassa, (la jeg merke til).

Han sa: 'Å dæven', til ei ung blondinne, som var foran meg, i køen, (i den eneste åpne kassa der).

Og da jeg skulle betale, så spurte jeg, han 'I nøden spiser fanden fluer'.

Om det ikke var bedre, å vente, til etter stengetid, med å begynne, å vaske, i butikken.

(For folk kunne falle og brekke beina der, sa jeg).

Men det hadde de ikke tid til, sa han 'I nøden spiser fanden fluer', da.

Så det er dårlig kundeservice, på Rema og, (i Sandvika), vil jeg si.

For når dem ikke gidder, å vente, til at kundene, er ferdige, med å handle, før de begynner, med å vaske.

Så er det dårlig kundeservice, (vil jeg si).

På den tida, som jeg selv jobba, som butikksjef, (på Rimi Nylænde osv.), så lot jeg ikke vaskefirmaet, begynne å vaske, mens kundene var, i butikken, (sånn som jeg husker det).

Hvis vaskefirmaet, ikke hadde hørt på meg, om dette.

(Noe jeg antagelig lærte om, på Matland/OBS Triaden, at man skulle vente, til kundene var ute av butikken, med å begynne, å vaske gulvet).

Så ville jeg nok, ha prøvd, å tatt dette opp, med distriktsjefen.

Og eventuelt prøvd, å få bytta ut, dette 'tulle-vaskefirmaet', som ikke har forståelse, for dette med kundeservice, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter at jeg begynte, å jobbe, på Rimi Munkelia, (annenhver lørdag, (fra desember 1992, mens jeg var, i militæret)).

Så var det sånn, at Magne Winnem, (min tidligere klassekamerat, fra russeåret, på Gjerdes handelsskole, i Drammen), som ansatte meg, på Rimi Munkelia, (etter at det ble litt krøll, (må man vel si), mellom meg og den femte kassalederen, (var det vel), på Matland/OBS Triaden).

Han fikk sin britiske kusine, (nemlig Kristin Dobinson, heter hu vel), til å vaske gulvet, i butikken der, (på Rimi Munkelia, på Lambertseter), husker jeg.

Og det gjorde hu vel, før butikken åpna, (sånn som jeg husker det).

Men dette problemet, (med at vaskefirmaene begynner, å vaske gulvene, i butikken, under åpningstiden).

Det fikk jeg vel aldri tatt opp, med distriktsjefene, i Rimi, (sånn som jeg husker det).

Men man må vel si, at dette er dårlig kundeservice.

Når man liksom, må 'subbe' rundt, i butikken, for å unngå å skli, på alt vannet, som ligger, rundt omkring, i midtgangene der, da.

Så det er en uting, (vil jeg si), at de begynner å vaske gulvet, i butikken, mens butikken fremdeles, holder åpent.

Dette må man nok si, at er dårlig kundeservice, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter